Jakie elementy powinna zawierać karta produktu?
Jak działa dobrze zaprojektowana karta produktu?
Odpowiednio rozplanowana karta produktu ma nie tylko silne oddziaływanie sprzedażowe, ale często jest również wizytówką danej marki i całego e‑sklepu. Użytkownicy trafiają na nią zarówno z poziomu głównej strony sklepu internetowego, jak i w drodze bezpośredniego przekierowania z kampanii Facebook Ads, Google Ads lub różnego rodzaju porównywarek cenowych. Tworzenie kart produktowych wysokiej jakości to pole do popisu dla specjalistów w tej dziedzinie i jednocześnie duża szansa dla marek i sklepów internetowych na budowanie przewagi konkurencyjnej. Celem jest dostarczenie klientowi kompletu informacji w atrakcyjnej i angażującej dla niego formie, tak by nie miał potrzeby odwiedzać konkurencyjnych serwisów czy szukać substytutu Twojego produktu. Realizacja tego celu przekłada się na skrócenie ścieżki zakupowej i szybszą finalizację sprzedaży. O tym, czy karta danego produktu jest rzeczywiście skuteczna, często decydują szczegóły. Zastanawiające? A jednak!
Kupujący mają prawo do pełnej informacji na temat oferowanego towaru, dlatego profesjonalnie tworzone karty produktów dla e‑commerce powinny zawierać:
- Czytelną nazwę produktu
Nie powinna budzić żadnych wątpliwości. - Cenę wyrażoną jako kwota brutto
W przypadku obniżki zarówno aktualną, jak i poprzednią. - Wskaźnik dostępności
Dobrze, jeśli sklep ma taką możliwość. - Przycisk z komunikatem "dodaj do koszyka"
Powinien być doskonale widoczny. - Koszt przesyłki
Klienci chcą dokładnie wiedzieć, ile zapłacą za dostarczenie produktu. - Przewidywaną datę doręczenia
Im szybsza dostawa, tym lepiej. - Wysokiej jakości zdjecia lub tzw. packshoty
Liczą się detale, różne ujęcia, odpowiednia ostrość. - Informacje o producencie
W wielu branżach, np. motoryzacyjnej, ma to ogromne znaczenie. - Opis przedmiotu lub usługi
Zwięźle, na temat, z zastosowaniem języka korzyści. - Parametry techniczne
Jeśli wymaga tego przeznaczenie danego towaru. - Warunki zwrotu lub wymiany
Klient czuje się bezpiecznie, co przekłada się na satysfakcję zakupową. - Sugestie produktów uzupełniających jak np. etui czy dodatki
Bardzo przydatne przy sprzedaży elektroniki, odzieży, kosmetyków etc. - Opinie użytkowników
Wielu potencjalnych zainteresowanych wskazuje je jako istotne kryterium wyboru.
Wsparcie procesu zakupowego
Wszystko to, co użytkownik widzi w serwisie e‑commerce, w teorii powinno zastąpić opakowanie i kontakt z doradcą, aby przekonać klienta do zakupu. Karta produktu powinna oddziaływać na konsumentów pod kilkoma względami. Charakteryzuje je tzw. model AIDA:
A ‑ Attention, Przyciągnięcie uwagi
I ‑ Interest, Wzbudzenie zainteresowania
D ‑ Desire, Rozwinięcie pragnienia posiadania
A ‑ Action, Wywołanie impulsu do zakupu
Taki schemat projektowania komunikacji produktowej cechuje przede wszystkim marki, które są proaktywne. Ambitne organizacje coraz częściej kreują pragnienia swoich klientów. Samo zaspokajanie potrzeb to dla nich działanie oczywiste i reaktywne.
Atrakcyjna strona wizualna
Aby chcieć kupić, wcześniej trzeba polubić. Estetyka ma przy tworzeniu kart produktowych bardzo duże znaczenie. Ceny wielu artykułów w sieci są do siebie niezwykle zbliżone, a mimo to do niektórych sklepów e‑commerce i po konkretne marki klienci regularnie wracają, a inne skutecznie omijają. Jeśli zamierzasz inwestować w rozwój swojego biznesu i chcesz skuteczniej zwrócić uwagę internautów na swoją ofertę, zaproś do współpracy doświadczonych praktyków. Zewnętrzne wsparcie pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu i zasobów własnych. Bilans korzyści i kosztów takich działań może być dla Ciebie przyjemnym zaskoczeniem.
Postaw na rich content w e‑commerce!
W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie, opis i zdjęcia na karcie produktu nie są wystarczające. Warto w miarę możliwości wzbogacić przekaz o infografiki, tabele, ikony, elementy interaktywne czy materiały wideo. Tym jest właśnie nowoczesny rich content w obszarze e‑commerce. W długofalowej perspektywie przynosi markom i sklepom internetowym więcej korzyści, niż mogliby się początkowo spodziewać. Także Ty pozwól swoim klientom polubić produkty Twojej marki lub prowadzony przez Ciebie sklep online.
Jeśli chciałbyś skonsultować z nami swoje wyzwania biznesowe, wypełnij krótki formularz kontaktowy (tutaj) byśmy mogli lepiej zrozumieć Twoją perspektywę. Wiemy, co zrobić, by pokazać Twoje produkty w najlepszym wydaniu na najważniejszym etapie ścieżki zakupowej online — kartach produktów. Skorzystaj z naszej wiedzy i doświadczenia oraz profesjonalnych narzędzi, by nie dać się wyprzedzić konkurencji i wzmocnić swój biznes na dobre.