Ile kosztuje rich content? Atrakcyjne prezentacje produktów Twojej marki w e-commerce

Planując budżet firmy, pewną pulę pieniędzy przeznacza się na działania promocyjne. W obszar działań marketingowych wchodzą m.in. Social Media, content marketing, płatne reklamy w internecie, reklama outdoorowa etc. To, na które z nich postawi firma, jest zależne od jej indywidualnych preferencji i wcześniejszych doświadczeń. W przypadku firm produkcyjnych wszystkie one mają finalnie przyczynić się do osiągnięcia jednego efektu – wzrostu sprzedaży. Innym sposobem na realizację tego celu jest poprawa prezentacji produktów u kluczowych dystrybutorów. Jeśli e-commerce jest dla Ciebie ważnym kanałem sprzedaży, dowiedz się, ile kosztuje rich content.

autor
Konrad Orzechowski
Ile kosztuje rich content? Atrakcyjne prezentacje produktów Twojej marki w e-commerce

W jaki sposób rich content pomoże Ci osiągać Twoje cele biznesowe?

Kreacje-rich-content-w-realizacji-celow-biznesowych.webp

Odpowiedź na pytanie „ile kosztują rozbudowane karty produktu?” nie jest jednoznaczna. Powinna być opisana w kontekście ich zastosowania i oczekiwanych rezultatów w konkretnych sytuacjach.

Po pierwsze, rich content przynosi najlepsze efekty wizerunkowo-sprzedażowe, kiedy jest długotrwałym procesem. Proces ten ma na celu ogólną zmianę postrzegania marki w otoczeniu rynkowym. Przejście na atrakcyjną prezentację produktów powinno być więc realizowane strategicznie i sukcesywnie. Wtedy najlepiej pomoże marce realizować jej cele biznesowe. Nie chodzi tu o jednorazową akcję zaprojektowania kilku rozbudowanych kart produktów. Powinno być wpisane w wizję marki na siebie. Odpowiedzią na pytanie, czy chce być postrzegana jako marka premium i wyróżniać się na tle konkurencji w różnych kanałach dystrybucji?

Do tworzenia kreacji rich content można podejść na kilka sposobów. Niekiedy wykonujemy dla klientów bardzo rozbudowane karty produktów. Zawierają one takie moduły, jak animacje, hotspoty czy slidery. Produkt wygląda wtedy na droższy, bardziej wartościowy, a oglądający go klient jest bardziej zaangażowany w samodzielne poznawanie go. Analizy pokazują także, że spędza wtedy na karcie więcej czasu.

irobot-rich.webp

W innych przypadkach kreacje rich content mogą wywoływać mniejszy efekt "wow". Dalej jednak powinny być spójne z brandbookiem marki i reklamami. Takie rozwiązanie proponujemy, gdy produktów w ofercie jest dużo i są one stosunkowo tanie.

Zobacz, z jakich modułów może się składać karta produktu i jak wygląda atrakcyjny rich content na konkretnych przykładach.

Rich content - dobre praktyki

Różne potrzeby -> różne rozwiązania

Jako partner w biznesie, dostosowujemy ofertę do indywidualnych potrzeb klienta. Oto 3 najczęstsze sytuacje, w których marki zgłaszają się do nas:

Sytuacja 1 – marka posiada w ofercie kilkadziesiąt SKU (np. branża AGD). Produkty są zaawansowane technologicznie, a ich działanie stosunkowo skomplikowane. Klient przed zakupem ma sporo obaw, które opis musi rozwiać.

Rozwiązanie: atrakcyjne i rozbudowane karty produktów dla wszystkich produktów w ofercie. Zawarte na nich moduły będą szczegółowo wyjaśniać sposób działania i oferowane korzyści.

rich-content-wariant-1.webp

Sytuacja 2 – marka posiada w ofercie kilkaset rotujących SKU (np. branża kosmetyczna). Działa na mocno konkurencyjnym rynku, oferuje swoje produkty na wielu platformach i chce wszędzie zachować komunikacyjną spójność. Jej produkty są tańsze, niż w przykładzie pierwszym.

Rozwiązanie: atrakcyjne, jednak mniej rozbudowane kreacje rich content, na podobnym poziomie dla wszystkich SKU. Wdrażanie kart staje się dłuższym procesem, wpisanym w strategię zwiększania sprzedaży w e-commerce.

karta-produktu-co-to-jest.webp

Sytuacja 3 – marka posiada w ofercie kilka tysięcy SKU (np. branża budowlana). Rozbieżność portfolio jest spora, a największe zyski generuje głównie pewien odsetek produktów. Są one drogie i zaawansowane technologicznie. Pozostałe uzupełniają ofertę.

Rozwiązanie: atrakcyjne i rozbudowane kreacje dla topowych produktów, które generują największe zyski. Nierzadko są alternatywą dla równie drogich produktów innych marek. Dla pozostałych produktów proponujemy wtedy prostsze, choć wciąż wizualnie spójne karty.

nivea-karty-produktow.webp

Jak widzisz, u różnych typów firm różne rozwiązania sprawdzą się najlepiej, a kluczem do sukcesu staje się elastyczne podejście i zastanowienie się nad konsekwencjami podjętych decyzji.

Formularz

Co wpływa na cenę kreacji rich content?

3 powyższe sytuacje pokazują, że podejście do komunikacji produktowej może być różne w zależności od sytuacji. Rich content house powinno być partnerem biznesowym, który zapewni poczucie bezpieczeństwa i doradzi najlepsze rozwiązanie dla realizacji celów swoich klientów.

Wiesz już, że prezentacja produktu w e-commerce może być bardziej lub mniej atrakcyjna oraz że kart do przygotowania może być mało lub dużo. Te dwie zmienne (między innymi) determinują koszt pojedynczej karty produktu w całościowym zamówieniu.

Przyjrzyjmy się zatem, jakie składowe wpływają na cenę pojedynczej kreacji:

  • Liczba produktów

Im więcej kart produktów w zamówieniu, tym niższa jednostkowa cena. Dlatego tak ważne jest tu podejście całościowe do budowy wizerunku marki w różnych kanałach e-commerce – to się po prostu opłaca.

  • Liczba sklepów

Im większa liczba dystrybutorów, u których sprzedajesz (platformy takie jak Rossmann czy MediaMarkt), tym niższa cena jednostkowa. Przygotowanie reformatu karty pod dany sklep (dopasowanie jej do wszelkich wymogów technicznych) jest mniej czasochłonne, niż zaprojektowanie karty po raz pierwszy.

  • Materiały, jakimi dysponuje klient i poziom złożoności karty

Wspomniane materiały to np. zdjęcia, filmy, animacje, ikony, opisy etc. Im więcej, tym lepiej – grafikowi łatwiej jest przygotować kreację, kiedy ma dużo plików do wyboru. Poza tym, jeśli marka włożyła sporo wysiłku w stworzenie ich, warto je wykorzystać. Można przygotować bardziej rozbudowaną oraz interaktywną kartę produktu. Jest to przydatne zwłaszcza w przypadku produktów zaawansowanych technologicznie.

Podejście takie nazywamy recyklingiem treści. Polega ono na braku konieczności tworzenia dodatkowych materiałów, tylko bazowaniu na tych, które marka przygotowała w przeszłości. Jeśli jest ich do dyspozycji dużo, kreacje rich content będą jeszcze bardziej atrakcyjne w odbiorze, jednak ich cena wzrośnie.

Przykład bardzo rozbudowanej i "bogatej" karty produktu

Przykład prostszej karty produktu

Kto powinien uczestniczyć w procesie tworzenia kart produktowych?

Content-marketing-agency-Custommerce.webp

Pojedyncze czynności w procesie tworzenia rozbudowanych kart produktowych mogą nie wydawać się trudne. Jednak zapanowanie nad całością i zsynchronizowanie ze sobą pracy kilku osób jest czasochłonne. To wpływa na cenę zamówienia.

Ponadto, osoby na co dzień projektujące kreacje rich content znają specyfikę komunikacji w e-commerce od podszewki. Mają doświadczenie, know-how i wiedzą, które moduły przyczyniają się do poprawy odbioru karty przez użytkownika. Są też w pełni zaangażowani w tworzenie kart, w przeciwieństwie do sytuacji, gdyby firma postanowiła zlecić to zadanie wewnętrznemu działowi graficznemu.

Tworzenie rich contentu to proces – zobacz, jak wygląda od kuchni

W Custommerce w skład zespołu projektowego wchodzą:

  • Copywriter (czuwanie nad poprawnością treści)
  • Graphic/UX/UI Designerzy (projektowanie wizualne kart)
  • Deweloperzy (skład do HTML-a)
  • Project manager (nadzór nad całością prac i opieka nad klientami)

Takie połączenie kompetencji in-house gwarantuje sprawny przebieg całego procesu, bez zlecania jakichkolwiek działań na zewnątrz. Dzięki takiemu podejściu zdejmujemy z barków klienta cały ciężar – przejmujemy projekt od momentu przekazania materiałów, aż po wdrożenie contentu do sklepów i późniejszą analizę poprawności.

Istnieje również opcja zlecenia nam tylko części prac. Jeśli posiadasz w zespole grafików, którzy mają doświadczenie w projektowaniu materiałów do e-commerce, możemy zaangażować jedynie naszych deweloperów. Zadbają oni o poprawny sposób wyświetlania wszystkich elementów karty. Zakodują moduły interaktywne i zoptymalizują pod ekrany różnych rozdzielczości. Podobnie sytuacja wygląda z treściami – klient może przekazać nam gotowe opisy produktów lub zlecić to.

Ile kosztuje pojedyncza, atrakcyjna karta produktu rich content?

Biorąc pod uwagę wszystkie zmienne, dla każdego klienta przygotowujemy indywidualną wycenę.

Z reguły cena pojedynczej karty produktu wacha się w przedziale od 200 zł do 1500 zł.

Chcesz wiedzieć, ile kosztowałby rich content dla Twojej marki i jak może wyglądać oraz jakie przynieść efekty?

Napisz do nas! Podczas rozmowy zaproponujemy rozwiązanie uszyte na miarę Twoich potrzeb biznesowych.

Kontakt

Materiały powiązane

Sprawdź jak możemy wesprzeć Twoją markę w e‑commerce

Umów się z naszym specjalistą na bezpłatną konsultację.