Wyzwania w projektowaniu skutecznej karty produktu

Sprzedajesz swoje produkty online? A może prowadzisz własny sklep internetowy? Coraz lepiej dostrzegasz, jak wielki potencjał biznesowy tkwi w sektorze e-commerce? Zastanawiasz się, czy stworzenie nowych kart produktowych rzeczywiście może pomóc w dotarciu do niezdecydowanych klientów? Masz świadomość, jak duże znaczenie mają informacje opisujące sprzedawane produkty? Potrzebujesz kompleksowego wsparcia w tym obszarze? Jeśli tak, jesteś w dobrym miejscu.

autor
Tomasz Draber
Udostępnij:

Tworzenie kart produktowych dla e-commerce

Bardzo często zdarza się, że zawartość kart produktowych to pierwsze, na co w sklepie online natrafia potencjalny klient. Dzieje się tak zwłaszcza wtedy, gdy impulsem do odwiedzenia danej strony są banery reklamowe Facebook Ads lub Google Ads. Ważne więc, aby już na samym początku wywrzeć jak najlepsze wrażenie na odwiedzającym i w miarę możliwości przyspieszyć jego decyzję zakupową. Coraz więcej marek i serwisów e-commerce decyduje się na projektowanie dedykowanych kart produktowych, których zadaniem jest skuteczne wyróżnienie oferty na tle konkurencji. Producenci i dystrybutorzy dostrzegają, że interaktywne karty wpływają bardzo pozytywnie na tzw. Customer Experience (całokształt doświadczeń/wrażeń klienta w sklepie internetowym).

Informacje, których potrzebują Twoi klienci

Jako sprzedający jesteś zobowiązany do udostępnienia szeregu informacji na temat danego produktu. Jeśli osoba wstępnie zainteresowana znajdzie podczas przeglądania kart produktowych komplet danych, będzie czuła się bezpiecznie i chętniej zdecyduje się na zakup.

Swoim zleceniodawcom zwracamy ponadto uwagę, na elementy których nie wolno pominąć. Należą do nich m.in.:

  • wyczerpujący opis produktu z nastawieniem na język korzyści,
  • interaktywna formuła przekazywania wiedzy produktowej,
  • informacje o cenie brutto,
  • wyróżniający się przycisk zachęcający do dodania produktu do wirtualnego koszyka,
  • koszt dostawy oraz przewidywana data doręczenia,
  • oznaczenie producenta,
  • wyraźne zdjęcia, realnie odzwierciedlające wygląd towaru,
  • propozycje produktów uzupełniających lub powiązanych (jeśli taka funkcjonalność jest dostępna w danym sklepie online),
  • warunki dokonywania zwrotu (dotyczą one sklepu internetowego),
  • opinie innych kupujących.

Spójny content produktowy

Dla przedsiębiorców stawiających na e-commerce najważniejszy jest długofalowy wzrost sprzedaży. Właśnie temu służy projektowanie kart produktowych z wykorzystaniem tzw. rich contentu. Dostęp do informacji nie stanowi dziś większego problemu, dlatego trudno zaciekawić klienta samą galerią zdjęć i opisami tekstowymi. Współczesne trendy i możliwości technologiczne sprawiają, że producenci powinni umiejętnie korzystać także z innych form graficznych i multimedialnych, czyli ikon, tabel, infografik i materiałów wideo.


Tworzenie spójnego, estetycznego i czytelnego przekazu ma wzbudzić w potencjalnym odbiorcy pragnienie posiadania danego towaru. Przewaga konkurencyjna leży w umiejętnym kreowaniu nowych potrzeb, co obrazuje np. model AIDA:

A - Attention, Przyciągnij uwagę osób z danej grupy docelowej.
I - Interest, Zaintryguj je sprzedawanym produktem.
D - Desire, Wzbudź pragnienie posiadania bazujące na emocjach.
A - Action, Spraw, by sfinalizowanie transakcji było jak najprostsze.

Aspekty technologiczne i UX

Nawet najlepiej zaprojektowany content nie będzie przekładał się na rosnącą konwersję sprzedaży, jeśli zostanie źle oprogramowany lub niepoprawnie wdrożony na daną platformę e-commerce. Każdorazowo przed wdrożeniem rich mediowego contentu zweryfikuj możliwości technologiczne danego sklepu online. Jeśli wdrażasz karty produktów regularnie, upewnij się, że nie zaszły żadne zmiany w sposobie implementowania treści w interesującym Cię sklepie. Niepoprawnie wdrożone karty produktów potrafią skutecznie zniweczyć cały trud włożony w ich przygotowanie. W takiej sytuacji spadek przychodów ze sprzedaży i poniesione nakłady finansowe na realizację projektu mocno implikują marżowość prowadzonego biznesu. Warto więc na etapie wyboru partnera wziąć pod uwagę wiedzę, którą dysponuje w tym zakresie i wcześniejsze doświadczenia w podobnych realizacjach.

Wiesz już, jak powinna wyglądać profesjonalna karta produktu?

Jeśli tak, nie trać swojego cennego czasu i zacznij wdrażać najważniejsze zmiany już dziś.

Skuteczne tworzenie contentu na platformy e-commerce wymaga interdyscyplinarnej wiedzy z takich obszarów jak:

  • research i analiza biznesowa,
  • komunikacja marketingowa,
  • tworzenie i optymalizacja treści,
  • projektowanie graficzne (UX/UI Design),
  • programowanie,
  • zarządzanie projektowe (Project Management).

Wybór dobrego partnera do współpracy pozwoli zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy na poprawną realizację zadania.

Jeśli chciałbyś skonsultować z nami swoje wyzwania biznesowe wypełnij krótki formularz kontaktowy (tutaj) byśmy mogli lepiej zrozumieć Twoją perspektywę. Wiemy, co zrobić, by pokazać Twoje produkty w najlepszym wydaniu na najważniejszym etapie ścieżki zakupowej online – kartach produktów. Skorzystaj z naszej wiedzy i doświadczenia oraz profesjonalnych narzędzi, by nie dać się wyprzedzić konkurencji i wzmocnić swój biznes na dobre.

Materiały powiązane
Być może zainteresują Cię także poniższe artykuły.