Logo Custommerce
CASE STUDY

Jak marka Oltens zrealizowała Rich Content w 3 wersjach językowych na różne rynki?

Image of Maciej Tomaszyk, CEO Custommerce
0Dodatkowych transakcji miesięcznie
0Stworzonych kart produktów Rich Content
0Wersje językowe

Wprowadzenie

Konsumenci w Polsce przeszukują internet w celu znalezienia informacji o produktach, aby porównać oferty w różnych e‑sklepach, oraz w poszukiwaniu inspiracji. W przypadku branży wyposażenia wnętrz, do której należy marka Oltens, są to inspiracje aranżacyjne. 

Branżę wyposażenia wnętrz w procesie zakupowym charakteryzuje duża rola atrakcyjnej wizualnej prezentacji oferty. Jednakże marki z tego segmentu rynku nie wykorzystują atrakcyjnej wizualnie prezentacji oferty w swoich strategiach marketingowych.

Kontekst

Firma Oltens przed nawiązaniem współpracy z Custommerce nie realizowała kart produktów Rich Content, ale zdawała sobie sprawę z tego, że Rich Content jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby klientów w e‑commerce. 

W branży wyposażenia wnętrz firma Oltens była pierwszą marką, która zdecydowała się na karty produktów Rich Content, które stały się dla niej ważnym elementem budowania wizerunku, źródłem wiedzy o produkcie i wirtualnym katalogiem dla sprzedaży stacjonarnej.

Wierzymy, że Rich Content jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby klienta w e‑commerce. Zwłaszcza w dziedzinie wyposażenia wnętrz, gdzie opis musi pomóc mu wyobrazić sobie produkt, tak jakby oglądał go na żywo, w sklepie.

Ewa Wojciechowska
Brand Manager

Teraz dzięki kartom produktów Rich Content prezentacja produktów marki Oltens w e‑commerce uchodzi za najbardziej prokliencką prezentację produktów w całej branży wyposażenia wnętrz.

Cele projektu

  1. Stworzenie materiałów, które pomogą budować wizerunek marki
  2. Przygotowanie innowacyjnego sposobu prezentowania oferty w branży wyposażenia wnętrz
  3. Wyróżnienie produktów Oltens w oczach klientów konkurencji
  4. Poprawa konwersji sprzedaży online
  5. Stworzenie wirtualnego katalogu produktów do uskutecznienia sprzedaży offline
  6. Pokazanie, że produkty marki Oltens pod względem jakości i atrakcyjnego designu dorównują produktom największych międzynarodowych firm, takich jak Grohe, czy Hansgrohe

 

Strategia działań i realizacja projektu

Przygotowanie do projektu

W ramach procesu przygotowania do projektu zespół Custommerce konsultował optymalne parametry techniczne wdrożenia i sposób implementacji kart produktów Rich Content na platformę Łazienkaplus.pl z zespołem IT dystrybutora.

Oltens_rich_content_3Dystrybutor nigdy wcześniej nie podejmował podobnych działań, dlatego istotne było m.in. omówienie konfiguracji serwera i przygotowanie do automatyzacji.

Naszym celem było wypracowanie optymalnego procesu, który umożliwiałby w przyszłości wdrożenia na dużą skalę i przy jak najmniejszym nakładzie czasu pracy po stronie dystrybutora.

Wykonaliśmy też takie działania, jak:

  • Ustalenie sposobu akceptacji projektu przez klienta (ścieżki decyzyjnej)
  • Opracowanie formy komunikacji i raportowania postępów prac

Przygotowanie indywidualnego projektu graficznego

Na tym etapie przygotowaliśmy indywidualny projekt graficzny dla wybranego produktu. Projekt został stworzony na bazie materiałów, które w całości zostały dostarczone przez markę. Celem projektu graficznego było zaprezentowanie produktu marki Oltens tak, aby pomagał konsumentom podjąć decyzję zakupową i wyróżnić produkty marki na tle konkurencji.

Oltens_rich_content_4Z kolei głównym założeniem dla projektu graficznego było stworzenie uniwersalnego szablonu, który z powodzeniem będzie mógł być powielany też dla produktów z innych kategorii.

(...) Rich Content jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby klienta w e‑commerce. (...) Dzięki kartom produktowym od Custommerce jesteśmy w stanie osiągnąć taki efekt — bogate opisy stanowią realny bodziec do zakupu i odróżniają naszą ofertę od oferty konkurencji.

Ewa Wojciechowska
Brand Manager

Programowanie i wdrożenie kart 

Po zaakceptowaniu przez klienta projektu graficznego przystąpiliśmy do składu HTML karty wzorcowej. W tym procesie uwzględniliśmy wszystkie wytyczne, które zostały ustalone z zespołem IT platformy Łazienkaplus.pl na etapie przygotowania do projektu. Po zaakceptowaniu karty wzorcowej przystąpiliśmy do składu pozostałych kart.

Oltens_rich_content_5Dzięki dbałości o techniczne detale już na etapie projektowania i składu klient mógł być pewien, że wdrożenie kart produktów Rich Content przebiegnie sprawnie. Po sprawnym wdrożeniu kart na platformę Łazienkaplus.pl przeprowadziliśmy audyt poprawności wdrożenia.

Karty produktów Rich Content zostały również wdrożone na stronę producenta Oltens.com.

Rozwój współpracy — wersje językowe

Po zrealizowaniu i wdrożeniu kart produktów Rich Content w polskiej wersji językowej marka Oltens zdecydowała się na realizację kart produktów Rich Content w dwóch kolejnych wersjach językowych — niemieckiej i czeskiej.

Szybkie i skuteczne wdrożenie wersji językowych było możliwe dzięki temu, że przygotowaliśmy mechanizmy, które szybko zaadaptowały tłumaczenia do kart w innych wersjach językowych. 

 

Podsumowanie

Firma Oltens wykazała się dużym zaufaniem i pionierskim podejściem do komunikacji produktowej w e‑commerce. Sprawny przebieg współpracy był możliwy dzięki dokładnie zaplanowanemu i sukcesywnie realizowanemu procesowi. Pomógł on nam oszczędzać czas, a marce — szybciej wdrażać nowe opisy do e‑sklepu.

Karty produktów Rich Content dla marki Oltens w liczbach

  • 2037 łącznie zrealizowanych kart produktów Rich Content
  • Ponad 3 lata współpracy
  • 3 wersje językowe 
  • 679 kart w jednej wersji językowej

Po przygotowaniu pierwszych 30 kart produktów Rich Content klient przeprowadził test A/B, który potwierdził, że karty produktów Rich Content pozytywnie wpływają na wzrost konwersji. 

Konwersja marki Oltens poprawiła się o 0,21%. Co przełożyło się na 283 dodatkowe transakcje miesięcznie. Co przy średniej wartości produktu powyżej 500 zł zwiększyło sprzedaż o ponad 140 000 zł w ciągu miesiąca.

Oltens_rich_content_6

 

Wnioski i rekomendacje 

Współpraca Custommerce z Oltens cały czas trwa. Atrakcyjne karty produktów Rich Content dla kolejnych produktów z portfolio marki regularnie pojawiają się w Łazienkaplus.pl — największym sklepie online z wyposażeniem wnętrz w Polsce.

W ramach współpracy z Custommerce marka Oltens zyskała karty produktów Rich Content, które:

  • Przekazują pełną informację o benefitach wynikających z posiadania oferowanych produktów
  • Pomagają budować wizerunek marki 
  • Odróżniają ofertę Oltens od produktów konkurencji
  • Pozwalają na odtworzenie komunikacji produktów z innych kanałów i z kampanii promocyjnych
  • atrakcyjne wizualnie
  • Angażują użytkowników i zatrzymują ich na dłużej na stronie
  • Wspierają SEO i sprzedaż produktów

Dzięki realizacji projektu z firmą Oltens z branży wyposażenia wnętrz doszliśmy do kilku ciekawych wniosków:

  1. Karty produktów typu Rich Content to skuteczne narzędzie służące do wsparcia sprzedaży w e‑commerce również w przypadku branż, które wskazują, że handel stacjonarny ma w nich największy udział.
  2. Karty produktów Rich Content to skuteczna platforma prezentacji marki i produktów.
  3. Karty produktów typu Rich Content pozwalają na poprawę konwersji sprzedaży oraz User i Customer Experience.
  4. W ramach procesu tworzenia kart produktów Rich Content warto przeprowadzić analizę posiadanych przez markę materiałów marketingowych — nawet tych, które docelowo nie zostały tworzone z myślą o e‑commerce.

Oltens_rich_content_7

Custommerce Blob 6
Sprawdź jak możemy wesprzeć Twoją markę w e‑commerce
Example Custommerce Rich Cards
© 2024 Custommerce sp. z o.o.