Rich content. Skuteczne narzędzie do budowania marki w e-commerce

Pragniesz zmian w swoim sklepie internetowym? Widzisz, że Twoja konkurencja w sektorze e-commerce wprowadziła jakiś czas temu nowe karty produktowe? Wiesz, że tzw. rich content może mieć znaczenie dla większości decyzji zakupowych i budowania lojalności konsumenckiej? Doskonale! Czas zatem przemyśleć wprowadzenie zmian. Aby mogło się to udać, potrzebne jest wsparcie specjalistów. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do lektury.

autor
Maciej Tomaszyk
Rich content. Dlaczego potrzebujesz go w swoim sklepie internetowym?

Sklep online przyjazny użytkownikom

Wielu sprzedawców doskonale zdaje sobie sprawę, że cena wcale nie musi być najważniejszym kryterium wyboru. Coraz istotniejszą rolę odgrywa w e-commerce tzw. Customer Experience czyli doświadczenie klienta/użytkownika. Internauci pewne działania podejmują mniej lub bardziej świadomie. Jeśli karty produktów  nie są angażujące, a sama strona niezbyt intuicyjna, j est wysokie prawdopodobieństwo, że potencjalny klient odwiedzi inną platformę – lepiej dostosowaną do jego oczekiwań oraz potrzeb – i tam dokona zakupu. Nawet jeśli będzie musiał zapłacić nieco więcej. Spraw, by kupowanie u Ciebie było nie tylko proste i szybkie, ale przede wszystkim przyjemne. Wówczas podwyższysz wskaźnik konwersji o transakcje finalizowane zarówno pod wpływem impulsu jak i tzw. recurring customers, czyli klientów powracających. Dla niektórych branż to przysłowiowa żyła złota, nie warto z niej rezygnować. Szczególnie gdy ma się do dyspozycji tzw. rich content.

Rich content co to jest?

remington-rich-content-przyklad.PNG

fragment karty produktu typu rich content

To pojęcie, które w zasadzie można tłumaczyć dosłownie. „Bogata treść”, bo o niej mowa, to alternatywa dla oszczędnych opisów na kartach produktowych, połączonych ze zdjęciami wątpliwej jakości. Współczesny odbiorca, czy nam się to podoba, czy nie, musi zostać zaciekawiony, zaintrygowany — by nie chciał opuścić Twojej witryny, tylko miał ochotę szukać kolejnych towarów. Na pewno spory wpływ mają na to strony produktów rich content, które pozwalają Twoim klientom na interakcję z produktem.

W tym celu wykorzystać możesz m.in. infografiki, tabele porównawcze, ikony, materiały wideo oraz doskonale prezentujące się fotografie, dzięki którym użytkownik może zdobyć całą potrzebną mu wiedzę o interesującym go produkcie i dokładnie obejrzeć dany przedmiot z różnych perspektyw. Klikając przycisk „dodaj do koszyka” klient powinien mieć pełną świadomość, na co się decyduje. Finalnie to do administratora sklepu należy obowiązek zadbania o to, by użytkownik chciał do niego wracać w przyszłości.

Zobacz przykładową stronę produktu rich content w całości. Sprawdź, jak wyglądał opis produktu przed wdrożeniem rich contentu i poczuj różnicę:

Sprawdzam

Elementy rozbudowanej karty produktów

Pominięcie atrakcyjnych z punktu widzenia kupującego treści produktowych w sklepach e-commerce skutkuje często mniejszym zaangażowaniem ze strony odwiedzających. Pamiętaj więc, że oprócz elementów standardowych warto dodać:

  • interesujące opisy — powinny bazować na języku korzyści połączonym z tzw. storytellingiem, czyli budowaniem historii, a przede wszystkim dawać przeglądającym komplet informacji,
  • content wideo — mogą to być filmy z wypowiedziami ekspertów z danej dziedziny albo materiały o charakterze produktowym lub instruktażowym,
  • infografiki oraz ikony — będą dobrym sposobem na zobrazowanie konkretnych cech oraz właściwości danego towaru,
  • tabele porównawcze — skutecznie pomogą w podjęciu decyzji zakupowej, jeśli produkt jest dostępny w wielu wariantach,
  • różnorodne zdjęcia — ceni się ich jakość i szczegółowość; dobrze w ten sposób pokazać zastosowania konkretnego przedmiotu; współczesne trendy coraz częściej kładą nacisk na tzw. zdjęcia kontekstowe, czyli pokazujące produkt w codziennym użyciu.

Responsywny rich content

Jak działa rich content?

Główne zadania, jakie pozwalają skutecznie realizować strony produktów rich content, to:

  • pokazanie korzyści dla klienta wynikających z zakupu danego produktu
  • skrócenie ścieżki zakupowej (poprzez dostarczenie kompletu informacji o produkcie w angażujący i atrakcyjny sposób – dokładnie tam, gdzie klient tej wiedzy poszukuje),
  • wyróżnienie oferty na tle konkurencji (nie od dziś wiadomo, że piękny design sprzedaje skuteczniej),
  • personalizacja treści i edukacja użytkownika będącego na początku ścieżki zakupowej.

Najprościej można je opisać dzięki koncepcji AIDA, dzielącej cały proces na 4 zasadnicze fazy.

A - Attention, produkt w oczach klienta wyróżnił się na tle pozostałych, co daje podstawę do kolejnych działań.
I - Interest, funkcjonalność, trwałość, a przede wszystkim design i zgodność z obowiązującymi trendami sprawiają, że decyzja o podjęciu zakupu staje się realna.
D - Desire, zamiast zaspokajać pragnienia konsumentów, lepiej umiejętnie je kreować, wówczas odbiorca sam będzie dążył do sfinalizowania transakcji.
A - Action, gdy ostatnia ewentualna przeszkoda, czyli dostępność środków finansowych, zostanie pokonana, niewiele będzie w stanie odwieść klienta od nabycia danego przedmiotu.

Rich content w liczbach – wyższa sprzedaż internetowa nawet o 44%?

Myślisz, że strony produktów rich content w e-commerce to tylko atrakcyjny wizualnie projekt karty produktu, bez przełożenia na sprzedaż? Nic bardziej mylnego!

Kilka miesięcy temu jedna z platform sprzedażowych przeprowadziła dla nas analizę. Jej celem było sprawdzenie, jak zmieniły się podstawowe wskaźniki marketingowo-sprzedażowe po zastosowaniu rich contentu. Sprawdzono m.in.

  • Wartość przychodów
  • Średni czas spędzony na stronach produktów
  • Sposób poruszania się użytkowników po kartach produktów

Wyniki porównano ze stanem sprzed wdrożenia atrakcyjnych kart produktów, gdy funkcjonowały jeszcze tradycyjne, tekstowe opisy.

hotjar-analiza-rich-content.PNG

Screen z narzędzia analizującego sposób poruszania się użytkownika po karcie produktu. Widać na nim, jak sprawdza interaktywne, animowane elementy.

Wyniki analizy przerosły nasze najśmielsze oczekiwania!

Zobacz, jak w praktyce działa rich content i jak przełożył się na sprzedaż produktów marki fischer na platformie kluczowego dystrybutora. Kliknij w przycisk poniżej!

Case study

Formularz

Materiały powiązane

Sprawdź jak możemy wesprzeć Twoją markę w e‑commerce

Umów się z naszym specjalistą na bezpłatną konsultację.