E-merchandising – jak to działa?

Zastanawiasz się, jak przyciągnąć klienta do sklepu online i zwiększyć sprzedaż w Internecie? Z pewnością warto postarać się o atrakcyjną witrynę oraz odpowiedni sposób prezentacji produktów, które mają duży wpływ na procesy decyzyjne klientów. Właśnie tymi kwestiami zajmuje się e-merchandising, o którym powinien wiedzieć każdy, komu zależy na efektywnym rozwijaniu handlu online. Dowiedz się, na czym on dokładnie polega, czyli jak najlepiej zaprezentować swoją ofertę w sieci.

autor
Maciej Tomaszyk
Udostępnij:
E-merchandising – jak to działa?

Twoja oferta w sieci

Wirtualny sklep pod wieloma względami nie różni się od tego stacjonarnego. Jeśli chodzi o punkty sprzedaży, klienci w naturalny sposób wybierają te, które są im przyjazne (czyste, dobrze oświetlone, mają przykuwające wzrok dekoracje) i w których ładnie wyeksponowany towar można dokładnie obejrzeć, dotknąć, a nawet wypróbować. Te same zasady dotyczą sklepu online – w nim również klient powinien czuć się dobrze, z łatwością poruszać się i móc dokładnie zapoznać się z ofertą, która najpierw powinna go skutecznie zaciekawić, a potem skłonić do zakupu.

Możesz mieć najlepszy asortyment w najbardziej atrakcyjnych cenach – jeśli go odpowiednio nie zaprezentujesz, klienci po prostu go nie docenią i wybiorą ofertę konkurencji, która skuteczniej prezentuje produkty. 

Dobre pierwsze wrażenie? Zadbaj o projekt witryny

Jeżeli chcesz wykorzystać e-merchandising do zwiększenia swojej sprzedaży, w pierwszej kolejności zadbaj o atrakcyjną witrynę sklepu online. Kluczowa jest strona główna, która powinna budzić zainteresowanie, ale także przekazywać najważniejsze informacje w sposób czytelny i przejrzysty.

Jak ważne jest pierwsze wrażenie, najlepiej udowadnia badanie przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu Missouri w Stanach Zjednoczonych. Wykazało ono, że klient wyrabia sobie zdanie na temat firmy w ciągu 0,2 sekundy po wejściu na jej stronę internetową, a w ciągu kolejnych 2,6 sekund w tej opinii się utwierdza. 

Jeśli zatem od pierwszej chwili nie przekonasz klienta do pozostania na stronie, możliwe, że bezpowrotnie stracisz szansę na konwersję. Właśnie dlatego tak ważna jest przejrzystość strony, ale i atrakcyjna prezentacja wizualna produktów.

Ekspozycja oferty, czyli do czego służy karta produktu

Branding w sklepie online - prezentacja produktu

Klient może trafić najpierw na stronę główną sklepu online i szukać w nim interesujących go artykułów albo od razu otworzyć podstronę z konkretnym produktem. W obu przypadkach kluczową rolę będzie odgrywała karta produktu. Od tego, jak zostanie zaprojektowana i co się na niej znajdzie, będzie zależało, czy klient podejmie decyzję o zakupie.

Poprzez połączenie angażującego opisu z wysokiej jakości zdjęciami, klient uzyskuje potrzebne mu na wstępnym etapie ścieżki zakupowej dane. Jednak nie należy zapominać o elementach rich content (animacje, video), motywujących do szybkiej decyzji (promocje ograniczone czasowo) czy zachęcających do kupienia produktów powiązanych (sekcje: „polecane”, „kup także”, „bestsellery”). W ten sposób ambitne marki sukcesywnie zwiększają swoją sprzedaż i podnoszą wartość koszyka.

Przydatne informacje to wygodne zakupy

Dobrze wykonana karta produktu powinna nie tylko zwiększać konwersję sprzedaży, ale również zachęcać do zapoznania się z pozostałą ofertą. Na stronie można więc prezentować artykuły z danej franczyzy produktowej (np. kosmetyki z jednej linii dedykowane osobno dorosłym i dzieciom). Zabieg ten pozwala nie tylko dostarczyć informacji o gamie dostępnych produktów, ale także pozwoli łatwo dopasować odpowiednie produkty do preferencji Twoich klientów. Jest to przykład klasycznej sytuacji win-win dla marki (zwiększenie koszyka zakupowego) i konsumenta (oszczędność czasu i komfort pozostania w obrębie produktów znanej sobie marki). 

Wiesz już, jak sprzedawać swoje produkty online?

Jeżeli zainteresował Cię e-merchandising i chcesz wdrożyć u siebie rozwiązania zwiększające sprzedaż, skontaktuj się z nami. Przygotujemy dla Ciebie komunikację produktową, która skutecznie przekona Twoich klientów do zakupów. 

Materiały powiązane
Być może zainteresują Cię także poniższe artykuły.