Jakie elementy powinna zawierać karta produktu?

W którym miejscu klient sklepu internetowego podejmuje finalną decyzję zakupową? Oczywiście na karcie produktu, czyli na dedykowanej podstronie, która powinna zawierać kompletną specyfikację danego towaru. Od jej atrakcyjności wizualnej oraz wartości merytorycznej zależy naprawdę wiele, bo w przestrzeni e-commerce cena (mimo wielu obiegowych przekonań) nie jest jedynym czynnikiem decydującym o wyborze produktu. Chcesz skutecznie rozwinąć swoją sprzedaż online? Jeśli tak, zapoznaj się z naszymi poradami.

autor
Maciej Tomaszyk
Udostępnij:
Jak działa dobrze zaprojektowana karta produktu?

Odpowiednio rozplanowana karta produktu ma nie tylko silne oddziaływanie sprzedażowe, ale często jest również wizytówką danej marki i całego e-sklepu. Użytkownicy trafiają na nią zarówno z poziomu głównej strony sklepu internetowego, jak i w drodze bezpośredniego przekierowania z kampanii Facebook Ads, Google Ads lub różnego rodzaju porównywarek cenowych. Tworzenie kart produktowych wysokiej jakości to pole do popisu dla specjalistów w tej dziedzinie i jednocześnie duża szansa dla marek i sklepów internetowych na budowanie przewagi konkurencyjnej. Celem jest dostarczenie klientowi kompletu informacji w atrakcyjnej i angażującej dla niego formie, tak by nie miał potrzeby odwiedzać konkurencyjnych serwisów czy szukać substytutu Twojego produktu. Realizacja tego celu przekłada się na skrócenie ścieżki zakupowej i szybszą finalizację sprzedaży. O tym, czy karta danego produktu jest rzeczywiście skuteczna, często decydują szczegóły. Zastanawiające? A jednak!


Kupujący mają prawo do pełnej informacji na temat oferowanego towaru, dlatego profesjonalnie tworzone karty produktowe dla e-commerce powinny zawierać:

1
Czytelną nazwę produktu

Nie powinna budzić żadnych wątpliwości.

2
Cenę wyrażoną jako kwota brutto

W przypadku obniżki zarówno aktualną, jak i poprzednią.

3
Wskaźnik dostępności

Dobrze, jeśli sklep ma taką możliwość.

4
Przycisk z komunikatem "dodaj do koszyka"

Powinien być doskonale widoczny.

5
Koszt przesyłki

Klienci chcą dokładnie wiedzieć, ile zapłacą za dostarczenie produktu.

6
Przewidywaną datę doręczenia

Im szybsza dostawa, tym lepiej.

7
Wysokiej jakości zdjecia lub tzw. packshoty

Liczą się detale, różne ujęcia, odpowiednia ostrość.

8
Informacje o producencie

W wielu branżach, np. motoryzacyjnej, ma to ogromne znaczenie.

9
Opis przedmiotu lub usługi

Zwięźle, na temat, z zastosowaniem języka korzyści.

10
Parametry techniczne

Jeśli wymaga tego przeznaczenie danego towaru.

11
Warunki zwrotu lub wymiany

Klient czuje się bezpiecznie, co przekłada się na satysfakcję zakupową.

12
Sugestie produktów uzupełniających jak np. etui czy dodatki

Bardzo przydatne przy sprzedaży elektroniki, odzieży, kosmetyków etc.

13
Opinie użytkowników

Wielu potencjalnych zainteresowanych wskazuje je jako istotne kryterium wyboru.

Wsparcie procesu zakupowego

Wszystko to, co użytkownik widzi w serwisie e-commerce, w teorii powinno zastąpić opakowanie i kontakt z doradcą, aby przekonać klienta do zakupu. Karta produktu powinna oddziaływać na konsumentów pod kilkoma względami. Charakteryzuje je tzw. model AIDA:

A
Attention

Przyciągnięcie uwagi

I
Interest

Wzbudzenie zainteresowania

D
Desire

Rozwinięcie pragnienia posiadania

A
Action

Wywołanie impulsu do zakupu

Taki schemat projektowania komunikacji produktowej cechuje przede wszystkim marki, które są proaktywne. Ambitne organizacje coraz częściej kreują pragnienia swoich klientów. Samo zaspokajanie potrzeb to dla nich działanie oczywiste i reaktywne.

Atrakcyjna strona wizualna

Aby chcieć kupić, wcześniej trzeba polubić. Estetyka ma przy tworzeniu kart produktowych bardzo duże znaczenie. Ceny wielu artykułów w sieci są do siebie niezwykle zbliżone, a mimo to do niektórych sklepów e-commerce i po konkretne marki klienci regularnie wracają, a inne skutecznie omijają. Jeśli zamierzasz inwestować w rozwój swojego biznesu i chcesz skuteczniej zwrócić uwagę internautów na swoją ofertę, zaproś do współpracy doświadczonych praktyków. Zewnętrzne wsparcie pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu i zasobów własnych. Bilans korzyści i kosztów takich działań może być dla Ciebie przyjemnym zaskoczeniem.

Postaw na rich content w e-commerce!

W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie, opis i zdjęcia na karcie produktu nie są wystarczające. Warto w miarę możliwości wzbogacić przekaz o infografiki, tabele, ikony, elementy interaktywne czy materiały wideo. Tym jest właśnie nowoczesny rich content w obszarze e-commerce. W długofalowej perspektywie przynosi markom i sklepom internetowym więcej korzyści, niż mogliby się początkowo spodziewać. Także Ty pozwól swoim klientom polubić produkty Twojej marki lub prowadzony przez Ciebie sklep online.