Karta produktu — poznaj fundament e-sklepu

Sprzedajesz produkty poprzez dystrybutorów online? Prowadzisz dobrze rokujący sklep internetowy? Zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży i osiągnięciu jak najwyższego wskaźnika lojalności klientów? Wiesz, że dobrze zaprojektowane karty produktowe są niezwykle ważne dla skuteczności biznesu e-commerce? Zastanawia Cię, dlaczego hasło „rich content” wybrzmiewa coraz głośniej? Jeśli chociaż na jedno pytanie odpowiedziałeś twierdząco, koniecznie zapoznaj się z naszym artykułem. Warto!

autor
Maciej Tomaszyk
Udostępnij:
Czym jest karta produktu?

Każdy specjalista ds. marketingu i rozwoju platform e-commerce może inaczej zdefiniować to pojęcie. W najprostszym tłumaczeniu karta produktu to zbiór wszystkich informacji, które będą użyteczne dla osoby potencjalnie zainteresowanej kupnem danego towaru w sklepie internetowym. Stanowi element mający skłonić internautę do podjęcia decyzji zakupowej, czyli: umieszczenia artykułu w wirtualnym koszyku, ewentualnego doboru kolejnych przedmiotów lub usług oraz pomyślnego sfinalizowania transakcji. Dobrze zaprojektowana i wykonana karta produktu znacząco zwiększa szanse na podniesienie poziomu sprzedaży. Pamiętaj, że klient ma niezbywalne prawo otrzymać pełne dane o oferowanym artykule – jeśli sprzedający nie dopełni tego obowiązku, nawet najbardziej konkurencyjna cena może okazać się niewystarczająca.

Czemu służy tworzenie kart produktowych?

Samo tworzenie kart produktowych to tylko pozornie łatwe zadanie. Wielu producentów i właścicieli sklepów internetowych niestety nie przykłada do tego elementu należytej uwagi lub nie wie jak o nie zadbać. To błąd w znacznej mierze rzutujący na liczbę tzw. porzuconych koszyków. Utracona konwersja to mniejsze zyski, więc jeśli nie chcesz kolokwialnie rzecz ujmując „przepalać” budżetu, warto powierzyć ten obszar profesjonalistom z Custommerce (https://custommerce.pl/).

Kreuj pozytywne doświadczenia klientów

Rosnące znaczenie pojęć typu „user experience”, czyli w dosłownym tłumaczeniu „doświadczenie użytkownika”, to nie mit. Jeśli rozwijasz działania sprzedażowe online za pośrednictwem dystrybutorów lub posiadasz własny sklep internetowy, zainwestuj we współpracę z kimś, kto zidentyfikuje słabe strony Twojej platformy i wzmocni te najsilniejsze.


Karty produktowe towarów lub usług sprzedawanych w przestrzeni e-commerce powinny zastąpić klientowi opakowanie i zrekompensować brak osobistej styczności z doradcą lub danym artykułem. O czym więc nie możesz zapomnieć?

1
Opis

Zwięzły, rzetelny, unikalny i angażujący.

2
Zdjęcia, animacje, wideo

Atrakcyjna prezentacja towaru zawsze pozytywnie motywuje klienta.

3
Przycisk z CTA, czyli call to action w rodzaju „dodaj do koszyka”

Musi być czytelny i powinien przesuwać się wraz z przewijaniem strony, choć dla niektórych może być irytujący.

4
Cena

Jeśli została obniżona, należy podać również tę początkową.

5
Koszty dodatkowe

Dostawa, ewentualne ubezpieczenie itd.

6
Zwroty, reklamacje

Krótko, prosto i na temat, ponieważ klienci cenią uczciwość.

7
Skład, dane techniczne oraz data przydatności do spożycia

Zależnie od typu produktu.

8
Alternatywne propozycje

Zwłaszcza w sklepach z odzieżą, obuwiem, kosmetykami, wyposażeniem wnętrz czy dla branży AGD.

9
Recenzje, opinie

Wielu zainteresowanych bierze je pod uwagę (tzw. social proof).

10
Optymalizacja pod urządzenia mobilne

W wielu sklepach online użytkownicy urządzeń mobilnych są najliczniejszą grupą kupujących.

11
Scoring karty produktu

Czyli innymi słowy, czas załadowania strony ze wszystkimi elementami (im krótszy tym lepiej).

Dlaczego warto zainwestować w rich content?

Czym jest rich content? To nic innego jak rozbudowane karty produktowe. Niewiele mówiące opisy i średniej jakości zdjęcia to przeszłość. Dziś liczy się angażujący przekaz, dokładne zobrazowanie detali, szczegółowość informacji, stosowanie ikon, infografik, tabel, starannie zrealizowanych klipów wideo i wszelkiego rodzaju materiałów interaktywnych. Oczywiście generuje to dodatkowe koszty, jednak przy współpracy z partnerem posiadającym odpowiednią wiedzę i doświadczenie oraz narzędzia optymalizujące pracę inwestycja szybko może się zwrócić.

Karty produktowe w Twoim sklepie

Rok 2020 to czas prawdziwej prosperity dla sklepów internetowych i producentów, którzy oferują zakup swoich produktów online. Warto wykorzystać go do pozyskiwania nowych klientów i umacniania swojej pozycji w świecie e-commerce Starannie zaprojektowane karty produktowe, oparte o rich content są kluczowym elementem nowoczesnego modelu omnichannel. Czujesz, że do prawdziwego sukcesu w e-handlu brakuje Ci naprawdę niewiele? Skontaktuj się z nami.