Logo Custommerce
BLOG

Frazy SEO na stronach produktów Rich Content

Image of Maciej Tomaszyk
Maciej Tomaszyk
2025-02-07 | 9 MINUT
Frazy SEO strony produktów Rich Content

Spis treści:

SEO to złożona i wielowątkowa dziedzina. W skrócie jest to zestaw praktyk i technik, które pomagają stronom internetowym osiągać lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania, co z kolei prowadzi do większego ruchu na stronie i widoczności online. SEO obejmuje m.in. optymalizację treści, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, analizę słów kluczowych, poprawę struktury strony, zoptymalizowane meta tagi i wiele innych czynników.

Niewielu jednak łączy SEO bezpośrednio z contentem produktowym i być może nie zdaje sobie sprawy z tego, że strony produktów również warto (niektórzy odpowiedzą, że wręcz trzeba!) pod tym kątem optymalizować. Temat jednak nie jest wcale taki prosty, jakby się mogło wydawać, a to wszystko dlatego, że istnieją różne aspekty, które należy wziąć pod uwagę.

Na przestrzeni ostatnich kilku lat mogliśmy zaobserwować powstanie różnych "obozów" wśród marketerów/specjalistów e‑commerce. W jednym z nich panuje stwierdzenie, że opis produktu wystarczy zrobić tylko pod SEO, bo reszta nie ma znaczenia. Jest też obóz osób, które mówią, że to nie SEO kupuje ich produkt — liczy się przede wszystkim zawartość języka korzyści dla klienta. Obserwujemy również rosnący obóz tych, którzy chcą skutecznie łączyć oczekiwania klienta i algorytmy wyszukiwarek.

Z uwagi na to, że jesteśmy specjalistami od Rich Contentu, a nie agencją SEO, to nie mamy zamiaru tworzyć kolejnych poradników, mówiących ogólnie o pozycjonowaniu. W tym artykule przedstawimy różne punkty widzenia na istotne kwestie związane z SEO i contentem produktowym. 

Jak ustalić/wybrać frazy kluczowe dla strony produktu w e‑commerce?

Poznaj przykładowy proces researchu słów kluczowych. Przeczytaj też o przykładach darmowych i płatnych narzędzi, które ułatwią Ci analizę i dobór fraz do strony produktu Twojej marki. Podpowiadamy w nim też, jakie są kluczowe obszary, na których warto się skupić w treściach SEO.

Rich Content SEO — research fraz kluczowych dla kart produktów

Przeprowadzenie researchu słów kluczowych, które są odpowiednie dla produktu Twojej marki, to zadanie, które najlepiej wykonać na początku prac nad projektem stworzenia kart produktów Rich Content. 

Czy oznacza to, że jeśli już posiadasz karty produktów Rich Content, to nie możesz dodać do nich fraz SEO? Ależ nie! Raz stworzone treści dla produktów swojej marki możesz w każdej chwili zoptymalizować pod SEO.

ETAP 1
Zidentyfikowanie tematów związanych z produktem

Krok 1: Zastanów się, jakie są główne cechy, korzyści i zastosowania Twojego produktu.

Załóżmy, że Twój produkt to krem do twarzy, więc frazą oczywistą wydaje się po prostu krem do twarzy. Liczba miesięcznych wyszukiwań tej frazy to ponad 12 tysięcy. Równie wysoka jest jej konkurencyjność. Warto więc też na tym etapie skonfrontować cechy produktu i korzyści wynikające z zastosowania z frazami SEO. Dzięki temu być może zdasz sobie sprawę, że korzystniejsza dla Ciebie będzie fraza nawilżający krem do twarzy, dobry krem nawilżający, krem do twarzy z kwasem hialuronowym a może nawet krem nawilżający niezatykający porów. Konkurencyjność tych fraz jest mniejsza i może Ci być łatwiej wypozycjonować pod nie swój produkt.

Krok 2: Pomyśl o problemach lub potrzebach, które Twój produkt rozwiązuje.

Pozostańmy przy kremie. Produkt, który oferujesz, zapewnia 48h nawilżenie, pomaga odbudować barierę hydrolipidową skóry i jest odpowiedni dla skóry wrażliwej. Wyszczególnienie takich cech również może Ci pomóc na kolejnym etapie badania słów kluczowych, które będą odpowiednie dla strategii SEO dla Twojego produktu.

Krok 3: Określ terminologię i język używany przez Twoją docelową grupę odbiorców.

Jeśli Twój produkt jest kierowany do młodzieży, to warto zastanowić się, czy nie wykorzystać w komunikacji produktowej wyrażeń, którymi młodzież się posługuje. Przeczytaj też opinie o Twoim produkcie i zanotuj to, co klienci o nim piszą. Mogą to być takie frazy jak krem ultranawilżający czy dobry pod make‑up.

ETAP 2
Wykorzystanie narzędzi do badania słów kluczowych

Krok 1: Skorzystaj z narzędzi do analizy słów kluczowych, takich jak Ahrefs (płatny), Ubersuggest (nie płacisz za kilka pierwszych analiz), czy SEMSTORM (płatny).

Więcej o tych narzędziach przeczytasz w kolejnych częściach tego artykułu.

Krok 2: Wprowadź frazy związane z Twoim produktem, które zdefiniowałeś w kroku pierwszym i sprawdź ich popularność, ilość wyszukiwań miesięcznie oraz konkurencyjność.

Wybierając odpowiednie frazy SEO, pamiętaj o tym, że słowa kluczowe na kartach produktów Rich Content powinny być związane z produktem lub kategorią, do której należy. Zwróć też uwagę nie tylko na popularność fraz, ale też na ich konkurencyjność. Im większa liczba witryn internetowych konkurować będzie o daną frazę kluczową, tym bardziej będzie ona konkurencyjna. Innymi słowy, kiedy wiele stron dąży do osiągnięcia wysokiej pozycji dla tej samej frazy, możemy uznać ją za konkurencyjną. 

ETAP 3
Analiza konkurencji i trendów

Krok 1: Sprawdź, jakie frazy kluczowe wykorzystuje konkurencja Twojej marki w swoich opisach produktów.

W narzędziach do analizy słów kluczowych możesz też przeprowadzić podstawową analizę konkurencji, dzięki której dowiesz się, na jakie frazy SEO Twoja konkurencja widnieje najwyżej w wyszukiwarce Google. 

Wszelkie informacje (dane, Twoje spostrzeżenia i opinie) zapisz np. w arkuszu kalkulacyjnym, dzięki czemu łatwiej będzie Ci monitorować zmiany. 

Krok 2: Śledź trendy i zmiany w algorytmach, które mogą mieć wpływ na popularność określonych fraz kluczowych.

Wraz z pojawianiem się nowych aktualizacji, warto monitorować, jak zmiany te wpływają na pozycje w rankingu i popularność fraz kluczowych. Jeśli nowa aktualizacja negatywnie wpłynęła na widoczność Twojej strony, możesz zidentyfikować obszary do poprawy i wprowadzić zmiany w treści, strukturze strony lub innych czynnikach SEO.

Krok 3: Zwróć uwagę na długie ogony (long‑tail keywords), czyli bardziej szczegółowe i precyzyjne frazy, które mogą przyciągać ruch na stronę.

Frazy z długim ogonem, a szczególnie te w formie pytań, niekiedy warto wykorzystać w nagłówkach. 

Bezpłatne narzędzia do researchu fraz SEO

Jeśli Twoja firma nie ma strategii SEO, to prawdopodobnie nie jesteś na etapie, na którym będzie Ci potrzebne płatne narzędzie do analizy fraz kluczowych. Dobierając kluczowe frazy SEO dla wybranych kategorii produktów, dla których chcesz stworzyć karty produktów Rich Content, możesz wykorzystać kilka darmowych narzędzi analitycznych.

Google Keyword Planner
Narzędzie to jest częścią platformy reklamowej Google Ads, ale dostępne jest również bezpłatnie dla użytkowników. Pomaga analizować popularność i konkurencyjność fraz kluczowych, a także sugeruje nowe pomysły na słowa kluczowe.

Ubersuggest
To narzędzie do badania fraz kluczowych i analizy konkurencji, które oferuje darmową wersję. Pozwala na wyszukiwanie słów kluczowych, analizę konkurencji oraz sugestie związane z tematami i frazami kluczowymi. W tym narzędziu znajdziesz takie informacje, jak popularność frazy czy jej konkurencyjność

AnswerThePublic
Generuje listy pytań i fraz związanych z danym słowem kluczowym, co może być przydatne do zrozumienia intencji wyszukiwania użytkowników. Wersja podstawowa jest darmowa, a dodatkowe funkcje są dostępne w płatnej wersji. W tym narzędziu nie otrzymasz informacji o popularności frazy i jej konkurencyjności

Keyword Surfer
Bezpłatne narzędzie do analizy słów kluczowych, które integruje się z przeglądarką Google Chrome. Pozwala na sprawdzenie wolumenu wyszukiwań, szacowanego ruchu organicznego oraz podobnych fraz kluczowych bez opuszczania wyników wyszukiwania Google.

Te narzędzia są świetnymi opcjami dla osób, które chcą przeprowadzić badanie fraz kluczowych bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Warto eksperymentować z różnymi narzędziami, aby znaleźć te, które najlepiej odpowiadają Twoim potrzebom i preferencjom.

3 znane i sprawdzone płatne narzędzia do analizy fraz kluczowych SEO

Ahrefs
To narzędzie do analizy SEO, które oferuje szereg funkcji, w tym badanie fraz kluczowych. Umożliwia śledzenie rankingów, analizę konkurencji, badanie linków wstecznych i wiele więcej

Senuto 
Oferuje szereg narzędzi do analizy fraz kluczowych, monitorowania rankingu, badania konkurencji oraz optymalizacji treści. Pozwala m.in. na sprawdzenie popularności fraz kluczowych.

SEMSTORM
To narzędzie umożliwia m.in. codzienny monitoring pozycji fraz, analizę słów kluczowych SEO oraz porównanie wyników z konkurencją.

Tworzenie treści stron produktów Rich Content pod SEO

Podczas tworzenia treści SEO dla kart produktów rich content najlepiej jest zachować równowagę między zrozumieniem algorytmów wyszukiwarek, takich jak Google, a skupieniem się na dostarczeniu wartościowych informacji o produkcie, które będą napisane w sposób zrozumiały dla klienta.

Warto, aby treści były napisane jasnym i przekonującym językiem — tak by Twój klient zrozumiał korzyści, które uzyska, wybierając Twój produkt. Opis produktu będzie wartościowy, tylko wtedy, gdy pomoże zrozumieć Twojemu klientowi, jak Twój produkt zaspokaja jego potrzeby lub pomoże mu rozwiązać konkretne problemy. Dostarczanie wartościowych treści może zwiększyć zaangażowanie użytkowników, zachęcać ich do dłuższego pozostania na stronie, zwiększając szanse na dokonanie zakupu.

Jeśli tekst opisujący produkt zostanie napisany wyłącznie pod SEO, a nie uwzględnisz potrzeb i oczekiwań klientów, może to wpłynąć na:

  • Brak czytelności i wartości dla klienta — tekst, który jest tylko optymalizowany pod SEO, może być sztuczny, nudny i trudny do zrozumienia dla klientów. Jeśli nie dostarcza wartościowych informacji lub nie odpowiada na pytania klientów, może to prowadzić do frustracji i zniechęcenia.
  • Obniżenie zaufania — klienci mogą czuć się niepewnie wobec produktu lub marki, jeśli opis jest niewystarczająco czytelny lub wydaje się nieautentyczny. Brak zaufania może wpłynąć na decyzję zakupową i skutkować utratą potencjalnych klientów.
  • Wysokie wskaźniki odrzuceń — jeśli użytkownicy szybko opuszczają stronę po przeczytaniu nieprzyjaznego lub niezrozumiałego opisu, to może to wpłynąć na wzrost wskaźnika odrzuceń (bounce rate), co może być w rezultacie negatywnie interpretowane przez algorytmy wyszukiwarek.
  • Spadek konwersji — brak jasnych informacji o produkcie, jego cechach i korzyściach może skutkować mniejszą skłonnością klientów do dokonania zakupu. To z kolei może prowadzić do spadku wskaźników konwersji na stronie.

Treści stron produktów Rich Content, które są zoptymalizowane pod SEO, powinny przede wszystkim zawierać istotne informacje na temat produktu, włączając w to nazwę, krótki opis, cechy i korzyści z zakupu. 

Dopiero w następnej kolejności ważne jest również, aby treść była zgodna z wybranymi słowami kluczowymi i odpowiednio sformatowana. 

Tworząc treści, pamiętaj też o tym, żeby umieszczać frazy również w nagłówkach H1, H2, H3, itd., aby ułatwić indeksację treści przez wyszukiwarki internetowe.

Czy warto optymalizować karty produktów Rich Content?

Odpowiedź brzmi: tak.

Poprawna optymalizacja kart produktów Rich Content może rozwiązywać kilka strategicznych zadań naraz:

  • Przyciąganie ruchu na daną stronę z wyszukiwarki Google
  • Zwiększenie konwersji (liczba zamówień)
  • Redukcja wskaźnika odrzuceń

W świecie e‑commerce karty produktów Rich Content mogą być dla wielu marek kluczowym elementem sukcesu. W końcu to na strony produktów w pierwszej kolejności algorytmy Google kierują użytkowników. Nie jest też tajemnicą, że każda strona produktu jest głównym elementem konwersji każdego sklepu internetowego. 

Samo wdrożenie kart produktów Rich Contentu może sprawić, że o 11,64% wzrośnie średnia liczby zamówień produktów.

O tym przekonaliśmy się na własnej skórze po wdrożeniu kart produktów Rich Content dla marki fischer z branży elektroinstalacyjnej. Historię korzyści tej marki możesz przeczytać w naszym case study Jak marka fischer zwiększyła sprzedaż w e‑commerce o 44%, bez dodatkowych wydatków na reklamę?

Optymalizacja treści strony produktu Rich Content czy kategorii?

Zarówno optymalizacja SEO opisu kategorii produktów, jak i strony danego produktu są istotne dla skutecznej strategii SEO. Oba te elementy mają wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania, ale ich znaczenie może się różnić w zależności od kontekstu i specyfiki branży. 

Optymalizacja kategorii produktów

  • Opis kategorii produktów jest ważnym czynnikiem SEO, ponieważ może pomóc wyszukiwarkom zrozumieć, o czym jest dana kategoria i jakie produkty można w niej znaleźć.
  • Optymalizacja opisów kategorii produktów pozwala na stosowanie odpowiednich słów kluczowych, które są ważne dla danego segmentu rynku.
  • Dobre opisy kategorii produktów mogą również poprawić doświadczenie użytkownika, co może prowadzić do wyższej konwersji.

Optymalizacja strony produktu

  • Strona produktu jest często miejscem, gdzie użytkownicy podejmują decyzje zakupowe.
  • Zoptymalizowany opis produktu zawierający odpowiednie słowa kluczowe może zwiększyć szanse na pojawienie się strony w wynikach wyszukiwania dla odpowiednich zapytań.
  • Dodatkowe elementy takie jak zdjęcia wysokiej jakości, recenzje klientów, specyfikacje techniczne itp., mogą również mieć wpływ na ocenę strony przez wyszukiwarki i użytkowników.

Na opisy kategorii u danego dystrybutora nie masz wpływu, jednakże możesz zwiększyć widoczność produktów swojej marki poprzez optymalizację pod SEO opisów na stronach produktów Rich Content.

Podsumowanie 

Jak zoptymalizować strony produktów pod kątem SEO? Istnieje wiele czynników, które mogą pomóc poprawić SEO Twoich kart produktów Rich Content. Optymalizacja stron produktów Rich Content pod kątem SEO wymaga uwzględnienia kilku kluczowych elementów, takich jak wybór odpowiedniego projektu strony, badanie słów kluczowych czy tworzenie treści. Przestrzeganie tych zasad pozwoli Ci na poprawę widoczności produktów w wynikach wyszukiwania i zwiększenie liczby odwiedzin na stronie.

Check‑lista kluczowych obszarów skupienia się w treściach SEO:

  • Przeprowadź szczegółowe badania słów kluczowych
  • Dopasuj słowa kluczowe do nazw produktów
  • Stwórz opisy, które przyciągną uwagę klientów
  • Dbaj o to, aby treści były aktualne
  • Napisz pomocne pytania i odpowiedzi do sekcji FAQ
  • Dodaj funkcję „Może Ci się również spodobać”
  • Wykorzystaj atrakcyjne wizualnie grafiki i fotografie
  • Dodaj wysokiej jakości obrazy z tekstem ALT, czyli tekst alternatywny obrazka

Optymalizacja kart produktów Rich Content w Twojej branży

Osiągnięcie wyższych pozycji w wyszukiwarkach jest najbardziej skuteczną strategią przyciągania ruchu. Statystyki pokazują, że TOP3 wyniki wyszukiwania otrzymują średnio ponad 54% kliknięć. Poprawa swoich pozycji przynosi organiczny ruch na Twoją stronę i znacznie zwiększa widoczność i sprzedaż produktów Twojej marki.

Z dzisiejszą technologią cyfrową jeszcze nigdy nie było tak łatwo wyszukiwać, uzyskiwać informacje o produktach i dokonywać zakupów online. Każda firma, bez względu na branżę (poza nielicznymi wyjątkami regulowanymi w tym zakresie prawnie), w której działa, ma możliwość prezentowania swoich produktów online.

Rosnąca ilość marek i produktów sprawia, że coraz trudniej znaleźć branżę o niskiej konkurencyjności. Marki, które chcą skutecznie wyróżnić swoją ofertę, coraz częściej sięgają po SEO i karty produktów Rich Content.


 

Umów się z naszym specjalistą na bezpłatną konsultację i przekonaj się jak możemy wesprzeć Twoją markę w e‑commerce.

Custommerce Blob 6
Sprawdź jak możemy wesprzeć Twoją markę w e‑commerce
Example Custommerce Rich Cards
© 2019 - 2025 Custommerce sp. z o.o.