Kim jest nasz klient?

Nivea to to międzynarodowy ekspert w dziedzinie pielęgnacji skóry, który oferuje szeroki asortyment kosmetyków do twarzy, ciała i włosów.

Marka już od ponad 100 lat zachęca do podkreślania naturalnego piękna, a jej produkty dostępne są w aż 173 krajach.

Wyzwanie

Branża kosmetyczna należy do najbardziej konkurencyjnych w Polsce i na świecie. O uwagę i zaufanie klientów rywalizują zarówno uznane marki lokalne, jak i międzynarodowe koncerny. Co roku powstają również zupełnie nowe brandy, które próbują zagospodarować swoje nisze produktowe.

Wyróżnienie się na tle tak zróżnicowanej konkurencji to coraz większe wyzwanie. Wyzwanie to rośnie jeszcze bardziej, jeśli dodamy do niego konieczność budowania spójnego wizerunku pomiędzy platformami e‑commerce. Markom z branży beauty (ale nie tylko) zależy na tym, aby ich klienci mieli pewność, że kupują dobry produkt w wybranym przez siebie sklepie online.

Nivea postawiła przed nami konkretne cele:

  1. Zaprojektowanie unikatowej komunikacji produktowej, która wyróżni ofertę marki na tle konkurencji
  2. Zapewnienie spójności komunikacji między kanałem e‑commerce, a pozostałymi kanałami (omnichannel)
  3. Zachowanie kontroli nad prezentacją produktów u kluczowych dystrybutorów

Metamorfoza karty produktowej

Opinia Klienta

Małgorzata Sieczkowska
Dyrektor marketingu

E-commerce jest dla nas bardzo istotną częścią biznesu, dlatego aby wyróżniać nasze produkty na e-półce i budować spójny wizerunek marki w wielu kanałach zdecydowaliśmy się na usługi Custommerce.

Rocznie tworzymy setki Rich Contentowych kart produktów, które wspierają wizerunek marki jako eksperta w trosce o skórę u wielu dystrybutorów. Specjalizacja Custommerce w tworzeniu wyjątkowej komunikacji produktowej, profesjonalne podejście, znajomość specyfiki branży kosmetycznej w e-commerce i doświadczenie we współpracy z kluczowymi dystrybutorami to ważne dla nas argumenty do współpracy.

Tworzone przez Custommerce materiały odpowiadają potrzebom marki i dystrybutora, a ich wysoka jakość i innowacyjne rozwiązania skutecznie wyróżniają NIVEA na tle konkurencji. Komunikacja produktowa jest atrakcyjna i angażująca dla klientów, a jednocześnie w znakomity sposób podkreśla korzyści płynące z produktów.

Responsywność i pełna koordynacja projektów na każdym etapie realizacji sprawia, że możemy śmiało polecić współpracę z Custommerce.

Liczba stworzonych kart produktowych w trakcie współpracy
>2000
Sklepy internetowe wraz z przykładowymi produktami, dla których wdrożyliśmy rich content

Proces realizacji
projektu krok po kroku

KROK 1

Ustalenie liczby franczyz produktowych i produktów, dla których mamy zaprojektować rich content

KROK 2

Ustalenie listingu produktów w sklepach internetowych, w których mielibyśmy przeprowadzić wdrożenie

KROK 3

Zebranie i analiza przydatności materiałów marketingowych, którymi dysponuje klient, pod kątem możliwości wykorzystania ich na platformach e‑commerce

KROK 4

Zebranie i analiza przydatności materiałów marketingowych, którymi dysponuje klient, pod kątem możliwości wykorzystania ich w kartach produktów na platformach e‑commerce

KROK 5

Projekt master layoutu dla franczyzy, na bazie wybranego przez klienta produktu (brand hero)

KROK 6

Naniesienie poprawek od klienta

KROK 7

Oprogramowanie i skład karty produktu do postaci interaktywnej, która będzie dostępna dla klientów w sklepach e‑commerce

KROK 8

Zaprojektowanie i oprogramowanie rich contentu dla wszystkich zaplanowanych przez klienta produktów (EAN)

KROK 9

Dostosowanie kart produktów do specyfikacji technicznych wybranych przez klienta platform e‑commerce

KROK 10

Wysyłka materiałów do dystrybutorów i koordynacja procesu wdrożenia rich contentu

KROK 11

Audyt poprawności wdrożenia (desktop, mobile)

KROK 12

Raport z wdrożenia dla klienta

Podsumowanie

Marka NIVEA konsekwentnie, od wielu lat buduje spójny wizerunek w różnych kanałach komunikacji. Jej pozycjonowanie jako ekspert w dziedzinie pielęgnacji skóry i marka, która wspiera naturalne piękno, jest widoczne zarówno w przekazach ATL, jak i BTL — i za taki wizerunek została pokochana przez klientów na całym świecie.

Wyzwaniem pozostawało uzupełnienie tego wizerunku na kartach produktów, w internetowych kanałach dystrybucji — miejscu, które odgrywa kluczową rolę w finalnym przekonaniu klienta do zakupu online.

Aby uzyskać kontrolę nad prezentacją produktu w e‑commerce, marka zdecydowała się na zastosowanie rich contentu. Rozwiązanie to pomogło umocnić jej pozycjonowanie i pozwoliło na wyraźne odróżnienie od (coraz liczniejszej) konkurencji. Poza tym, jak podkreślają osoby odpowiedzialne za kontakt z dystrybutorami, atrakcyjne i rozbudowane informacje o produktach Nivea są dla Rossmanna czy Hebe benchmarkiem jakościowym, którego będą w przyszłości oczekiwali również od innych producentów.

Wspólnie z marką NIVEA możemy się pochwalić największą skalą wdrożeń kart produktów typu rich content na platformach e‑commerce w Polsce. Nasz unikatowy proces, który dostosowaliśmy do potrzeb klienta, pozwala nam na szybkie i sprawne prowadzenie prac i przygotowywanie rich contentu na masową skalę, przy zachowaniu unikatowej i bardzo atrakcyjnej formy.