3 obszary, o których należy pamiętać, planując prezentację produktu online

Sposób prezentacji produktów w sklepie online to temat często bagatelizowany, a przecież to właśnie od niego zależy, czy klient podejmie decyzję o zakupie. Błędy w tym zakresie potrafią zniweczyć najlepsze kampanie reklamowe. Co z tego, że przyciągniesz do sklepu tysiące klientów, skoro niczym nie zachęcisz ich do kupienia swoich towarów? Dowiedz się, jak podnieść sprzedaż w internecie poprzez odpowiednie projektowanie kart produktów, czyli z wykorzystaniem zasad rich content

autor
Tomasz Draber
Udostępnij:
3 obszary, o których należy pamiętać, planując prezentację produktu online

Pochwal się swoją ofertą

Sprzedaż online w gruncie rzeczy nie różni się wiele od tej tradycyjnej – klientów do sklepów internetowych przyciągają, tak samo jak do sklepów stacjonarnych, atrakcyjne produkty w korzystnej cenie. Zwróć jednak uwagę, że o atrakcyjności towarów w internecie decyduje w dużym stopniu to, jak zostaną one zaprezentowane. Ty wiesz, że masz świetną ofertę – pozwól zatem dowiedzieć się o tym także klientom. 

Właśnie do tego służy rich content, które polega na takim projektowaniu kart produktu, by klient mógł się przekonać o wszystkich jego walorach i poczuł potrzebę jego posiadania, czyli podjął decyzję o zakupie. Niestety standardowy tekst opisujący podstawowe informacje o towarze i zdjęcie są już niewystarczające. Klienci nie uzyskawszy pełnej wiedzy na temat wyglądu, wykonania, jakości i użyteczności produktu, po prostu będą szukać jej gdzie indziej – u Twojej konkurencji.

Jak zatem powinna wyglądać karta produktu? Powinna zawierać kluczowe informacje, być atrakcyjna wizualnie oraz zachęcać do zakupu. 

Kluczowe dane na karcie produktu

Dobrze przygotowana karta produktu powinna w sposób kompletny przekazywać wszystkie informacje o towarze, tak by klient nie miał żadnych wątpliwości i dodatkowych pytań. Najważniejsze elementy, jakie powinny znaleźć się na takiej karcie, to m.in.:

  • pełna nazwa produktu (najlepiej zawierająca kluczową funkcję w nazwie),
  • cena brutto (jeśli produkt jest objęty promocją cenową, warto pokazać cenę przed promocją i w jej trakcie; można dodatkowo umieścić wartość procentową – szczególnie jeśli obniżka ceny jest duża),
  • dostępność w magazynie / czas doręczenia / koszty dostawy, warunki zwrotu itp.,
  • galeria zdjęć (packshoty, zdjęcia kontekstowe),
  • opinie klientów, którzy kupili towar,
  • opis tekstowy – zwięzły, profesjonalny, zrozumiały i napisany językiem korzyści,
  • istotne parametry techniczne (dotyczy m.in. produktów z branży wyposażenia wnętrz czy branży budowlanej),
  • informacje o producencie,
  • opis kluczowych funkcji i sposobu użytkowania,
  • informacje o produktach uzupełniających lub alternatywnych modelach. 

Atrakcyjna strona wizualna (z zachowaniem zasad UX/UI)

Prezentacja produktu powinna być atrakcyjna wizualnie, czytelna i łatwa w odbiorze. Projektowanie z zachowaniem zasad UX (User experience – doświadczenie użytkownika) /UI (User interface – interfejs użytkownika) jest coraz powszechniejszym standardem w komunikacji marketingowej. Współczesny konsument potrafi błyskawicznie odróżnić dobry projekt od złego, nawet jeśli pojęcia UX/UI są mu obce. Aspekt ten jest o tyle istotny, że w trakcie zakupów online konsument ogląda podstrony produktowe zarówno na komputerze jak i urządzeniach mobilnych. Nieprawidłowo zaprojektowana karta produktu podlega błyskawicznej i negatywnej weryfikacji na urządzeniach mobilnych. Skala błędów jest zaskakująca, tym bardziej w kategoriach produktowych, w których zakupy na urządzeniach mobilnych stanowią ponad 40% sprzedaży e-commerce.

Warto także pamiętać, żeby unikać długich bloków tekstu a także zadbać o elementy graficzne, w których zawarte będą wartościowe dla klienta informacje o towarze. Powinny być to np.:

  • szczegółowe zdjęcia – packshoty oraz zdjęcia prezentujące przedmiot w naturalnym użyciu,
  • materiały video – można w nich wyjaśnić sposób użytkowania,
  • infografiki – za ich pomocą można w ciekawy sposób zaprezentować funkcje produktu lub jego najważniejsze zalety,
  • tabele – idealne do przedstawienia danych technicznych.

Zgodnie z ideą rich content materiały prezentujące towar na stronie sklepu powinny być różnorodne i unikalne, a także przykuwać uwagę, zachęcać do zapoznania się z nim i wzbudzać zainteresowanie. 

Wartości oferowane klientom

Wartości dodane i język korzyści

Samo zaprezentowanie towarów nie wystarczy. Przy tworzeniu treści należy pamiętać o języku korzyści, niemal na każdym kroku podkreślającym problemy, które pomoże nam rozwiązać zakup danego produktu. Zasada ta dotyczy wszystkich produktów, bez względu na ich przeznaczenie i stopień skomplikowania. Uważasz, że Twoje towary niczym szczególnym się nie wyróżniają? Jeśli tak podejdziesz do sprawy, możesz być pewien, że Twoi potencjalni klienci nie zdecydują się na ich zakup. Twoim obowiązkiem jest przedstawienie ich w taki sposób, aby prezentowały korzyści, dla których warto wrzucić je do koszyka e-commerce. Mówiąc krótko, klient czytający opis produktu powinien czuć, że to właśnie ten przedmiot, którego szukał.

Wiesz już, jak rozkręcić sprzedaż?

Według specjalistów od marketingu internetowego rich content, czyli dobrze zaprojektowana karta produktu, jest dzisiaj fundamentem sklepu online. Zastosowanie takich bogatych i rozbudowanych opisów towarów zwiększa konwersję nawet o kilkadziesiąt procent! Chcesz w ten sposób rozkręcić sprzedaż w swoim e-sklepie? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci profesjonalnie przygotować odpowiednie materiały. 

Materiały powiązane
Być może zainteresują Cię także poniższe artykuły.