4 elementy graficzne, które powinieneś wykorzystać na stronach produktowych

4 elementy graficzne, które powinieneś wykorzystać na stronach produktowych

W warunkach rosnącej konkurencji efektywna sprzedaż internetowa polega dzisiaj już nie tylko na przyciągnięciu klienta na firmową stronę za pomocą działań marketingowych. Równie ważne jest skuteczne przekonanie go do zakupu, gdy już odwiedzi witrynę, co okazuje się niełatwym zadaniem. Kluczową rolę odgrywa tutaj strona produktowa – to właśnie jej wygląd i treść ostatecznie wpływają na decyzję zakupową konsumentów. Ponieważ aż 40% kupujących online zwraca większą uwagę na wizualną prezentację niż na tekst, dobrze jest taką kartę produktu wzbogacić o elementy graficzne. Poznaj 4 z nich, które w szczególności warto wykorzystać.

autor
Maciej Tomaszyk
Udostępnij:
4 elementy graficzne, które powinieneś wykorzystać na stronach produktowych

Animacje

Jeśli szukasz sposobu, jak poprawić sprzedaż, w pierwszej kolejności powinieneś pomyśleć o umieszczeniu nastronie produktowej animacji. Jest to element graficzny, który najskuteczniej przykuwa uwagę, ponieważ ludzki wzrok automatycznie podąża za czymś, co się porusza.

Najprostszymi formami takiej grafiki są animowane GIF-y. Za ich pomocą możesz pokazać np. sposób składania mebli lub obsługi ekspresu do kawy. Jeszcze lepsze wrażenie na konsumentach robią nowoczesne animacje 3D, które są dzisiaj wykorzystywane przede wszystkim do prezentacji obrotowego modelu produktu. Obejrzenie przedmiotu w trójwymiarze daje klientom namiastkę tego, na co mogą liczyć w tradycyjnym sklepie. Takie wizualizacje sprawdzają się szczególnie przy prezentacji ubrań, sprzętów AGD, elektroniki, mebli czy projektów architektonicznych. 

Warto wiedzieć, że dostępne są już programy pozwalające osobom niebędącym profesjonalnymi grafikami na samodzielne stworzenie takich animacji 3D lub prezentacji 360° na bazie zdjęć. Jeśli jednak nie posiadamy takich kompetencji, lepiej skorzystać z pomocy profesjonalistów, ponieważ użytkownicy oglądający strony produktowecenią wysoką jakość grafiki i amatorskie realizacje często ich zwyczajnie zniechęcają.

Slidery

Obecnie wiele witryn w Internecie zawiera slidery, czyli zestaw przewijanych zdjęć lub obrazów. Ich główną zaletą jest możliwość znacznie szybszego przejrzenia fotografii niż w tradycyjny sposób. Badanie National Centre for Biotechnology Information wykazało, że człowiek jest dzisiaj w stanie skupić się na jednym komunikacie przez zaledwie 8 sekund. Właśnie dlatego formy graficzne, które można szybko obejrzeć, pomagają w efektywnej sprzedaży.

Zawierająca slidery karta produktowa na podstronie lub w sklepie internetowym jest atrakcyjniejsza wizualnie, ale także skuteczniej „przemawia” do użytkownika. Zdjęcia lub grafiki do takiego modułu powinny być najwyższej jakości i jak najlepiej ukazywać atuty produktu. Mogą również prezentować jego specyficzne cechy lub różne dostępne warianty. Oprócz tego taką serię obrazów warto uzupełnić o konkretny przekaz w formie tekstowej, najlepiej treści zoptymalizowanych pod SEO i napisanych językiem korzyści dla klienta. 

Hotspoty

W wielu branżach internetowa sprzedaż wymaga zastosowania bardziej zaawansowanych sposobów prezentacji produktów. Przykładem są sprzęty RTV i AGD, produkty wyposażenia wnętrz i inne towary, wyróżniające się zastosowanymi w nich technologiami, których dokładne przedstawienie na zwykłych zdjęciach jest po prostu niemożliwe ze względu na dużą liczbę szczegółów istotnych dla klienta. 

Jednym ze sposobów na ich prezentację są tzw. hotspoty, czyli obrazy z naniesionymi interaktywnymi punktami, które pozwalają użytkownikowi w atrakcyjny sposób zrozumieć korzyść, przedstawiającymi dany element produktu. Jest to znacznie wygodniejsza dla klienta forma zapoznania się z produktem niż na przykład przeglądanie kolejnych kilkunastu zdjęć. Strona produktowa zawierająca ten sposób wizualizacji skutecznie przykuwa uwagę odbiorców, ale także angażuje i na dłużej zatrzymuje ich na witrynie. Jest to sprawdzony sposób na wyróżnienie produktów na tle konkurencji.

Ikony

Do wizualnego przedstawienia specyficznych cech produktów nie zawsze trzeba używać skomplikowanych form graficznych. Równie skuteczne okazują się ikony, które za pomocą charakterystycznych elementów graficznych (opcjonalnie uzupełnionych krótkim tekstem) przekazują informację o określonych właściwościach lub parametrach danego przedmiotu. W ten sposób na podstronach produktowych najczęściej prezentowane są kluczowe cechy urządzeń RTV i AGD, ale także narzędzi, sprzętu sportowego czy kosmetyków. Jeśli zastanawiasz się, jak poprawić sprzedaż, rozważ zastosowanie ikon. Ważne jednak, by w kategorii danych artykułów posługiwać się spójnym ich zestawem. To ułatwi Twoim klientom np. porównywanie produktów oraz ich wariantów.

Zobacz przykładową kartę produktu wykorzystującą powyższe elementy.

Wyróżnij swoją stronę i przyciągaj klientów!

Wykorzystanie czterech wymienionych wyżej elementów graficznych do prezentacji oferty pomoże Ci wyróżnić się na tle konkurencji. Dzięki nim znacznie skuteczniej zachęcisz także klientów do zakupów. Twoja strona produktowa będzie nie tylko atrakcyjniejsza wizualnie, ale też bogatsza w wartościowe informacje, których poszukują dzisiaj coraz bardziej wymagający konsumenci.

Dodatkowe źródło: https://archiwum.businessinsider.com.pl/magazyny/marketing/osiem-sekund-by-przykuc-uwage-klienta/x2g70

Materiały powiązane
Być może zainteresują Cię także poniższe artykuły.