Logo Custommerce
BLOG

Karty produktowe (rich content) — złe praktyki, których powinieneś unikać, aby nie zrazić klientów w e‑commerce

Image of Maciej Tomaszyk
Maciej Tomaszyk
2021-09-02 | 4 MINUT
Karty produktowe (Rich content) – złe praktyki, których powinieneś unikać

Skuteczna i efektywna sprzedaż nie tylko marketingiem stoi

Wielu producentów i dystrybutorów przeznacza ogromne środki na marketing offline i online, content marketing, liczne działania promocyjne w rodzaju konkursów, programów lojalnościowych czy influencer marketingu. Ogromna większość podmiotów działających w e‑commerce zapomina jednak o fundamentalnym znaczeniu opisów produktów na platformach sprzedażowych.

Zastanówmy się, jak wygląda typowa ścieżka zakupowa konsumenta. Pomijając poszczególne etapy lejka sprzedażowego, klient po obejrzeniu reklamy przechodzi na stronę produktową. A ta często jest antyreklamą produktu.

W Custommerce niezwykle często spotykamy się z tym, że strony sprzedażowe, które powinny zamykać i aktywizować sprzedaż, przynoszą efekt odwrotny do zamierzonego. Strony produktowe nierzadko są wyjątkowo nieczytelne i nieintuicyjne, brakuje w nich rzetelnych informacji o produktach, a ich design pozostawia wiele do życzenia.

Nic dziwnego, że w takich warunkach konwersja w sklepie nie wzrasta.

Wygodne zakupy online? Na pewno nie z poniższymi anty‑przykładami kart produktowych

Zastanawiasz się, jak dotrzeć do klienta i jak dobrze sprzedawać? W takim razie NIE bierz przykładu z poniższych (niezbyt udanych) implementacji kart produktowych.

Teksty lub cała karta jako plik graficzny

Yoskine - błędy w rich content.PNG

Link do karty: https://www.rossmann.pl/Produkt/Kremy‑do‑twarzy/Yoskine‑Tsubaki‑Anti‑Age‑krem‑na‑dzien‑i‑na‑noc‑Menokomorkowe‑Odmlodzenie‑55‑50‑ml,219807,9223

Rich content bez skalowania - Fa.PNG

Link do karty: https://www.rossmann.pl/Produkt/Zele‑pod‑prysznic/Fa‑Magic‑Oil‑zel‑pod‑prysznic‑400‑ml,218229,8578

Lift 4 skin rich content błędy.PNG

Link do karty: https://www.rossmann.pl/Produkt/Kremy‑do‑twarzy/Lift4Skin‑zaawansowany‑krem‑redukujacy‑przebarwienia‑na‑dzien‑SPF‑20‑50‑ml,313511,9223

Jesteś w stanie wymienić wszystkie błędy popełnione podczas implementacji powyższych stron sprzedażowych? Pozwól, że przedstawimy nasz punkt widzenia.

  • Wszystkie karty wdrożone zostały jako statyczny plik graficzny, przez co są niewidoczne dla robotów Google — nie indeksują się;
  • Treści i grafikę umieszczono w jednym pliku;
  • Strony produktowe nie są responsywne ani czytelne — zwłaszcza w mniejszych rozdzielczościach (w tym na urządzeniach mobilnych);
  • Strony produktowe sprawiają wrażenie plakatów przeznaczonych do druku osadzonych jako karta rich content w sklepie internetowym;
  • Tak duże pliki graficzne długo się ładują, szczególnie w przypadku wolniejszych łączy internetowych.

Brak responsywności lub nieprawidłowe wdrożenie

rich-content-braun.PNG

Link do karty: https://allegro.pl/oferta/braun‑szczotka‑prostujaca‑jonowa‑br‑710‑satin‑hair‑8710245114?utm_feed=aa8eb1a7‑0f7c‑4755‑8268‑501070cd7cf9&utm_source=ceneo&utm_medium=cpc&utm_campaign=feed

Lirene-brak-responsywnosci-rich-content.PNG

Link do karty: https://www.rossmann.pl/Produkt/Kremy‑do‑twarzy/Lirene‑C‑D‑pro‑Vitamin‑Energy‑odzywczy‑krem‑gleboko‑nawilzajacy‑na‑dzien‑i‑na‑noc‑cera‑sucha‑i‑wrazl,260982,9223

Botanique - karty produktów z błędami.PNG

Link do karty: https://www.rossmann.pl/Produkt/Inne‑formy‑stylizacji/TRESemme‑Botanique‑wygladzajacy‑spray‑do‑wlosow‑woda‑kaktusowa‑kokos‑200‑ml,315214,8676

samsung-karty-produktow.PNG

Link do karty: https://mediamarkt.pl/telefony‑i‑smartfony/smartfon‑samsung‑galaxy‑note‑20‑ultra‑5g‑czarny‑sm‑n986bzkgeue

Jakie błędy widoczne są na tych kartach? Mimo wizualnej atrakcyności niektórych z nich (jednakże efekt ten utrzymuje się tylko w wersji desktopowej) i czasu włożonego w przygotowanie kart produktów, brak responsywności powoduje, że:

  • Niektóre części kart nie są widoczne w całości na ekranach o mniejszych rozdzielczościach;
  • Pewne elementy rozpychają się w pionie;
  • UX w przypadku urządzeń mobilnych jest niesatysfakcjonujące;
  • Kliknięcie w produkty polecane na dole karty (Lirene) nie powoduje przeniesienia na kartę tych produktów;
  • Kartę Tresemme Botanique można samodzielnie edytować, zmieniając treści na banerze.

Sprawdź sam, jak wyglądają te karty produktów po wejściu na nie ze smartfona.

Z powodu wymienionych błędów klient nie dostaje pełnej wiedzy o produkcie i nie ma pewności, czy kupując go, podejmuje właściwą decyzję. Utrudnione zapoznanie się ze specyfikacją towaru to strzał w kolano dla marek (zwłaszcza tych sprzedających produkty stosunkowo drogie, nad zakupem których trzeba się zastanowić).

Dla porównania przeczytaj o dobrych praktykach podczas projektowania kart produktów typu rich content.

Słowem podsumowania — złych praktyk ciąg dalszy

Przedstawione powyżej karty typu rich content to tylko niewielki procent wszystkich nieprawidłowo wdrożonych kart, z którymi na co dzień spotykamy się w Custommerce.

Zdecydowana większość richcontentowych kart produktowych i stron sprzedażowych oparta jest na statycznych plikach graficznych o dużych wymiarach. Część z nich została przygotowana wyłącznie pod wyświetlanie w przeglądarce internetowej na desktopach.

Co więcej, znaczna większość kart produktowych to projekty materiałów drukowanych, które w świecie cyfrowym się nie sprawdzają. Są one nieodpowiednie zarówno pod kątem wyświetlania, jak i UX, czasu wczytywania witryny czy SEO.

W dalszym ciągu w sklepach internetowych znajdziemy mnóstwo produktów, które rich contentu nie posiadają wcale. Rzadko można znaleźć animowane czy interaktywne elementy. Wdraża się identyczne karty dla całej serii produktowej, które w żaden sposób nie są dostosowane do charakterystyki danego produktu.

Chcesz dowiedzieć się, jak rozkręcić sprzedaż internetową w oparciu o dobre praktyki w tworzeniu kart produktowych typu rich content? Skontaktuj się z nami!

Kontakt

Custommerce Blob 6
Sprawdź jak możemy wesprzeć Twoją markę w e‑commerce
Example Custommerce Rich Cards
© 2024 Custommerce sp. z o.o.