Jak fischer Polska zyskał przewagę w e-commerce, dzięki 200 innowacyjnym kartom produktów?

fischer
Poznaj rezultaty projektu Custommerce i fischer Polska

Mateusz Kopeć

Menadżer ds. Komunikacji
marketingowej i E-commerce
w fisher Polska

Szybko rozwijający się rynek e-commerce, którego dodatkowa akceleracja nastąpiła w związku z pojawieniem się pandemii, sprzyja implementowaniu nowych rozwiązań. Jednym z nich, na które trafiliśmy, były karty produktowe Rich Content oferowane przez firmę Custommerce. Tego typu rozwiązanie (choć obecne już od jakiegoś czasu w innych branżach) na gruncie produktów budowlanych stanowią jeszcze sporą nowość, dlatego tym bardziej jako firma innowacyjna byliśmy zdecydowani, aby z niego skorzystać.

Z naszego punku widzenia oferta kart Rich Content, idealnie wpasowała się w naszą strategię obecności produktów fischer w sferze online. Budując karty wspieramy zarówno sieć naszych partnerów oferujących sprzedaż naszych produktów online, jednocześnie w innowacyjny sposób edukujemy klientów o zaletach i właściwościach naszych produktów.

Tak dobry, finalny efekt kart jest w dużej mierze zasługą zaangażowania i bardzo efektywnej pracy zespołu Costummerce. Mimo ekstremalnego czasu realizacji jaki został narzucony plus zupełnie nowa kategoria produktów do opracowania, efekt końcowy był dla nas bardzo zadawalający. Z czystym sumieniem mogę polecić usługi Costummerce innym podmiotom szukającym godnego zaufania partnera do realizacji podobnych rozwiązań online.

...

Wykorzystuje karty produktów, by podkreślać innowacje produktowe i technologiczne.

Zobacz metamorfozę
O Kliencie

fischer Polska należy do niemieckiego producenta systemów zamocowań, wyrobów dla przemysłu samochodowego i zabawkarskiego, który obecny jest w 18 krajach na całym świecie z kilkoma zakładami produkcyjnymi.

Grupa fischer w ciągu ostatnich pięciu dekad dostarczyła ponad 1000 wynalazków i opatentowanych rozwiązań technicznych w wielu dziedzinach inżynierskich. Jednostka handlowa w Polsce posiada w swojej ofercie szeroką gamę najwyższej jakości systemów zamocowań.

Podstawowymi wartościami firmy są innowacyjność, rzetelność oraz odpowiedzialność.

Wyzwania projektowe

W sierpniu 2020 roku firma postawiła przed nami kilka zadań. Fischer w tym czasie dobrze komunikował swoje produkty w kanałach sprzedaży offline. Można też śmiało powiedzieć, że pod kątem jakości i innowacyjności produktów, jest to jeden z liderów rynku systemów zamocowań, który dyktuje trendy w branży.

Wyzwanie nr 1

wyróżnić produkty na tle konkurencji i ułatwić klientom wybór właściwych produktów w sklepach internetowych

Nasz klient, chciał ułatwić swoim klientom wybór właściwych produktów, także w sklepach internetowych. Komunikacja produktów miała w sposób atrakcyjny i angażujący informować o korzyściach, które oferują produkty marki. Klienci mieli na karcie produktu otrzymać kompletną wiedzę o każdym artykule, by móc wygodnie i bez obaw o wybór złego produktu, składać zamówienia w Internecie. W efekcie, oferowane przez fischer produkty miały się znacząco wyróżniać na tle konkurencji w e-commerce.

Wyzwanie nr 2

umocnienie relacji z kluczowymi dystrybutorami

Firmie zależało również na umocnieniu dobrych relacji z ważnymi partnerami handlowymi w kanale e-commerce, dostarczając rozwiązania, które poprawią Customer Experience w sklepach online. Dodatkowym wyzwaniem był fakt, że sklepy internetowe, w których miały zostać wdrożone interaktywne karty produktów, nigdy wcześniej nie realizowały takiego projektu.

Stan zero: tak wyglądały opisy produktów w sklepie www.buduj24.pl przed rozpoczęciem naszych prac.

Stan zero: tak wyglądały opisy produktów w sklepie www.tim.pl przed rozpoczęciem naszych prac.

Proces i rozwiązanie
...
ZAMÓW
BEZPŁATNĄ ANALIZĘ

Wskaż nam produkt, który mamy dla Ciebie przeanalizować. Wystarczy, że klikniesz w poniższy przycisk i skontaktujesz się z naszym specjalistą.

Sprawdziliśmy dokładnie:

w jaki sposób są prezentowane produkty klienta w sklepach internetowych (tim.pl i buduj24.pl)?

czy możemy stworzyć atrakcyjniejszą prezentację produktów dla potencjalnych klientów na bazie materiałów posiadanych przez klienta?

Rezultatem analizy była rekomendacja metamorfozy kart produktów w sklepach internetowych (tim.pl i buduj24.pl).

Po uzgodnieniu z klientem ilości produktów i kategorii, dla których mamy przygotować nowe karty produktów, przeanalizowaliśmy również:

jak prezentują się produkty bezpośredniej konkurencji

jakie są standardy prezentacji produktów w e-commerce dla branży budowlanej

materiały o produktach, którymi dysponuje klient

możliwości technologiczne sklepów online, by móc w pełni wykorzystać ich potencjał

Zastosowania produktu przedstawione w bardziej przejrzysty i angażujący sposób.

Rezultatem rozszerzonej analizy był plan działań dla obu stron – zarówno dla klienta, jak i dla nas.

Pomogło to połączyć siły klienta z naszym zespołem. Plan zakładał wykonanie wzorcowej karty produktu, na bazie której miały powstać wszystkie pozostałe.

W rozmowach ze sklepami online, wspólnie z klientem pokazaliśmy korzyści płynące z wdrożenia takiej innowacyjnej formy prezentacji produktów. Byliśmy zgodni, że wdrożenie interaktywnych kart produktów poprawi wrażenia zakupowe użytkowników i pomoże sklepom budować przewagę konkurencyjną w kanale e-commerce.

Przedstawienie budowy produktu przed metamorfozą

Przedstawienie budowy produktu po metamorfozie

W ramach testów realizowanych w sklepie buduj24.pl udało nam się wypracować unikatową strukturę stron z produktami marki fischer.

Dotychczasowy, niewielki obszar poświęcony opisowi produktu ustąpił miejsca nowoczesnej i dynamicznej prezentacji, która skutecznie angażuje klienta w trakcie podejmowania decyzji zakupowej.

Następnie rozpoczęliśmy realizację konkretnych działań m.in.:

opracowanie makiety wzorcowej karty

stworzenie kompletnych treści opisujących cechy i korzyści produktów

dobór zdjęć z zasobów klienta jak i zewnętrznych baz mediowych

adaptacja materiałów multimedialnych klienta do możliwości technicznych sklepów internetowych

wybór optymalnych modułów, które zapewnią wyjątkowe wrażenia zakupowe klientom w e-commerce

Uwydatnienie głównych cech linii DUO poprzez zastosowanie animowanych ikon

Estetyczne ułożenie treści i grafiki by zwiększyć czytelność

"Szybko rozwijający się rynek e-commerce, sprzyja wdrażaniu nowych rozwiązań."
Rezultaty projektu
Jako główne rezultaty projektu firma fischer Polska wskazuje:
  1. Znacząca poprawa wizerunku marki w sklepach internetowych (tim.pl i buduj24.pl)
  2. Bardzo dobre uzupełnienie komunikacji marketingowej prowadzonych w innych kanałach
  3. Ułatwienie decyzji zakupowych potencjalnym klientom
  4. Stworzenie unikatowej (w całej branży) komunikacji w ramach kart produktów e-commerce
  5. Uporządkowanie materiałów marketingowych dedykowanych poszczególnym kategoriom i produktom, co pozwoli w przyszłości sprawniej realizować kolejne projekty.

Projekt był realizowany sukcesywnie, kategoria produktowa po kategorii.

W ramach współpracy powstało:
236

interaktywnych
kart produktów

19

spójnych wizualnie kategorii

2

kluczowych dystrybutorów (tim.pl i buduj24.pl)

Analiza skuteczności rich contentu [aktualizacja październik 2021]
Celem rich contentu, poza zwiększeniem atrakcyjności karty produktowej i uspójnieniem komunikacji u wielu dystrybutorów, jest realne wsparcie zarówno producenta, jak i sklepu, w budowaniu przewagi konkurencyjnej i zwiększeniu sprzedaży.
Aby upewnić się, że rich content dla marki fischer przynosi pożądane efekty, w czerwcu 2021 roku platforma tim.pl przeprowadziła analizę kluczowych wskaźników na podstronach produktów marki.
Wyniki analizy prezentują się następująco:
44,48%
wzrost przychodów
ze sprzedaży
11,64%
wzrost średniej
liczby zamówień
produktów
57,95%
wzrost średniego
czasu spędzonego
na stronie produktu
91,01%
spadek współczynnika
odrzuceń

Dane dotyczą wybranych podstron produktów marki fischer na tim.pl z czerwca 2021 roku (gdy funkcjonował już rich content), w porównaniu z wynikami z czerwca 2020 roku (przed wdrożeniem).

Poza danymi ilościowymi, analitycy tim.pl zbadali karty produktów fischer Polska również za pomocą narzędzi do śledzenia click map i głębokości scrollu. Analizy wykazały, że użytkownicy chętnie scrollują i wchodzą w interakcję z kartą typu rich content, a także poświęcają więcej uwagi, by zapoznać się z informacjami, samodzielnie poznając produkt.

Michał Kostrowicki,

Menadżer ds. komunikacji korporacyjnej,
tim.pl

Zauważyliśmy wzrost aktywności użytkowników oglądających karty produktowe zawierające rich content, w porównaniu ze zwykłymi opisami produktów. Dłuższy czas pobytu na karcie, kontekstowe poznawanie produktów poprzez elementy interaktywne, a finalnie optymalizacja konwersji sprzedaży to silne argumenty, by inwestować w ten rodzaj komunikacji produktowej w e-commerce.

Jesteśmy dumni, że tak znaczący producent zdecydował się na skorzystanie z naszych usług oraz, że efekty tej współpracy okazały się tak dobre. Dziękujemy za zaufanie!
...
ZAMÓW
BEZPŁATNĄ ANALIZĘ

Wskaż nam produkt, który mamy dla Ciebie przeanalizować. Wystarczy, że klikniesz w poniższy przycisk i skontaktujesz się z naszym specjalistą.