Rich content doceniony na e-Commerce Polska Awards 2022 jako narzędzie zwiększające sprzedaż w e-commerce

Choć wciąż nieznany szerokiemu gronu osób związanych zawodowo z e-commerce, rich content został doceniony przez kapitułę konkursu e-Commerce Polska awards 2022. Korzyści biznesowe, jakie przyniósł producentowi (marka fischer Polska) i platformie e-commerce (TIM.pl) zainteresowały jury na tyle, by wręczyć statuetkę właśnie im i nam, Custommerce - jako twórcy wspomnianych kart produktów.

Czy wydarzenie to okaże się przełomowe dla branży e-commerce i pozwoli rich contentowi dotrzeć do szerszej świadomości grona internetowych sprzedawców?

autor
Konrad Orzechowski

22 września odbyła się jubileuszowa, 10. Gala Dekady konkursu e-Commerce Polska awards. Wydarzenie to od lat przyciąga największe oraz najbardziej innowacyjne podmioty obecne w e-commerce – producentów, sklepy, platformy, agencje i firmy technologiczne. Jest największym i najbardziej prestiżowym eventem w Polsce dla branży e-commerce, organizowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Docenia wizjonerskie podejście do internetowej sprzedaży, a także przełożenie stosowanych działań na sukces biznesowy.

Wśród laureatów, w gronie podmiotów takich jak Allegro, BLIK czy PayU, znalazło się trio firm: TIM.pl, fischer Polska i Custommerce. Kategoria, w której przyznano im statuetkę, to Best adaptation to new digital reality B2B.

Projekt, który został zgłoszony przez te firmy (i doceniony przez kapitułę konkursu), to karty produktów typu rich content. O jego wyjątkowości świadczy fakt, że w pozornie trudnej i technicznej branży budowlanej zaprojektowano oraz wdrożono do e-sklepu TIM.pl atrakcyjne wizualnie karty produktów fischer. Było to pionierskie działanie w tym segmencie, do którego ww. firmy zainspirowała pandemia COVID-19 i zwrot klientów-specjalistów w stronę sprzedaży internetowej. Jednak to nie aspekt wizualny rich contentu od Custommerce wpłynął na decyzję jury, a efekty, jakie osiągnięto dzięki jego zastosowaniu.

Kliknij w poniższą grafikę i zobacz zwycięską kartę produktu

rich-content-przyklad_11zon.webp

Przeprowadzona analiza dowiodła, że dzięki nowym kartom produktów średni czas spędzany na podstronach w e-sklepie zwiększył się o 58%, współczynnik odrzuceń spadł o 91%, a sprzedaż wzrosła o 44,5%. Klienci chętniej i dokładniej zapoznawali się z produktami, a w konsekwencji – częściej decydowali na zakup.

To pierwsza w Polsce tego typu analiza, potwierdzająca, że rich content jest narzędziem, które, poza budowaniem wizerunku marki w e-commerce, ma znaczące przełożenie na sprzedaż. Ułatwia klientowi zrozumienie produktu i podjęcie decyzji zakupowej.

Zainteresowanych odsyłamy do case study z opisem współpracy między firmami i przykładową kartą produktu, zaprojektowaną dla kołka fischer przez rich content house – Custommerce.

Czytaj case study

FormularzID

Materiały powiązane

Sprawdź jak możemy wesprzeć Twoją markę w e‑commerce

Umów się z naszym specjalistą na bezpłatną konsultację.