Notice (8): Object of class Cake\ORM\Entity could not be converted to int [ROOT/templates/Articles/view.php, line 39]

3 najczęściej popełniane błędy na kartach produktów w e-commerce. Unikaj ich koniecznie!

Badania potwierdzają, że skuteczna sprzedaż online zależy w dużej mierze od tego, jak zostanie przygotowania strona produktowa. Aż 65% konsumentów z uwagą zapoznaje się z jej treścią i na tej podstawie podejmuje decyzję zakupową. Znaczenie opisów sprzedawanych artykułów jest doceniane przez coraz większą liczbę przedstawicieli branży e-commerce, jednak ich tworzenie wciąż nastręcza wiele trudności. Jeżeli zależy Ci, by konwersja w wreszcie ruszyła w górę, sprawdź, jakich błędów nie popełniać przy tworzeniu kart produktu.

autor
Maciej Tomaszyk
3 najczęściej popełniane błędy na kartach produktów w e-commerce. Unikaj ich koniecznie!

Czytaj też:

Prezentacja produktu w branży AGD – karta produktu, która wyróżni się na e-półce

Dobry projekt, czyli jaki?

Standardowa strona produktowa zazwyczaj składa się z galerii kilku zdjęć oraz tekstowego opisu towaru. Kilka lat temu taki sposób przedstawienia oferty zaspokajał potrzeby odbiorców. Dzisiaj, przy dynamicznie zmieniających się trendach konsumenckich i znacznie większej konkurencji, przekonanie klientów do zakupu jest trudniejsze. Przede wszystkim niełatwo przykuć ich uwagę, ponieważ są bombardowani tysiącem różnych informacji, głównie o charakterze reklamowym. Skromny opis produktu wydaje im się zwyczajnie niewystarczający i nudny – dlatego nie warto poświęcać na niego czasu. 

Nie od dzisiaj wiadomo, że skuteczna sprzedaż polega na swoistym oczarowaniu odbiorcy, czyli przedstawieniu mu nawet najprostszej rzeczy w taki sposób, by stała się ona przez niego pożądana. W tradycyjnym sklepie możesz się uśmiechnąć do klienta, pokazać mu produkt i przedstawić wszystkie korzyści płynące z jego zakupu. Online musisz zrobić to samo, tyle że za pomocą innych środków. Do tego służy dzisiaj rich content, czyli bogate karty produktów, które są unikatową prezentacją produktu w porównaniu do standardowych opisów. Składają się na nie m.in. moduły interaktywne, atrakcyjne zdjęcia, infografiki, ikony, gify, materiały video i inne materiały mające na celu wzbudzić zainteresowanie użytkownika strony, zachęcić do zapoznania się z produktem i doprowadzić do zakupu.

Dobry projekt karty produktu powinien być efektowny wizualnie i efektywny komunikacyjnie. Powinien doprowadzić do sytuacji, w której klient wie, czy produkt oferuje korzyści, które zaspokoją jego potrzeby czy nie. Bogate w treść strony produktowe potrafią sprawić, że konwersja na stronie lub w sklepie wzrasta o nawet kilkadziesiąt procent. Jednak nie zawsze tak się dzieje. Zazwyczaj powodem są błędy popełniane przy ich tworzeniu. Poznajmy te najczęstsze.

Formularz

Projekt nie jest responsywny

Responsywne karty produktu dla e commerce

W 2019 roku nawet co trzecia transakcja e-commerce w Polsce dokonywana była za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Trudno się temu dziwić – nowoczesne smartfony są dzisiaj jak małe komputery, które służą już niemal do wszystkiego, również do zakupów. 

Skuteczna sprzedaż przez internet zależy w dużej mierze od tego, czy sklepy i marki odpowiedzą na wszystkie potrzeby klientów, a te są jednoznaczne: konsumenci chcą kupować także mobilnie. Podstrona produktowa powinna zatem prawidłowo się wyświetlać nie tylko na komputerach i laptopach, ale również smartfonach i tabletach. Najlepiej więc zoptymalizować karty produktów, tak by można było z nich w pełni korzystać na każdym urządzeniu.

Pamiętaj, że nawet najlepsza karta produktu nie zapewni odpowiedniej konwersji, jeśli nie będzie responsywna. To najczęstszy błąd sprzedawców, który często wynika z oszczędności i skutkuje kiepskimi wynikami sprzedaży.

Karta produktu jako plik graficzny

Dość częstym błędem jest umieszczanie na podstronie produktowej opisu w formie pliku graficznego. Po pierwsze, jest on nieresponsywny, a więc nieczytelny na urządzeniach mobilnych, po drugie wyklucza prawidłową interakcję z klientem. Dobra karta produktu powinna zachęcać użytkownika do interakcji z produktem i zdobywania wiedzy o nim.

Plik graficzny zawierający wyłącznie zdjęcie towaru oraz doklejony do niego krótki opis wygląda nieprofesjonalnie i jest zwyczajnie nieatrakcyjny. Pamiętaj, że klienci potrzebują wyczerpujących informacji o przedmiocie, ale też chcą się dowiedzieć, dlaczego warto kupić ten a nie inny produkt. Chcą dokładnie się mu przyjrzeć, poznać sposób i korzyści z jego użytkowania, a także przeczytać opinie klientów, którzy zdecydowali się go nabyć. Do prezentacji produktu potrzebne są więc różne elementy na stronie, a nie tylko prosta i „płaska” grafika.

Niewykorzystany potencjał informacyjny

Błędy w projektowaniu kart produktowych rich content

Jeżeli użytkownik odwiedzający Twoją witrynę nie znajdzie wszystkich informacji na temat produktu, po prostu opuści ją i po chwili trafi na stronę Twojej konkurencji, która zadbała o lepszy content. To bardzo prosta zasada, o której zapomina wielu sprzedawców przygotowujących strony produktowe.

Dość częstym błędem jest przepisywanie lakonicznych opisów ze stron producentów. Z materiałów takich warto korzystać, ale należy je wzbogacić o dodatkowe informacje. Poinformuj odwiedzających Twoją stronę www czy sklep np. o unikalnych technologiach stosowanych przez danego producenta. Podkreśl, czym wyróżnia się dana rzecz na tle oferty konkurentów.

Warto umieścić również rekomendacje innych klientów czy też podpowiedzi towarów uzupełniających lub alternatywnych. Strona produktowa bogata w treść to wysoka konwersja na stronie i w sklepie, dlatego zadbaj o atrakcyjny content, zaspokajający ciekawość klientów.

Pamiętaj, że Twoim klientom zależy na zakupie, tylko muszą zostać do niego przekonani!

Wiesz już, jak powinna być zaprojektowana skuteczna karta produktu?

Na naszym blogu znajdziesz więcej informacji, jak powinna wyglądać skutecznie sprzedająca podstrona produktowa. Jeśli chcesz zwiększyć konwersję za pomocą rich content, powierz zadanie stworzenia takich kart specjalistom, którzy nie popełnią przy tym żadnych błędów.

Materiały powiązane

Sprawdź jak możemy wesprzeć Twoją markę w e‑commerce

Umów się z naszym specjalistą na bezpłatną konsultację.