Rich content. Dlaczego potrzebujesz go w swoim sklepie internetowym?

Pragniesz zmian w swoim sklepie internetowym? Widzisz, że Twoja konkurencja w sektorze e-commerce wprowadziła jakiś czas temu nowe karty produktowe? Wiesz, że tzw. rich content może mieć znaczenie dla większości decyzji zakupowych i budowania lojalności konsumenckiej? Doskonale! Czas zatem przemyśleć wprowadzenie zmian. Aby mogło się to udać, potrzebne jest wsparcie specjalistów. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do lektury.

autor
Maciej Tomaszyk
Udostępnij:

Sklep online przyjazny użytkownikom

Wielu sprzedawców doskonale zdaje sobie sprawę, że cena wcale nie musi być najważniejszym kryterium wyboru. Coraz istotniejszą rolę odgrywa w e-commerce tzw. Customer Experience czyli doświadczenie klienta/użytkownika. Internauci pewne działania podejmują mniej lub bardziej świadomie. Jeśli karty produktowe nie są angażujące, a sama strona niezbyt intuicyjna, j est wysokie prawdopodobieństwo, że potencjalny klient odwiedzi inną platformę – lepiej dostosowaną do jego oczekiwań oraz potrzeb – i tam dokona zakupu. Nawet jeśli będzie musiał zapłacić nieco więcej. Spraw, by kupowanie u Ciebie było nie tylko proste i szybkie, ale przede wszystkim przyjemne. Wówczas podwyższysz wskaźnik konwersji o transakcje finalizowane zarówno pod wpływem impulsu jak i tzw. recurring customers, czyli klientów powracających. Dla niektórych branż to przysłowiowa żyła złota, nie warto z niej rezygnować. Szczególnie gdy ma się do dyspozycji tzw. rich content.

Czym jest rich content?

To pojęcie, które w zasadzie można tłumaczyć dosłownie. „Bogata treść”, bo o niej mowa, to nie oszczędne opisy na kartach produktowych połączone ze zdjęciami wątpliwej jakości. Współczesny odbiorca, czy nam się to podoba czy nie, musi zostać zaciekawiony, zaintrygowany - by nie chciał opuścić Twojej witryny, tylko miał ochotę szukać kolejnych towarów. Na pewno spory wpływ ma na to rich content, czyli karty produktowe, które pozwalają Twoim klientom na interakcję z produktem. W tym celu wykorzystać możesz m.in. infografiki, tabele porównawcze, ikony, materiały wideo oraz doskonale prezentujące się fotografie, dzięki którym użytkownik może zdobyć całą potrzebną mu wiedzę o interesującym go produkcie i dokładnie obejrzeć dany przedmiot z różnych perspektyw. Klikając przycisk „dodaj do koszyka” klient powinien mieć pełną świadomość, na co się decyduje. Finalnie to do administratora sklepu należy obowiązek zadbania o to, by użytkownik chciał do niego wracać w przyszłości.

Elementy rozbudowanej karty produktowej

Pominięcie atrakcyjnych z punktu widzenia kupującego treści produktowych w sklepach e-commerce skutkuje często mniejszym zaangażowaniem ze strony odwiedzających. Pamiętaj więc, że oprócz elementów standardowych warto dodać:

  • interesujące opisy — powinny bazować na języku korzyści połączonym z tzw. storytellingiem, czyli budowaniem historii, a przede wszystkim dawać przeglądającym komplet informacji,
  • content wideo — mogą to być filmy z wypowiedziami ekspertów z danej dziedziny albo materiały o charakterze produktowym lub instruktażowym,
  • infografiki oraz ikony — będą dobrym sposobem na zobrazowanie konkretnych cech oraz właściwości danego towaru,
  • tabele porównawcze — skutecznie pomogą w podjęciu decyzji zakupowej, jeśli produkt jest dostępny w wielu wariantach,
  • różnorodne zdjęcia — ceni się ich jakość i szczegółowość; dobrze w ten sposób pokazać zastosowania konkretnego przedmiotu; współczesne trendy coraz częściej kładą nacisk na tzw. zdjęcia kontekstowe, czyli pokazujące produkt w codziennym użyciu.

Jak działa rich content?

Główne zadania, jakie pozwala skutecznie realizować rich content, to:

  • pokazanie korzyści dla klienta wynikających z zakupu danego produktu
  • skrócenie ścieżki zakupowej (poprzez dostarczenie kompletu informacji o produkcie w angażujący i atrakcyjny sposób – dokładnie tam, gdzie klient tej wiedzy poszukuje),
  • wyróżnienie oferty na tle konkurencji (nie od dziś wiadomo, że piękny design sprzedaje skuteczniej),
  • personalizacja treści i edukacja użytkownika będącego na początku ścieżki zakupowej.

Najprościej można je opisać dzięki koncepcji AIDA, dzielącej cały proces na 4 zasadnicze fazy.

A - Attention, produkt w oczach klienta wyróżnił się na tle pozostałych, co daje podstawę do kolejnych działań.
I - Interest, funkcjonalność, trwałość, a przede wszystkim design i zgodność z obowiązującymi trendami sprawiają, że decyzja o podjęciu zakupu staje się realna.
D - Desire, zamiast zaspokajać pragnienia konsumentów, lepiej umiejętnie je kreować, wówczas odbiorca sam będzie dążył do sfinalizowania transakcji.
A - Action, gdy ostatnia ewentualna przeszkoda, czyli dostępność środków finansowych, zostanie pokonana, niewiele będzie w stanie odwieść klienta od nabycia danego przedmiotu.

Zainteresowany tą usługą?

Chcesz zmienić sposób oddziaływania na użytkowników swojego sklepu internetowego? Zaufaj specjalistom od e-commerce i skontaktuj się z nami. Zespół Custommerce udzieli Ci wszystkich potrzebnych informacji, a Ty podejmiesz optymalną dla siebie decyzję.

Materiały powiązane
Być może zainteresują Cię także poniższe artykuły.