Rich Content - co to jest?
Rich content to bogate, rozbudowane treści o produktach w e‑commerce. Pełnią rolę wirtualnego doradcy klienta w sklepach internetowych. Są tworzone przez markę i wdrażane na platformach dystrybutorów (e‑commerce).
Poza opisem, rich content obejmuje takie elementy jak packshoty, wideo, zdjęcia produktu w użyciu, ikony czy animacje.
Technicznie rich content to mikro landing page dotyczący produktu, znajdujący się w miejscu opisu na podstronie w e‑sklepie.
Zobacz przykładowe karty produktów typu rich content
Jak działa rich content?
Wyżej opisana prezentacja produktu jest atrakcyjna wizualnie i angażuje klienta na etapie zakupu. Jej zastosowanie wyróżnia markę spośród jednolitych kart produktów konkurencji w marketplace’ach i realnie wspiera sprzedaż. Zachęca użytkownika do wirtualnej interakcji, pozwala mu zrozumieć najważniejsze benefity produktu oraz buduje pozytywny wizerunek marki.
Stanowi element mający skłonić internautę do podjęcia decyzji zakupowej, czyli umieszczenia artykułu w wirtualnym koszyku, ewentualnego doboru kolejnych przedmiotów oraz pomyślnego sfinalizowania transakcji.
Jest więc połączeniem wysiłków działów marketingu i sprzedaży.
Rich content można stosować zarówno na własnych platformach (opartych na silnikach takich jak Shopify czy IdoSell), jak i w sieciach dystrybucji (Rossmann, SuperPharm czy RTV Euro AGD).
Inne określenia na rich content: bogate opisy produktów, A + Content (stosowany na Amazon), content produktowy, PDP (Product Detail Pages), enhanced content, karty produktów.