Wprowadzasz nowy produkt na rynek? Sprawdź, jak skutecznie wypromować go online!

Wprowadzasz nowy produkt na rynek? Sprawdź, jak skutecznie wypromować go online!

Wprowadzenie nowego produktu do e-sklepu i skuteczne dotarcie z nim do klientów często wymaga poprzedzenia specjalnymi działaniami marketingowymi. Wszystko dlatego, że internetowa sprzedaż rządzi się nieco innymi prawami, niż tradycyjna – jeśli towar nie jest jeszcze znany, nie będzie wyszukiwany przez klientów, a więc o jego istnieniu należy ich najpierw poinformować (trudniej będzie im trafić na produkt „przypadkiem”, jak mogłoby to mieć miejsce w sklepie stacjonarnym). Sprawdź, jak powinno wyglądać rozpoczęcie sprzedaży nowych produktów w sklepie i jak je wypromować, by móc liczyć na szybki wzrost sprzedaży online.

autor
Maciej Tomaszyk
Wprowadzasz nowy produkt na rynek? Sprawdź, jak skutecznie wypromować go online!

Planowanie promocji nowego produktu

Nowy produkt w asortymencie sklepu z założenia ma przyciągnąć klientów i zwiększyć jego obroty. W przypadku wprowadzenia go do sprzedaży internetowej pojawia się jednak podstawowy problem – jak poinformować konsumentów o nowości i zachęcić ich do zakupu? Głównym źródłem ruchu na witrynach sklepów online jest ten pochodzący z wyszukiwarki (SEO) Jeśli więc nowy produkt nie jest jeszcze znany, po prostu nie będzie wyszukiwany, a co za tym idzie, trudno będzie znaleźć słowa kluczowe, które naprowadzą konsumentów na nową stronę produktową. Kolejnym problemem jest naturalna nieufność konsumentów do nowości, szczególnie tych o wyjątkowo unikalnych cechach i wysokiej cenie.

Bez wątpienia zatem wprowadzenie nowego produktu do sklepu internetowego wymaga przemyślanej kampanii reklamowej. Powinna ona łączyć perspektywy działu marketingu oraz sprzedaży, a więc zarówno informować, jak i zachęcać do zakupu.

Strategie na wzrost zainteresowania przed premierą 

Dobrym sposobem na wzbudzenie zainteresowania nowym produktem jest podjęcie działań marketingowych jeszcze przed jego premierą. Dzięki temu można wyprzedzić konkurencję i przede wszystkim mieć więcej czasu na wypromowanie nowości. Do najważniejszych metod realizacji takiej strategii należą:

  • przedsprzedaż (preorder) – polega na umożliwieniu klientom złożenia zamówienia przed wprowadzeniem produktu na rynek; jako zachętę można zaoferować ograniczoną liczbę sztuk w nieco niższej cenie, niż katalogowa, co sprawi, że zamawiający będą mieli poczucie skorzystania z niepowtarzalnej okazji oraz wrażenie wyjątkowości,
  • konkurs – zaoferowanie nowego produktu jako nagrody w konkursie jest skutecznym sposobem na jego spontaniczną promocję – wraz z ogłoszeniem o zabawie (np. w mediach społecznościowych) będzie się rozprzestrzeniać informacja o nagrodzie, która z pewnością wzbudzi ciekawość i zainteresowanie,
  • newsletter – o wprowadzeniu nowego produktu do sklepu warto w pierwszej kolejności poinformować swoich obecnych/byłych klientów za pomocą newslettera, w którym można zaprezentować największe atuty nowości oraz zaoferować ją w atrakcyjnej cenie (tutaj również można wykorzystać efekt poczucia wyjątkowości, np. poprzez zaproponowanie niepowtarzalnej zniżki dla pierwszych 10 osób, które zdecydują się kupić nowy produkt).

Powyższe metody pomogą Ci osiągnąć wzrost sprzedaży online już od pierwszych chwil wprowadzenia produktu do oferty.

Prezentacja produktu: content i multimedia, które sprzedają

Kiedy internetowa sprzedaż już ruszy i zaczną pojawiać się pierwsi zainteresowani, sklep wraz z producentem powinni zadbać o zaprezentowanie produktu. W końcu klienci jeszcze go nie znają, a więc z pewnością nie kupią go bez dokładnego obejrzenia i poznania wszystkich funkcji.

Niezwykle ważne jest zatem przygotowanie szczegółowej i atrakcyjnej karty produktu, najlepiej wykorzystującej rich content, czyli obejmującej nie tylko opis, ale także materiały multimedialne – wysokiej jakości zdjęcia, filmy, wizualizacje 3D itp. Warto pamiętać, że konwersja w sklepie w dużej mierze zależy właśnie od karty produktu, która w przypadku nowości musi być wyjątkowo starannie przygotowana i odpowiadać na wszelkie pytania potencjalnych klientów.

Pamiętaj także, by nowość pojawiła się na głównej stronie sklepu – najlepiej w formie przykuwającej wzrok reklamy wizualnej. W przypadku przygotowywania dedykowanej kampanii marketingowej warto także pomyśleć o specjalnym landing page’u.

Czy akcje w mediach społecznościowych dają konwersje?

Jak promować nowy produkt?

Dzisiaj trudno mówić o udanej promocji bez użycia mediów społecznościowych. W przypadku wprowadzania nowego produktu do sklepu warto przede wszystkim wykorzystać profil firmy na Facebooku do poinformowania o tym fakcie klientów, co pomoże wzbudzić ich zainteresowanie nowością. To także idealne miejsce, by odpowiedzieć na wszystkie pytania użytkowników na jej temat – zarówno indywidualnie, poprzez odpowiedzi na wiadomości, jak i w zbiorczym poście.

Dodatkowo warto zaprezentować produkt na Instagramie i na firmowym kanale YouTube. Do akcji reklamowej można zaangażować także influencerów i blogerów, którzy zwiększą zainteresowanie nim, np. poprzez przygotowanie materiału po osobistym przetestowaniu produktu. Taka taktyka sprawdzi się w szczególności przy wprowadzaniu na rynek nowych kosmetyków, ubrań oraz sprzętu elektronicznego.

Płatne reklamy online – jakie mają zalety?

Nie zapominaj również o płatnych reklamach online, np. w Google, na Facebooku, YouTube czy za pomocą banerów na portalach (tzw. reklama GDN, konfigurowana w ekosystemie Google Ads). Ich zaletą jest możliwość skierowania przekazu do wybranej grupy klientów (targetowanych na podstawie ich zainteresowań lub danych demograficznych) lub według konkretnych słów kluczowych wpisywanych przez nich do wyszukiwarki. Takie reklamy mają zazwyczaj duży zasięg i dość skutecznie przekładają się na konwersję w sklepie.

Żeby skuteczniej przeprowadzić klienta przez ścieżkę zakupową, warto:

  1. Testować różne kreacje reklamowe –jednych do zakupu skuteczniej przekona zdjęcie produktu w użyciu, a innych przybliżony packshot wysokiej jakości.
  2. Stosować remarketing – pokazywać użytkownikowi reklamę więcej, niż raz, prezentując różne zalety produktu i różne kreacje reklamowe.

Wykorzystaj narzędzia e-marketingu i sprzedawaj więcej!

Już wiesz, jak wypromować nowy produkt online? Pamiętaj, że internetowa sprzedaż nowości wymaga większego zaangażowania w promocję, dlatego warto zaplanować dedykowaną kampanię reklamową dla nowego produktu i wykorzystać jak najwięcej narzędzi marketingowych oraz kanałów komunikacji. Oprócz działań zmierzających do przyciągnięcia klientów do sklepu, niezwykle ważna jest także odpowiednia prezentacja produktu na stronie sklepu. Zadbaj zatem o te dwa aspekty, a z powodzeniem znajdziesz nabywców na nowy towar w asortymencie i będziesz mógł liczyć na szybki wzrost sprzedaży online.

Potrzebujesz pomocy w opracowaniu atrakcyjnej komunikacji produktowej w e-commerce? Chcesz sukcesywnie sprzedawać więcej?

Napisz do nas!

Kontakt

Materiały powiązane

Sprawdź jak możemy wesprzeć Twoją markę w e‑commerce

Umów się z naszym specjalistą na bezpłatną konsultację.