Karty produktów (rich content) — dobre praktyki, które przełożą się na większą konwersję w sklepie internetowym
Jak rich content zmienia produkty w Produkty Premium?
Dzięki wykorzystaniu rich contentu na kartach produktów, nawet te z nich, które nie są drogie ani ekskluzywne, w oczach klientów stają się produktami premium. Wpływa to pozytywnie zarówno na odbiór samego towaru, jak i na wizerunek stojącej za nim marki. Producenci wdrażający karty premium postrzegani są jako dbający o swoich klientów i dostarczający im możliwie najlepsze rozwiązania. Pozwala to na budowanie lepszych relacji z grupą docelową oraz partnerami biznesowymi (sklepami online).
Przekazując prawidłowe i rzetelne informacje o swoim produkcie w atrakcyjnej formie, firmy są w stanie rozwijać nowoczesną komunikację produktową online oraz zapewnić sobie znaczący wzrost sprzedaży online, przy jednoczesnej poprawie wizerunku marki. W polskim internecie aktywnie działa kilku producentów, którzy pozostają liderami w zakresie wdrażania kart produktowych typu rich content. Jednakże ich liczba oraz świadomość potrzeby wykorzystania nowych rozwiązań w sprzedaży online stale rosną.
Jak robić dobre richcontentowe karty produktów?
Poniżej znajdziesz kilka dobrych praktyk, których wykorzystanie pozwoli Ci efektywnie dotrzeć do klienta i podnieść sprzedaż w internecie. Moduły te możesz zastosować na kartach "topowych" produktów, wykorzystując materiały (zdjęcia czy wideo), które już posiadasz. Na końcu artykułu znajdziesz przykład metamorfozy ze zwykłej karty pruduktu do atrakcyjnego rich contentu.
Lista funkcji jako zestaw ikon
Dzięki tej opcji sklepy internetowe mogą w łatwy i czytelny sposób przedstawić najważniejsze cechy produktu, a klienci szybko się z nimi zapoznać. Jest to szczególnie przydatne zwłaszcza w przypadku produktów, które mają bardzo dużo różnych cech i funkcji, np. sprzętu RTV i AGD czy elektroniki użytkowej.
Funkcje opisywane przy pomocy ikon to rozwiązanie odpowiednie także dla branży beauty oraz innych, wymagających transparentnego przedstawienia najważniejszych cech produktu.
Hotspoty
Hotspoty, czyli interaktywne punkty naniesione na zdjęcie produktu, są najczęściej stosowane w celu przedstawienia jego fizycznych cech. Pozwalają precyzyjnie wskazać wybrane elementy i wyświetlić dodatkowe opisy po najechaniu na nie myszką.
Moduł hotspotów jest często stosowany przy opisie sprzętów elektrycznych i elektronicznych oraz specjalistycznych maszyn i urządzeń, w przypadku których wygląd lub cechy zewnętrzne mają kluczowe znaczenie. Znajdzie zatem zastosowanie między innymi w branży budowlanej, sektorze przemysłowym, motoryzacyjnym oraz w innych branżach, w których strona wizualna produktów jest ważna dla klientów.
Slajdery i taby
Moduł ten jest najczęściej stosowany w dwóch przypadkach. Pierwszym z nich jest chęć pokazania produktów powiązanych z tym wyświetlanym albo całych kategorii produktowych. Bez zastosowania tabów lub slajderów opis produktów w tradycyjnej formie zająłby sporo miejsca na karcie produktowej i nie byłby czytelny ani atrakcyjny dla klienta. Dzięki wykorzystaniu slajderów można całość treści umieścić w ograniczonym polu.
Drugi sposób wykorzystania slajderów i tabów to przedstawienie cech opisywanego produktu. W sytuacji, gdy jest ich wiele i w dodatku każda z nich jest ważna, można zastosować atrakcyjny wizualnie slajder, aby ograniczyć długość karty produktu. Takie rozwiązanie przydaje się np. w branżach oferujących specjalistyczny sprzęt lub oprogramowanie.
Animacje MP4 lub animowane GIFy
Animacje służą wizualnemu uatrakcyjnieniu karty produktu. Ich wdrożenie zwiększa wartość estetyczną projektu. Animacje takie mogą znaleźć się w głównym banerze, na samej górze karty, pojawić się w tle lub stanowić element strony sprzedażowej.
Często animacje mają również umożliwić zwizualizowanie kluczowych cech produktu, które trudno byłoby przedstawić za pomocą zdjęcia lub tekstu. Przykładem może być między innymi kierunek rozprzestrzeniania się dźwięku z głośników systemu kina domowego, przepływ powietrza w lodówce czy klimatyzatorze lub sposób rozchodzenia się ciepłego powietrza z ogrzewania podłogowego.
Przykładowe zastosowanie animacji na karcie produktu znajdziesz tutaj.
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Moduł FAQ stanowi odpowiedź na realne potrzeby zgłaszane przez klienta. Bardzo często zdarza się, że opisy w kartach produktów są niepełne lub nieprecyzyjne. Klient może czegoś nie zrozumieć i poczuć się wprowadzony w błąd. Brak informacji o produkcie znacząco ogranicza internetową sprzedaż. Część klientów decyduje się w takiej sytuacji na wybór innego produktu — często od innej firmy.
Niektórzy z nich — jeśli są bardzo zainteresowani produktem — skontaktują się ze sklepem internetowym lub bezpośrednio z producentem, aby rozwiać swoje wątpliwości. Zrobi tak jednak znikoma część konsumentów. Większość z nich zwyczajnie porzuci koszyk i wybierze zakupy w innym miejscu. Dzięki modułowi FAQ można wyeliminować niedomówienia w opisach produktów, dać odbiorcom jasne i łatwo dostępne odpowiedzi na nurtujące ich pytania, a tym samym zatrzymać ich w sklepie i prowadzić efektywną sprzedaż.
Tabele porównawcze
Tabele porównawcze to bardzo przydatny moduł w przypadku produktów, które są do siebie zbliżone pod względem wyglądu oraz funkcjonalności, ale różnią się pewnymi cechami lub zastosowaniem. Ułatwiają klientowi podjęcie właściwej decyzji, przy posiadaniu kompletu informacji, a sprzedającemu umożliwiają zastosowanie up‑sellingu.
Tabele porównawcze mogą być stosowane praktycznie w każdej branży: RTV, AGD, branży rowerowej, kosmetycznej, spożywczej. Taki responsywny element pozwala klientowi szybko, łatwo i intuicyjnie znaleźć produkt najlepiej dopasowany do jego potrzeb.
Podsumowanie
Odpowiednio zaprojektowane i wdrożone karty produktów typu rich content to obecnie jeden ze skuteczniejszych motorów napędowych efektywnej sprzedaży w internecie. Jednocześnie są one w stanie zapewnić niezawodną komunikację produktową online oraz poprawić wizerunek marki.
Karta produktu, wykorzystująca elemety opisane w tym artykule, wygląda znacznie atrakcyjniej, niż tradycyjny opis ze zdjęciami. Dzięki niej produkt sprawia wrażenie droższego, bardziej prestiżowego, przed zakupem którego nie warto się obawiać.
Zobacz metamorfozę rich content jednego z naszych klientów ‑ marki Nivea.
Chcesz, żeby karty Twoich produktów wyglądały w taki sposób?
Napisz do nas i porozmawiajmy o Twojej marce w e‑commerce.