Karty produktowe (rich content) – dobre praktyki, które przełożą się na większą konwersję w sklepie internetowym

Karty produktowe (rich content) – dobre praktyki, które przełożą się na większą konwersję w sklepie internetowym

Coraz więcej producentów i dystrybutorów zdaje sobie sprawę z tego, jak ważny jest odpowiedni sposób prezentacji produktów w sklepach internetowych. Dlatego też coraz częściej wdrażają oni dobrze zaprojektowane i wykonane karty produktów typu rich content. Z tego artykułu dowiesz się, jakie moduły możesz zastosować, żeby karta produktu realnie wspierała sprzedaż i budowała Twoją markę

autor
Maciej Tomaszyk
Udostępnij:
Karty produktowe (Rich content) – dobre praktyki, które przełożą się większą konwersję w sklepie internetowym

Jak rich content zmienia produkty w Produkty Premium?

Dzięki wykorzystaniu rich contentu na kartach produktów, nawet te z nich, które nie są drogie ani ekskluzywne, w oczach klientów stają się produktami premium. Wpływa to pozytywnie zarówno na odbiór samego towaru, jak i na wizerunek stojącej za nim marki. Producenci wdrażający karty premium postrzegani są jako dbający o swoich klientów i dostarczający im możliwie najlepsze rozwiązania. Pozwala to na budowanie lepszych relacji z grupą docelową oraz partnerami biznesowymi (sklepami online).

Przekazując prawidłowe i rzetelne informacje o swoim produkcie w atrakcyjnej formie, firmy są w stanie rozwijać nowoczesną komunikację produktową online oraz zapewnić sobie znaczący wzrost sprzedaży online, przy jednoczesnej poprawie wizerunku marki. W polskim internecie aktywnie działa kilku producentów, którzy pozostają liderami w zakresie wdrażania kart produktowych typu rich content. Jednakże ich liczba oraz świadomość potrzeby wykorzystania nowych rozwiązań w sprzedaży online stale rosną.

Jak robić dobre richcontentowe karty produktowe?

Poniżej znajdziesz kilka dobrych praktyk, których wykorzystanie pozwoli Ci efektywnie dotrzeć do klienta i podnieść sprzedaż w internecie. Moduły te możesz zastosować na kartach "topowych" produktów, wykorzystując materiały (zdjęcia czy wideo), które już posiadasz. Na końcu artykułu znajdziesz przykład metamorfozy ze zwykłej karty produktowej do atrakcyjnego rich contentu.

Lista funkcji jako zestaw ikon

Ikony w rich content

Dzięki tej opcji sklepy internetowe mogą w łatwy i czytelny sposób przedstawić najważniejsze cechy produktu, a klienci szybko się z nimi zapoznać. Jest to szczególnie przydatne zwłaszcza w przypadku produktów, które mają bardzo dużo różnych cech i funkcji, np. sprzętu RTV i AGD czy elektroniki użytkowej.

Funkcje opisywane przy pomocy ikon to rozwiązanie odpowiednie także dla branży beauty oraz innych, wymagających transparentnego przedstawienia najważniejszych cech produktu.

Hotspoty

Hotspoty w rich content

Hotspoty, czyli interaktywne punkty naniesione na zdjęcie produktu, są najczęściej stosowane w celu przedstawienia jego fizycznych cech. Pozwalają precyzyjnie wskazać wybrane elementy i wyświetlić dodatkowe opisy po najechaniu na nie myszką.

Moduł hotspotów jest często stosowany przy opisie sprzętów elektrycznych i elektronicznych oraz specjalistycznych maszyn i urządzeń, w przypadku których wygląd lub cechy zewnętrzne mają kluczowe znaczenie. Znajdzie zatem zastosowanie między innymi w branży budowlanej, sektorze przemysłowym, motoryzacyjnym oraz w innych branżach, w których strona wizualna produktów jest ważna dla klientów.

Slajdery i taby

Aktywna sprzedaż internetowa - slajder

Moduł ten jest najczęściej stosowany w dwóch przypadkach. Pierwszym z nich jest chęć pokazania produktów powiązanych z tym wyświetlanym albo całych kategorii produktowych. Bez zastosowania tabów lub slajderów opis produktów w tradycyjnej formie zająłby sporo miejsca na karcie produktowej i nie byłby czytelny ani atrakcyjny dla klienta. Dzięki wykorzystaniu slajderów można całość treści umieścić w ograniczonym polu.

Drugi sposób wykorzystania slajderów i tabów to przedstawienie cech opisywanego produktu. W sytuacji, gdy jest ich wiele i w dodatku każda z nich jest ważna, można zastosować atrakcyjny wizualnie slajder, aby ograniczyć długość karty produktowej. Takie rozwiązanie przydaje się np. w branżach oferujących specjalistyczny sprzęt lub oprogramowanie.

Animacje MP4 lub animowane GIFy

Animacje służą wizualnemu uatrakcyjnieniu karty produktowej. Ich wdrożenie zwiększa wartość estetyczną projektu. Animacje takie mogą znaleźć się w głównym banerze, na samej górze karty, pojawić się w tle lub stanowić element strony sprzedażowej.

Często animacje mają również umożliwić zwizualizowanie kluczowych cech produktu, które trudno byłoby przedstawić za pomocą zdjęcia lub tekstu. Przykładem może być między innymi kierunek rozprzestrzeniania się dźwięku z głośników systemu kina domowego, przepływ powietrza w lodówce czy klimatyzatorze lub sposób rozchodzenia się ciepłego powietrza z ogrzewania podłogowego.

Przykładowe zastosowanie animacji na karcie produktu znajdziesz tutaj.

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Karty produktów wykorzystujące FAQ

Moduł FAQ stanowi odpowiedź na realne potrzeby zgłaszane przez klienta. Bardzo często zdarza się, że opisy w kartach produktów są niepełne lub nieprecyzyjne. Klient może czegoś nie zrozumieć i poczuć się wprowadzony w błąd. Brak informacji o produkcie znacząco ogranicza internetową sprzedaż. Część klientów decyduje się w takiej sytuacji na wybór innego produktu – często od innej firmy.

Niektórzy z nich – jeśli są bardzo zainteresowani produktem – skontaktują się ze sklepem internetowym lub bezpośrednio z producentem, aby rozwiać swoje wątpliwości. Zrobi tak jednak znikoma część konsumentów. Większość z nich zwyczajnie porzuci koszyk i wybierze zakupy w innym miejscu. Dzięki modułowi FAQ można wyeliminować niedomówienia w opisach produktów, dać odbiorcom jasne i łatwo dostępne odpowiedzi na nurtujące ich pytania, a tym samym zatrzymać ich w sklepie i prowadzić efektywną sprzedaż.

Tabele porównawcze

Tabela porównawcza w e-commerce

Tabele porównawcze to bardzo przydatny moduł w przypadku produktów, które są do siebie zbliżone pod względem wyglądu oraz funkcjonalności, ale różnią się pewnymi cechami lub zastosowaniem. Ułatwiają klientowi podjęcie właściwej decyzji, przy posiadaniu kompletu informacji, a sprzedającemu umożliwiają zastosowanie up-sellingu.

Tabele porównawcze mogą być stosowane praktycznie w każdej branży: RTV, AGD, branży rowerowej, kosmetycznej, spożywczej. Taki responsywny element pozwala klientowi szybko, łatwo i intuicyjnie znaleźć produkt najlepiej dopasowany do jego potrzeb.

Podsumowanie

Odpowiednio zaprojektowane i wdrożone karty produktów typu rich content to obecnie jeden ze skuteczniejszych motorów napędowych efektywnej sprzedaży w internecie. Jednocześnie są one w stanie zapewnić niezawodną komunikację produktową online oraz poprawić wizerunek marki.

Karta produktu, wykorzystująca elemety opisane w tym artykule, wygląda znacznie atrakcyjniej, niż tradycyjny opis ze zdjęciami. Dzięki niej produkt sprawia wrażenie droższego, bardziej prestiżowego, przed zakupem którego nie warto się obawiać.

Zobacz metamorfozę rich content jednego z naszych klientów - marki Nivea.

Chcesz, żeby karty Twoich produktów wyglądały w taki sposób?

Napisz do nas i porozmawiajmy o Twojej marce w e-commerce.

Kontakt

Materiały powiązane
Być może zainteresują Cię także poniższe artykuły.