Karty produktowe (rich content) – złe praktyki, których powinieneś unikać

Karty produktowe (rich content) – złe praktyki, których powinieneś unikać

Karty produktowe rich content są coraz powszechniejsze w niemal całym sektorze e-commerce. Ich wdrożenia znajdziesz w wielu sklepach internetowych, działających w prawie każdej branży. Niestety, większość z nich wykonana jest w niezbyt udany sposób, co bezpośrednio obniża zainteresowanie konsumentów i prowadzi do porzucania przez nich koszyków.

W tym artykule przedstawiamy złe praktyki w projektowaniu i wdrażaniu rich contentowych kart produktowych. Sprawdź, czego powinieneś unikać w trakcie implementacji kart produktowych i dowiedz się, jak przyciągnąć klienta, a także jak podnieść sprzedaż w sklepie, ograniczając liczbę błędów na etapie wdrożeniowym.

autor
Maciej Tomaszyk
Udostępnij:
Karty produktowe (Rich content) – złe praktyki, których powinieneś unikać

Skuteczna i efektywna sprzedaż nie tylko marketingiem stoi

Wielu producentów i dystrybutorów przeznacza ogromne środki na marketing offline i online, content marketing, liczne działania promocyjne w rodzaju konkursów, programów lojalnościowych czy influencer marketingu. Ogromna większość podmiotów działających w e-commerce zapomina jednak o fundamentalnym znaczeniu opisów produktów na platformach sprzedażowych.

Zastanówmy się, jak wygląda typowa ścieżka zakupowa konsumenta. Pomijając poszczególne etapy lejka sprzedażowego, klient po obejrzeniu reklamy przechodzi na stronę produktową. A ta często jest antyreklamą produktu.

W Custommerce niezwykle często spotykamy się z tym, że strony sprzedażowe, które powinny zamykać i aktywizować sprzedaż, przynoszą efekt odwrotny do zamierzonego. Strony produktowe nierzadko są wyjątkowo nieczytelne i nieintuicyjne, brakuje w nich rzetelnych informacji o produktach, a ich design pozostawia wiele do życzenia.

Nic dziwnego, że w takich warunkach konwersja w sklepie nie wzrasta.

Wygodne zakupy online? Na pewno nie z poniższymi anty-przykładami kart produktowych

Zastanawiasz się, jak dotrzeć do klienta i jak dobrze sprzedawać? W takim razie NIE bierz przykładu z poniższych (niezbyt udanych) implementacji kart produktowych.

Teksty lub cała karta jako plik graficzny

yoskine-bledy-rich-content

Link do karty: https://www.rossmann.pl/Produkt/Kremy-do-twarzy/Yoskine-Tsubaki-Anti-Age-krem-na-dzien-i-na-noc-Menokomorkowe-Odmlodzenie-55-50-ml,219807,9223

rich-content-a-responsywnosc

Link do karty: https://www.rossmann.pl/Produkt/Zele-pod-prysznic/Fa-Magic-Oil-zel-pod-prysznic-400-ml,218229,8578

lift4skin-rich-content-bledy

Link do karty: https://www.rossmann.pl/Produkt/Kremy-do-twarzy/Lift4Skin-zaawansowany-krem-redukujacy-przebarwienia-na-dzien-SPF-20-50-ml,313511,9223

Jesteś w stanie wymienić wszystkie błędy popełnione podczas implementacji powyższych stron sprzedażowych? Pozwól, że przedstawimy nasz punkt widzenia.

  • Wszystkie karty wdrożone zostały jako statyczny plik graficzny, przez co są niewidoczne dla robotów Google – nie indeksują się;
  • Treści i grafikę umieszczono w jednym pliku;
  • Strony produktowe nie są responsywne ani czytelne – zwłaszcza w mniejszych rozdzielczościach (w tym na urządzeniach mobilnych);
  • Strony produktowe sprawiają wrażenie plakatów przeznaczonych do druku osadzonych jako karta rich content w sklepie internetowym;
  • Tak duże pliki graficzne długo się ładują, szczególnie w przypadku wolniejszych łączy internetowych.

Brak responsywności lub nieprawidłowe wdrożenie

rich content Braun

Link do karty: https://allegro.pl/oferta/braun-szczotka-prostujaca-jonowa-br-710-satin-hair-8710245114?utm_feed=aa8eb1a7-0f7c-4755-8268-501070cd7cf9&utm_source=ceneo&utm_medium=cpc&utm_campaign=feed

Lirene - brak responsywności na rich content

Link do karty: https://www.rossmann.pl/Produkt/Kremy-do-twarzy/Lirene-C-D-pro-Vitamin-Energy-odzywczy-krem-gleboko-nawilzajacy-na-dzien-i-na-noc-cera-sucha-i-wrazl,260982,9223

botanique-karty-produktow-z-bledami

Link do karty: https://www.rossmann.pl/Produkt/Inne-formy-stylizacji/TRESemme-Botanique-wygladzajacy-spray-do-wlosow-woda-kaktusowa-kokos-200-ml,315214,8676

Samsung - karty produktów jako grafiki

Link do karty: https://mediamarkt.pl/telefony-i-smartfony/smartfon-samsung-galaxy-note-20-ultra-5g-czarny-sm-n986bzkgeue

Jakie błędy widoczne są na tych kartach? Mimo wizualnej atrakcyności niektórych z nich (jednakże efekt ten utrzymuje się tylko w wersji desktopowej) i czasu włożonego w przygotowanie kart produktów, brak responsywności powoduje, że:

  • Niektóre części kart nie są widoczne w całości na ekranach o mniejszych rozdzielczościach;
  • Pewne elementy rozpychają się w pionie;
  • UX w przypadku urządzeń mobilnych jest niesatysfakcjonujące;
  • Kliknięcie w produkty polecane na dole karty (Lirene) nie powoduje przeniesienia na kartę tych produktów;
  • Kartę Tresemme Botanique można samodzielnie edytować, zmieniając treści na banerze.

Sprawdź sam, jak wyglądają te karty produktów po wejściu na nie ze smartfona.

Z powodu wymienionych błędów klient nie dostaje pełnej wiedzy o produkcie i nie ma pewności, czy kupując go, podejmuje właściwą decyzję. Utrudnione zapoznanie się ze specyfikacją towaru to strzał w kolano dla marek (zwłaszcza tych sprzedających produkty stosunkowo drogie, nad zakupem których trzeba się zastanowić).

Dla porównania przeczytaj o dobrych praktykach podczas projektowania kart produktów typu rich content.

Słowem podsumowania – złych praktyk ciąg dalszy

Przedstawione powyżej karty typu rich content to tylko niewielki procent wszystkich nieprawidłowo wdrożonych kart, z którymi na co dzień spotykamy się w Custommerce.

Zdecydowana większość richcontentowych kart produktowych i stron sprzedażowych oparta jest na statycznych plikach graficznych o dużych wymiarach. Część z nich została przygotowana wyłącznie pod wyświetlanie w przeglądarce internetowej na desktopach.

Co więcej, znaczna większość kart produktowych to projekty materiałów drukowanych, które w świecie cyfrowym się nie sprawdzają. Są one nieodpowiednie zarówno pod kątem wyświetlania, jak i UX, czasu wczytywania witryny czy SEO.

W dalszym ciągu w sklepach internetowych znajdziemy mnóstwo produktów, które rich contentu nie posiadają wcale. Rzadko można znaleźć animowane czy interaktywne elementy. Wdraża się identyczne karty dla całej serii produktowej, które w żaden sposób nie są dostosowane do charakterystyki danego produktu.

Chcesz dowiedzieć się, jak rozkręcić sprzedaż internetową w oparciu o dobre praktyki w tworzeniu kart produktowych typu rich content? Skontaktuj się z nami!

Kontakt

Materiały powiązane
Być może zainteresują Cię także poniższe artykuły.