Kim jest nasz klient?

fischer to producent najwyższej jakości systemów zamocowań, wyrobów dla przemysłu samochodowego i zabawkarskiego, obecny w 18 krajach na całym świecie.

W ciągu ostatnich pięciu dekad dostarczył ponad 1000 wynalazków i opatentowanych rozwiązań technicznych w wielu dziedzinach inżynierskich.

Wyzwanie

Branża budowlana kojarzona jest głównie z zakupami w sklepach stacjonarnych i charakteryzuje się wysokim poziomem specjalizacji produktów. W tradycyjnym sklepie klient może podejść do sprzedawcy i poprosić o pomoc w wyborze odpowiedniego towaru. W e‑commerce kluczową rolę pełni karta produktu, która musi być wirtualnym odpowiednikiem doradcy klienta.

Nasz klient, znany z zaawansowanych i innowacyjnych rozwiązań, postawił przed nami następujące wyzwania:

  1. Skuteczne wyróżnienie produktów marki na tle konkurencji
  2. Zaprojektowanie komunikacji marki w e‑commerce, która umożliwi realizację strategii omnichannelowej
  3. Wsparcie odsprzedaży online, poprzez atrakcyjne i angażujące klientów przedstawienie produktów marki
  4. Umocnienie relacji z kluczowymi dystrybutorami w kanale e‑commerce

Metamorfoza karty produktowej

Opinia Klienta

Mateusz Kopeć
Marketing Communication & E‑commerce Manager

Z naszego punku widzenia oferta kart rich content, idealnie wpasowała się w naszą strategię obecności produktów fischer w sferze online.

Budując karty wspieramy zarówno sieć naszych partnerów oferujących sprzedaż naszych produktów online, jednocześnie w innowacyjny sposób edukujemy klientów o zaletach i właściwościach naszych produktów.

Tak dobry, finalny efekt kart jest w dużej mierze zasługą zaangażowania i bardzo efektywnej pracy zespołu Custommerce. Mimo ekstremalnego czasu realizacji jaki został narzucony plus zupełnie nowa kategoria produktów do opracowania, efekt końcowy był dla nas bardzo zadawalający.

Z czystym sumieniem mogę polecić usługi Custummerce innym podmiotom szukającym godnego zaufania partnera do realizacji podobnych rozwiązań online.

Liczba stworzonych kart produktowych w trakcie współpracy
236
Sklepy internetowe wraz z przykładowymi produktami, dla których wdrożyliśmy rich content

Projekt w liczbach

44,5%*
Wzrost przychodów ze sprzedaży
58%*
Wzrost średniego czasu spędzonego na stronie produktu
91%*
Spadek współczynnika odrzuceń
*Dane dotyczą wybranych podstron produktów marki fischer na tim.pl z czerwca 2021 roku (gdy funkcjonował już rich content), w porównaniu z wynikami z czerwca 2020 roku (przed wdrożeniem).

Proces realizacji
projektu krok po kroku

KROK 1

Audyt stanu początkowego: prezentacji produktów marki na platformach online oraz sposobu komunikacji marki w innych kanałach.

KROK 2

Ustalenie listy produktów (EAN), dla których mamy zaprojektować karty produktów typu rich content

KROK 3

Ustalenie platform e‑commerce, w których mielibyśmy przeprowadzić wdrożenie

KROK 4

Zebranie i analiza przydatności materiałów marketingowych, którymi dysponuje klient, pod kątem możliwości wykorzystania ich w kartach produktów na platformach e‑commerce

KROK 5

Opracowanie makiety wzorcowej karty produktu, na bazie dostarczonych przez markę materiałów i w oparciu o możliwości techniczne sklepów online

KROK 6

Projekt master layoutu, na bazie wybranego przez klienta produktu (brand hero)

KROK 7

Naniesienie poprawek od klienta

KROK 8

Oprogramowanie i skład karty produktu do postaci interaktywnej, która będzie dostępna dla klientów w sklepach e‑commerce

KROK 9

Zaprojektowanie i oprogramowanie rich contentu dla wszystkich zaplanowanych przez klienta produktów (EAN)

KROK 10

Dostosowanie kart produktów do specyfikacji technicznych wybranych przez klienta platform e‑commerce

KROK 11

Wysyłka materiałów do dystrybutorów i koordynacja procesu wdrożenia rich contentu

KROK 12

Audyt poprawności wdrożenia (desktop, mobile)

KROK 13

Raport z wdrożenia dla klienta

Podsumowanie

Zastosowanie rich contentu w branży budowlanej przez markę fischer było pionierskim wdrożeniem tak innowacyjnej komunikacji produktowej na platformach e‑commerce.

Otwartość na innowacje marki fischer, a także platform TIM.pl i Buduj24.pl pozwoliła nam udowodnić, jak potężnym narzędziem marketingowym są karty produktowe typu rich content. Dobrze zaprojektowane, stanowią skuteczną odpowiedź na potrzeby klientów, marek i platform e‑commerce.

Rich content znakomicie uzupełnia omnichannelową komunikację marki i istotnie wpływa na realizację jej celów biznesowych (umocnienie wizerunku jakościowego lidera w swoich kategoriach oraz dynamiczny wzrost sprzedaży w kanale e‑commerce). Zastosowane rozwiązanie ułatwia klientom w różnym wieku poznanie i zrozumienie benefitów produktów marki oraz pomaga w podjęciu dobrych decyzji zakupowych.

Cieszymy się, że tym projektem zapoczątkowaliśmy rewolucję w podejściu do komunikacji produktowej na platformach e‑commerce w branży budowlanej w Polsce.