3 aspekty, o których warto pamiętać projektując kartę produktu

W poprzednich wpisach szeroko wyjaśniliśmy, jak poprawić sprzedaż w sklepie online, tworząc karty produktu zgodnie z zasadami UX i z uwzględnieniem optymalizacji pod urządzenia mobilne. Jak dotąd skupialiśmy się jednak przede wszystkim na treści takiej karty, a nie sposobie jej wdrożenia. Tymczasem duże znaczenie dla skuteczności przekazu ma również to, jak będzie wykonana podstrona produktowa – pod kątem technicznym oraz wizualnym. Poznaj trzy najważniejsze aspekty, o których należy pamiętać.

autor
Tomasz Draber
Udostępnij:
Prezentacja towaru – zasady skutecznej prezentacji

Technologia wdrażania kart produktu

Dobrze przygotowana karta produktu powinna być na tyle interesująca i angażująca, by skutecznie zachęcić klienta do zakupu towaru tu i teraz, czyli od razu po zapoznaniu się z jej treścią. Aby za pomocą opisu pobudzić odbiorcę do decyzji zakupowej, musi być on bogaty w informacje, szczególnie te dotyczące korzyści z nabycia określonego przedmiotu lub usługi. To jednak nie wszystko. Ważny jest również aspekt techniczny i wizualny. To dzięki nim potencjalny klient, który trafi na podstronę Twojego produktu, zechce zapoznać się z jej zawartością.

Na pewno wiesz, że skuteczna sprzedaż online w dużym stopniu zależy od wypozycjonowania witryny. Chodzi o to, by osoba szukająca konkretnego przedmiotu w sieci szybko trafiła na Twój sklep lub Twoją podstronę produktową, a nie na witrynę konkurencji. Na wybór miejsca zakupu będzie miało wpływ także to, czy Twoja witryna będzie responsywna. To jedna z trzech kwestii, która powinna być uwzględniona przy tworzeniu karty produktu. Jest ona często niesłusznie bagatelizowana, podobnie jak czytelność strony oraz wykorzystanie nowoczesnych metod prezentacji oferowanych towarów lub usług.

Responsywna strona produktowa. Dlaczego to tak ważne?

Jeżeli poważnie myślisz o działalności w branży e-commerce, rensponsywna strona produktowa to „must have”. O co chodzi? O witrynę zaprojektowaną w taki sposób, by automatycznie dostosowywała się do wielkości ekranu urządzenia, na którym jest otwierana. Słowem, powinna być dokładnie tak samo czytelna na komputerze stacjonarnym, laptopie, tablecie, czy smartfonie. Dlaczego jest to takie ważne?

Z najnowszego raportu  Gemius „E-commerce w Polsce 2020” wynika, że aż 69% ankietowanych internautów dokonuje zakupów online przez smartfona. Do przeszukiwania sieci coraz częściej używamy telefonów, które z roku na rok stają się szybsze, mają coraz większe i lepsze ekrany, a więc skutecznie zastępują tradycyjne urządzenia (m.in. komputery stacjonarne). Co ciekawe, ten sam raport wskazuje, że jedną z największych bolączek konsumentów jest niedostosowanie stron sklepów do urządzeń mobilnych. Jeśli więc zastanawiasz się, jak poprawić sprzedaż w sklepie, w pierwszej kolejności zadbaj o responsywność witryny internetowej – nie tylko strony głównej, ale także poszczególnych podstron produktowych

Jak zadbać o czytelność karty produktowej?

Pamiętaj, że dobrze zrobiona strona produktowa to taka, którą każdy potencjalny klient przeczyta z zainteresowaniem od początku do końca, znajdzie na niej poszukiwane informacje i na tej podstawie podejmie świadomą decyzję zakupową. Powinna być więc stworzona w taki sposób, by była łatwa i przyjemna w odbiorze. Jeśli będzie nudna i mało czytelna, odwiedzające ją osoby szybko ją opuszczą. Jak zachęcić odbiorców do zapoznania się z kartą produktu? Należy przede wszystkim stosować język korzyści, który powinien być jednocześnie zrozumiały dla klientów. Unikaj skomplikowanych terminów technicznych i pojęć branżowych – bez wyjaśnienia ich korzyści dla kupującego.

Ważny jest także sam układ treści, który powinien być przejrzysty i przykuwać wzrok odpowiednio dobranymi oraz widocznymi słowami kluczowymi. Frazy te muszą być dopasowane precyzyjnie do określonej grupy docelowej odbiorców – dzięki temu nie tylko wzbudzą ich zainteresowanie, ale też pomogą im dotrzeć do witryny z poziomu wyszukiwarki (optymalizacja pod kątem SEO).

Interaktywna prezentacja to rosnąca sprzedaż

Treść nazywana rich content jest z definicji nie tylko bogata w informacje, ale też w różne formy ich prezentacji. Słowa są najprostszym sposobem opisania produktu, ale zwykle niewystarczającym. Galopujący rozwój technologii sprawił, że już nawet najlepszej jakości zdjęcia nie są w stanie zadowolić klientów, którzy chcieliby online kupować niemal tak jak w sklepie stacjonarnym. Właśnie dlatego zastosowanie w e-commerce rozszerzonej rzeczywistości AR i wizualizacji w 3D powoli wkracza do rzeczywistości e-commerce. Takie rozwiązania pozwalają klientom obejrzeć produkt niemal tak dokładnie, jak na żywo. Przedstawienie towaru może mieć także prostszą formę, choćby filmu, animacji, czy interaktywnej prezentacji. Ta ostatnia jest szczególnie polecana, ponieważ do jej obejrzenia konieczne jest zaangażowanie użytkownika, np. kliknięcie myszką, by obrócić obiekt na ekranie bądź zajrzeć do jego wnętrza. Jeśli Twoja strona produktowa będzie wzbogacona o takie atrakcje multimedialne, to prosta droga do wzrostu sprzedaży.

Dobre praktyki dają lepsze wyniki!

Zdradziliśmy Ci dzisiaj kolejne sposoby na to, jak poprawić sprzedaż w sklepie. Już wiesz, że dobrze zredagowana karta produktu to połowa sukcesu. Ważne jest także zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych odpowiadających na aktualne potrzeby coraz bardziej wymagających odbiorców. Chcesz wdrożyć takie metody, ale nie wiesz, jak to zrobić? Skontaktuj się z nami! W Custommerce pomożemy Ci stworzyć karty produktowe, które wyróżnią Twoje produkty na tle konkurencji i skutecznie zachęcą Twoich klientów do zakupów.

Materiały powiązane
Być może zainteresują Cię także poniższe artykuły.