Dobre praktyki w tworzeniu landing pages. Poznaj porady ekspertów!
Co to jest landing page?
Jeśli zastanawiasz się, jak podnieść sprzedaż, warto wiedzieć, co to jest landing page. Znając to narzędzie łatwiej zaplanujesz skuteczną kampanię reklamową w e‑commerce. Dlaczego to aż tak ważne?
Termin ten po polsku znaczy „strona docelowa” lub dosłownie z angielskiego, „strona lądowania”. Jest to miejsce, w które trafią odbiorcy reklamy, np. po kliknięciu w baner w social media. Oczywiście mogą trafić po prostu na stronę główną Twojego sklepu bądź od razu na stronę konkretnego produktu. Czy to znaczy, że landing page jest zbędny? W praktyce okazuje się niezwykle przydatny przy organizowaniu kampanii reklamowej, dlatego jego stworzenie doradzają eksperci.
Specjalną stronę docelową tworzy się najczęściej pod daną kampanię, a więc adekwatnie do celu jej organizowania. Jej zadaniem jest uzupełnienie przekazu reklamowego oraz zachęcenie odwiedzających do wykonania określonego działania, np.:
- dokonania zakupu,
- zapisania się do newslettera,
- rejestracji w serwisie,
- zostawienia swoich danych kontaktowych np. numeru telefonu lub adresu e‑mail.
Tworzenie landing page'a pomaga osiągnąć konkretny cel kampanii i zwiększyć konwersję, ponieważ dzięki niemu można skuteczniej dotrzeć do określonej grupy klientów poprzez spersonalizowany i precyzyjnie ukierunkowany przekaz. Dużo trudniej jest to skutecznie zrobić, kierując odbiorców na stronę główną serwisu. Aby landing page spełnił swoją funkcję, należy wiedzieć, jak go przygotować. Nie jest to bowiem zwykła strona. Wymaga zastosowania pewnych zasad.
Aspekty wizualne: porządek i wysokiej jakości grafiki
W odróżnieniu od standardowych stron, landing page zawiera stosunkowo niewiele treści, za to koncentruje uwagę na swojej formie wizualnej (podstawą są atrakcyjna grafika oraz chwytliwe hasła). Pod względem kompozycji sprawdza się tutaj zasada: im mniej, tym lepiej. Musisz pamiętać, że ta strona ma za zadanie zachęcić do wykonania przez użytkownika określonego działania. Jej celem nie jest więc przedstawianie całej oferty lub wszystkich szczegółów produktu, lecz skuteczne zachęcenie do ich poznania.
Pod kątem graficznym dobry landing page jest więc przejrzysty, uporządkowany i efektowny. Zazwyczaj na pierwszym miejscu wyeksponowane jest wysokiej jakości zdjęcie lub grafika, które nie tylko prezentują produkt, ale też budzą w odbiorcy pozytywne emocje i zaciekawienie. Pamiętaj, że klienci najpierw patrzą na obraz, a dopiero potem na treść, dlatego prezentowana grafika musi ich zachęcić do dalszych działań.
Przyciągnij i przekonaj: nagłówek i CTA
Kolejnym ważnym elementem landing page'a jest chwytliwy nagłówek, na który odbiorcy zwrócą uwagę zaraz po wejściu na stronę. Musi być on zatem widoczny, a więc wyeksponowany odpowiednio dużą czcionką, najlepiej w przyciągającym wzrok kolorze kontrastującym z tłem. Treść nagłówka powinna być krótka i prosta, ale napisana językiem korzyści i odwołująca się do emocji. Powinna także zachowywać spójność z CTA (ang. Call to action), czyli wezwaniem do działania.
Przycisk Call to Action to kolejny kluczowy element strony docelowej, ponieważ to kliknięcie
w niego finalnie decyduje o wskaźniku konwersji. Z założenia powinien zachęcać odbiorców, by go kliknęli i tym samym wykonali określone działanie. Musi być więc łatwo dostrzegalny, a także nieść zrozumiały przekaz. Najlepiej sprawdzają się tutaj proste komunikaty w trybie rozkazującym takie jak „kup teraz”. Warto jednak wzbogacić je o hasła obiecujące konkretne korzyści np. „kup teraz i zyskaj rabat 10%” lub „zarejestruj się i odbierz darmowego e‑booka”.
Spersonalizowane i przekonujące treści
Jak wspomnieliśmy wyżej, tworzenie landing page'a ma pomóc wzmocnić przekaz reklamowy i zachęcić odwiedzających stronę docelową do konkretnej czynności. Ważne jest zatem określenie celu landing page’a (a co za tym idzie — całej kampanii reklamowej) i grupy odbiorców. Należy zatem odpowiednio sformułować treść znajdującą się na stronie docelowej, która powinna:
- być zwięzła i zrozumiała,
- prezentować najważniejsze wartości oferty — jeśli celem kampanii jest wzrost sprzedaży online, warto podkreślić Unique Selling Proposition, czyli unikalne cechy produktu,
- być napisana językiem korzyści — odbiorca powinien otrzymać jasny przekaz, co zyska po skorzystaniu z Twojej oferty (np. rabat, darmowego e‑booka, bezpłatną dostawę) — najlepiej, jeśli odwołasz się do głębokich, emocjonalnych potrzeb użytkownika. Wejdziesz „w jego buty” i zrozumiesz, dlaczego miałby kupić Twój produkt,
- odwoływać się do emocji.
Już wiesz, dlaczego warto przygotować dobry landing page?
Przygotowanie landing page'a zgodnie z w/w wskazówkami pomoże Ci osiągnąć cel kampanii reklamowej, czyli zwiększyć konwersję. Pamiętaj jednak, że wzrost sprzedaży online w sklepie będzie zależał także od tego, jak będzie przygotowana karta produktu. To na niej Twoi klienci podejmą ostateczną decyzję zakupową. Już wiesz, co robić? Do dzieła! Zaplanuj kampanię i stronę docelową, dzięki którym pozyskasz nowych klientów
i rozwiniesz swój biznes internetowy.
Czy wiesz, że w 2020 roku aż o 11% wzrosła liczba internautów wykonujących zakupy przez internet? Dowiedz się więcej i przeczytaj nasz poprzedni artykuł — „Co się działo na rynku e‑commerce w 2020 roku?”