Logo Custommerce

Jak powstają
strony produktowe
Rich Content?

Tworząc karty produktów Rich Content, wykorzystujemy nasz sprawdzony i zoptymalizowany proces i autorskie narzędzia, dzięki którym kompleksowo realizujemy projekty.

Custommerce samples cards
Jak przebiega współpraca?

Poznaj wszystkie etapy procesu

01

Onboarding

To inaczej wprowadzanie do projektu, który ma na celu zapoznanie Cię z usługą oraz zaznajomienie i omówienie procesu. W Custommerce Onboarding to trwające około 1h spotkanie, w którym bierze udział Project Manager, Account oraz Ty lub wyznaczona przez Ciebie osoba.

Podczas spotkania omawiany jest:

  • ogólny plan prac, w podziale na etapy
  • przybliżony harmonogram prac
  • potrzebne materiały — przedstawisz jakimi materiałami dysponujesz i w jakim terminie i formacie możesz je dostarczyć
  • sposób komunikacji — ustalimy m.in. formę przekazywania materiałów, dostępy do takich platform, jak Google Drive, Dropbox, FTP oraz do naszych autorskich systemów
  • sposób feedbacku/akceptacji danego etapu prac
  • zapoznanie się z projektem, przedstawienie sposobu pracy oraz omówienie krok po kroku procesu
  • prace dodatkowe wykraczające poza zakres przyjętych prac
Custommerce Example Rich Card
02

Harmonogram prac

Przybliżony harmonogram prac jest omawiany na spotkaniu Onboardingowym, a następnie na podstawie ustaleń Project Manager przygotowuje docelowy harmonogram. Jest on dla nas niezwykle istotny, ponieważ pozwala na dokładne zaplanowanie prac. To właśnie dzięki niemu wiemy dokładnie co i kiedy się wydarzy i zawsze jesteśmy w stanie dostarczyć naszą pracę na czas.

Realizujemy jednocześnie wiele projektów, dlatego harmonogramy układają prace zespołu i pozwalają na alokację zasobów. Oczywiście zawsze w przypadku nieoczekiwanych problemów, staramy się dopasować i zaktualizować harmonogram tak, żeby nie ucierpiał na tym termin oddania projektu.
Custommerce Example Rich Card
03

Dostarczenie oraz weryfikacja materiałów

Kolejnym etapem procesu jest przekazanie wszelkich materiałów, które są potrzebne do stworzenia kart produktów. Jeśli Twoja marka nie ma wystarczającej ilości materiałów, to możesz też wskazać np. inne źródła zdjęć (Shutter Stock) czy treści. Ważne jest też podanie na tym etapie dokładnego terminu dostarczenia ewentualnych braków. Prace na projekcie rozpoczną się dopiero po dostarczeniu wszystkich materiałów.
Custommerce Example Rich Card
04

Architektura i układ karty oraz treści

Na etapie ustalania architektury i układu karty oraz tworzenia treści bazujemy na materiałach, które zostały dostarczone przez Ciebie. W zależności od ustaleń wykorzystujemy gotowe, dostarczone treści lub przygotowujemy nowe na podstawie przesłanych materiałów. Jeśli projekt tego wymaga, to tłumaczymy treści z materiałów w innym języku.
Custommerce Example Rich Card
05

Projekt graficzny karty Master

Grafik przygotowuje projekt graficzny dla wskazanego przez Ciebie produktu. Projekt jest zawsze dopasowany do materiałów, którymi dysponujemy, w tym do Key Visual marki. Jeśli jest tworzony nie tylko dla jednego produktu, ale też z myślą o kolejnych produktach z asortymentu marki, to tworzymy go tak, aby można go było łatwo do nich dostosować. Projekt jest konsultowany z Web Deweloperami — tak, żeby wszystkie zastosowane elementy były możliwe do oprogramowania. Dzięki temu karta oprogramowana do HTML wygląda w zasadzie 1:1 jak na projekcie graficznym.

Co więcej, już na wczesnym etapie możesz zostać zaproszony do czynnego udziału w procesie i zaopiniowania m.in. rozkładu elementów, wczesnego designu, propozycji kolorystycznej itd. Korzystamy z narzędzi Adobe XD, które m.in. umożliwia proste komentowanie projektu online. Do każdego projektu przysługują Ci 2 tury poprawek — dzięki temu możesz go dostosować do swoich preferencji i indywidualnych potrzeb swojej marki.
Custommerce Example Rich Card
06

Przygotowanie assetów graficznych i treści do kart master EAN

Po zaakceptowaniu przez Ciebie projektu graficznego zespół może rozpocząć proces tworzeniu lub zbierania treści oraz przygotowywania assetów i innych materiałów graficznych dla kart master EAN. Karty master EAN to pozostałe karty z danego zlecenia, które są wykonywane zgodnie z jednym, zaakceptowanym projektem graficznym karty Master. Możliwe jest zaadaptowanie karty Master dla innej kategorii produktów, o ile zmiany dotyczą np. kolorystyki lub innymi elementami, które nie wpływają na ogólny układ przyjęty na karcie Master. Na tym etapie w pierwszej kolejności przygotowywane są treści, a następnie grafiki.
Custommerce Example Rich Card
07

Skład karty Master HTML

Karta Master HTML to inaczej oprogramowany projekt graficzny. Można na nim zobaczyć działanie wszystkich elementów interaktywnych oraz docelowy wygląd karty produktu Rich Content w wersji na desktopie, tablecie oraz urządzeniu mobilnym. Za skład odpowiada doświadczony Web Developer. Na podstawie Mastera składane są wszystkie kolejne karty produktów Rich Content, które nazywamy kartami Master EAN.

Nanoszenie uwag odbywa się w naszym dedykowanym narzędziu — Komentatorze online, dzięki któremu nie jest konieczne tworzenie screenów czy prezentacji w celu przekazaniu swoich uwag.
Custommerce Example Rich Card
08

Przygotowanie kart do wdrożenia do sklepów

Po zaakceptowaniu przez Ciebie złożonych kart zespół przystępuje do przygotowania ich do wdrożenia na platformy e-commerce. W następnej kolejności Web Developer przygotowuje dla każdego dystrybutora reformaty – czyli karty dopasowane już pod specyfikację techniczną danej platformy. Znamy specyfikację do ponad 40 sklepów internetowych z Polski i zza granicy, do których wdrażamy karty. W przypadku gdy zechcesz wdrożyć karty produktów Rich Content do innego, nowego sklepu, to skontaktujemy się z nim w Twoim imieniu i ustalimy wszystkie szczegóły przygotowania kart w celu ich wdrożenia.
Custommerce Example Rich Card
09

Parafrazowanie treści

Niektóre platformy wymagają, żeby karty produktów Rich Content zawierały unikalne treści. Dlatego zostają też przez nas przygotowane parafrazy treści, które zostaną umieszczone w reformatach. W zależności od ustaleń takie treści nie wymagają już Twojej weryfikacji.
Custommerce Example Rich Card
10

Koordynacja wdrożenia

Za cały proces wdrożenia, rozumiany jako dostarczenie materiałów i monitorowanie postępów wdrożenia, odpowiadamy my. Koordynujemy cały proces dzięki naszym autorskim systemom, które w sposób zautomatyzowany monitorują statusy wdrożeń kart (RCS), a następnie weryfikują, czy nastąpiło poprawne wdrożenie (Scrapper).
Custommerce Example Rich Card
11

Weryfikacja po wdrożeniu

Po wdrożeniu kart i otrzymaniu informacji zwrotnej o wdrożeniu od dystrybutora Project Manager weryfikuje poprawność wyświetlanych kart. Podczas całego procesu jesteś na bieżąco informowany o statusie wdrożeń i postępów prac, a na zakończenie otrzymujesz od nas raport. Po wykonaniu zadań na tym etapie projekt może zostać zakończony.
Custommerce Example Rich Card
Autorskie systemy

Sprawny przebieg procesu

Dzięki naszym autorskim systemom jesteśmy w stanie sprawnie realizować każdy projekty — również ten na dużą skalę. Pozwala nam to dostosowywać nasze oferty do wymagań firm z różnych branż oraz wykonywać powtarzalne, cykliczne zlecenia szybko i sprawnie — bez zwłoki i ukrytych kosztów.
Rich Content System (RCS)

Rich Content System (RCS)

Nasz autorski system. Gromadzi dane o wszystkich zrealizowanych kartach produktów Rich Content.
Scrapper

Scrapper

Zbiera dane na temat m.in. statusów realizowanych kart produktów Rich Content w sposób zautomatyzowany.
Custommerce Blob 6
Sprawdź jak możemy wesprzeć Twoją markę w e‑commerce
Example Custommerce Rich Cards
© 2024 Custommerce sp. z o.o.