Zakupy na urządzeniach mobilnych w Polsce. Przekonaj się, że warto postawić na responsywne karty produktowe!

Jeszcze kilka lat temu internetowa sprzedaż odbywała się niemal całkowicie za pośrednictwem komputerów. Dzisiaj już co 3 klient robi zakupy przez smartfona, o czym warto pamiętać, projektując karty produktów zamieszczane w e-sklepach. Przede wszystkim powinny być one responsywne, czyli dostosowane do urządzeń mobilnych. Dowiedz się, dlaczego jest to takie ważne z punktu widzenia oczekiwań konsumentów.

autor
Maciej Tomaszyk
Zakupy na urządzeniach mobilnych w Polsce. responsywne karty produktowe.

Trochę liczb: jak kupują online polscy konsumenci

W najnowszym raporcie „E-commerce w Polsce 2020” przygotowanym przez firmę Gemius można znaleźć informację, że już 69% internautów robi zakupy za pośrednictwem smartfona. Zaledwie rok temu było to 61% użytkowników sieci, co świadczy o szybko rosnącej popularności tego kanału sprzedaży. Szczególnie warte uwagi jest, że wśród najmłodszych kupujących, czyli w wieku 15-24 lat, odsetek konsumentów kupujących online przez telefon wynosi aż 92%.

Niemal równie chętnie na zakupy przez smartfona decydują się osoby mające od 25 do 34 lat (80%) oraz nieco starsze, w wieku 35-49 lat (73%). Jedynie seniorzy są wciąż dość sceptycznie nastawieni do tej formy kupowania w sieci, ponieważ robi to zaledwie 40% z nich.

Powyższe dane powinny dać Ci do myślenia, jeśli szukasz sposobu na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Smartfon powoli staje się głównym urządzeniem służącym do robienia zakupów online, a jak się okazuje, niektóre witryny sklepowe nie są w ogóle do tego przystosowane. 

Za co klienci lubią sklepy internetowe?

Responsywne karty produktów

Zainteresowanie zakupami online rośnie z roku na rok, a ostatnio sprzyja temu w szczególności pandemia, której rezultatem jest ograniczony dostęp do stacjonarnych placówek. Ze wspomnianego wyżej raportu Gemius wynika, że już 73% internautów kupuje przez Internet. Autorzy badania zapytali ich, dlaczego lubią sklepy online. Najczęściej padały następujące odpowiedzi:

  • możliwość zakupów przez 24 h na dobę i 7 dni w tygodniu,
  • wygoda – nie trzeba wychodzić z domu,
  • nieograniczony czas wyboru i łatwość porównania ofert,
  • atrakcyjne ceny,
  • szeroki asortyment – znacznie większy niż w tradycyjnych placówkach,
  • dostęp do różnych metod płatności,
  • szybkość transakcji, a więc także oszczędność czasu,
  • możliwość zwrotu towaru bez podania przyczyny.

Jak widać, lista argumentów przemawiających za kupowaniem online jest bardzo długa. Potencjalnie sprzedaż internetowa jest więc bardzo opłacalna dla marek, ale pod warunkiem, że odpowiednio ją zorganizują. Konsumenci stają się bowiem coraz bardziej wymagający i oczekują od sklepów internetowych jak najlepszych warunków dokonywania transakcji. Niestety te dokonywane za pośrednictwem smartfonów często nie zaspokajają ich potrzeb. 

Trudności z zakupami przez urządzenia mobilne

Tak duży odsetek internautów robiących zakupy przez telefon nie mógł zostać zlekceważony przez autorów raportu Gemius. Postanowili więc zapytać ankietowanych między innymi o problemy związane z kupowaniem przez urządzenia mobilne. Najczęstsze odpowiedzi prezentujemy poniżej. Powinny one zainteresować każdego, kto zastanawia się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym:

  • niewygodne wypełnianie formularzy,
  • niedostosowanie witryny do robienia zakupów na urządzeniu mobilnym,
  • wolne łącze internetowe,
  • zbyt małe litery na stronie,
  • problemy z dokonaniem płatności,
  • brak sklepowej aplikacji mobilnej,
  • zbyt wiele czynności do wykonania w trakcie zakupów.

Czemu warto dostosować strony produktowe do urządzeń mobilnych?

Zakupy na urządzeniach mobilnych

Wymienione przez konsumentów problemy z dokonywaniem zakupów przez smartfona jednoznacznie wskazują, że marki chcące poprawić swoją internetową sprzedaż powinny większą uwagę zwrócić na przystosowanie witryny sklepu do urządzeń mobilnych. W szczególności warto pamiętać, że kluczowe znaczenie mają strony produktowe.

To właśnie podczas ich oglądania klienci podejmują ostateczne decyzje zakupowe, dlatego oczywiste jest, że karty te powinny być dobrze widoczne na ekranach telefonów. Powinny być jednak nie tylko równie czytelne co w wersji na komputery, ale także dokładnie tak samo atrakcyjne pod względem wizualnym i merytorycznym. 

Najlepszym sposobem jest zastosowanie uniwersalnych szablonów responsywnych, czyli takich, które są automatycznie dostosowywane do wszystkich rodzajów urządzeń. Jest to wygodne rozwiązanie, ponieważ wszelkie zmiany zaimplementowane na karcie produktu są od razu widoczne zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych. Warto pamiętać, że skutecznie sprzedająca karta produktu powinna być bogata w treść, zdjęcia oraz inne elementy wizualne przyciągające wzrok i zachęcające do zakupu. Aby były one dobrze widoczne na ekranie smartfona i szybko się ładowały, należy je odpowiednio zaprojektować, uwzględniając możliwości technologiczne sklepu. 

Z kartami produktowymi zwiększysz swoją sprzedaż!

Wiele badań i analiz pokazuje, że znaczna część kupujących trafia do sklepów online za pomocą wyszukiwarek, a wizyty w nich zaczynają od razu od karty produktu. Biorąc pod uwagę zmieniające się zwyczaje zakupowe konsumentów, zadbanie o wygląd, treść oraz czytelność podstron produktowych na urządzeniach mobilnych jest dzisiaj bez wątpienia niezbędne, by internetowa sprzedaż przynosiła oczekiwane wyniki. Jeśli zależy Ci na zwiększeniu konwersji i obrotów, postaw na rich content oraz rensponsywność witryny, za której pośrednictwem chcesz sprzedawać produkty swojej marki! 

Materiały powiązane

Sprawdź jak możemy wesprzeć Twoją markę w e‑commerce

Umów się z naszym specjalistą na bezpłatną konsultację.