Rich content – Twoja droga do zwiększenia sprzedaży

Rozbudowane i angażujące karty produktowe to nowoczesny kanał komunikacji i sposób na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Tak zwany rich content stosują już z powodzeniem marki w wielu kategoriach produktowych. Jeśli jeszcze nie zdecydowałeś się na jego wdrożenie, dowiedz się jak skutecznie skłonić klientów do zakupów, poprzez tworzenie odpowiednich kart produktowych.

autor
Tomasz Draber
Udostępnij:
Rich content – Twoja droga do zwiększenia sprzedaży

Dlaczego powinieneś wykorzystać rich content?

Szacuje się, że dzisiaj w Polsce działa już około 40 tys. e-sklepów. Statystyki zachodnich rynków europejskich wskazują, że do pełnego nasycenia rynku jeszcze nam daleko, dlatego ich liczba stale rośnie. Jak przebić się przez rosnącą konkurencję? Jak się okazuje, niska cena i ciekawy asortyment to dzisiaj za mało. Klienci, mając duży wybór, stali się wybredni, dlatego nie wystarczy wiedzieć, jak przyciągnąć klienta do sklepu. Trzeba również wiedzieć, jak go skłonić do zakupu, gdy już odwiedzi stronę naszego produktu. Niski wskaźnik konwersji lub porzucone koszyki to dzisiaj codzienne problemy wielu sklepów i marek. Ich przyczyną jest najczęściej skupienie się wyłącznie na zasięgu kampanii i zaniedbanie jakości komunikacji produktowej (mało atrakcyjny sposób prezentacji produktów), co sprawia, że klienci wolą poszukać artykułów odpowiadających ich potrzebom gdzie indziej.

Jeżeli chcesz skutecznie zachęcić użytkowników do zakupu produktów swojej marki, postaw na rich content. Istotą tego sposobu komunikacji jest skuteczna karta produktowa, która informuje o towarze w sposób atrakcyjny i angażujący, dając klientowi możliwość dokładnego zapoznania się z nim, niemal tak jak w sklepie stacjonarnym. Celem jest wzbudzenie w odbiorcy autentycznego zainteresowania przedmiotem, a także potrzeby jego posiadania. Wdrożenie takich rozbudowanych opisów przynosi marce podwójną korzyść: buduje pozytywny wizerunek i prowadzi do wyższej konwersji sprzedaży online.

W praktyce tworzenie kart produktowych typu rich content wymaga wykorzystania różnorodnych materiałów. Idealnie, kiedy są unikalne i wysokiej jakości, a przede wszystkim zawierają wartościowe informacje dla odbiorcy treści.

Prezentacja danych: ikony, infografiki, tabele

Rich content, który zwiększa sprzedaż - infografiki, tabele

Do najważniejszych elementów karty produktu należy jego opis zawierający m.in. dane techniczne. Zwykły tekst można jednak uzupełnić lub wręcz zastąpić ciekawszymi formami przekazu takimi jak ikony, infografiki czy tabele. Są one bardziej czytelne i zrozumiałe dla odbiorcy, ponadto pozwalają szybciej zapoznać się z najważniejszymi informacjami. Co więcej, można za ich pomocą zaprezentować produkt w nieco innym ujęciu niż standardowo, np. poprzez porównanie kilku modeli w tabeli, albo przedstawienie za pomocą infografiki funkcjonalności przedmiotu i korzyści z jego zastosowania. 

Odsłona wizualna: fotografie i video

Niezwykle ważna jest wizualna prezentacja produktu, która powinna umożliwić klientowi poznanie przedmiotu z każdej strony, niemal tak, jakby oglądał go na żywo. Warto tutaj zastosować zarówno wysokiej jakości packshoty (czyli zdjęcia na białym tle), jak i fotografie kontekstowe (czyli zdjęcia produktu w naturalnym użyciu – np. buty na nogach modelki czy stolik we wnętrzu urządzonego salonu). W przypadku wielu przedmiotów sprawdza się prezentacja w formie animacji lub video: w materiale można na przykład wyjaśnić sposób użytkowania leku, kosmetyku czy sprzętu RTV/AGD. 

Wiedza, której szuka klient: sekcja FAQ, instrukcje, poradniki

Jeżeli chcesz dobrze sprzedawać, musisz w swoich treściach odpowiadać na potrzeby potencjalnych klientów. Osoba poszukująca określonego produktu chce wiedzieć, jak będzie w praktyce wyglądało jego użytkowanie. Dlatego w projektowaniu karty produktu warto uwzględnić sekcję z instrukcjami i poradami. Buduje ona w odbiorcach pewność, że bez problemu poradzą sobie z obsługą czy montażem, co z pewnością zmniejszy ich obawy i zachęci ich do zakupu. Z kolei w sekcji FAQ możesz odpowiedzieć na pytania, jakie użytkownicy najczęściej zadają przed podjęciem decyzji zakupowej Twoich produktów. Wzrasta wówczas prawdopodobieństwo, że nie wyjdą z karty produktu w poszukiwaniu dalszych argumentów za zakupem Twojej marki.

Wzrost sprzedaży w e-commerce

Postaw na treści, które przyciągają klientów!

Wiesz już, jak ciekawie mogą prezentować się karty produktowe. Na ich wdrożenie decyduje się coraz więcej firm, ponieważ jest to skuteczny kanał komunikacji korzyści produktów w miejscu zakupu, a co za tym idzie, doskonały sposób na zwiększenie sprzedaży. Rich content sprawia, że klienci szybciej podejmują decyzje zakupowe i rezygnują z szukania podobnych artykułów u konkurencji. Skontaktuj się z nami, a przedstawimy Ci plan implementacji takich kart produktowych, abyś i Ty mógł przekonać się o ich skuteczności.

Materiały powiązane
Być może zainteresują Cię także poniższe artykuły.