Jak tworzyć opisy kategorii i produktów, które sprzedają?
Opisy kategorii i produktów — czym się od siebie różnią?
Opisy kategorii i produktów stanowią kluczowe treści na stronie e‑sklepu. Te pierwsze znajdują się na podstronach prezentujących towary o podobnym przeznaczeniu, np. wszystkie oferowane przez sklep koszule czy telewizory. Ich opisanie ma na celu przybliżenie klientowi, jakie artykuły znajdzie w danej kategorii, a także pomoc w dokonaniu właściwego wyboru.
Z kolei strona produktowa zawiera opis konkretnego towaru. Ma on przedstawić konsumentom najważniejsze informacje o produkcie i cechy wyróżniające go na tle innych artykułów. Poza tym (a może przede wszystkim) jego celem jest skuteczne zachęcenie do dokonania zakupu, ponieważ to właśnie na karcie produktu podejmowana jest ta decyzja.
Dowiedz się wszystkiego o opisach produktów. Nie wiesz, jak zrobić to dobrze? Jak długie powinny być opisy i co muszą zawierać? Poniższy artykuł odpowie na wszystkie Twoje pytania:
Przepis na idealny opis produktu — sposób na wysokie pozycje w wyszukiwarce i większą konwersję
Z punktu widzenia samej sprzedaży i konwersji prezentacja produktów odgrywa ważniejszą rolę, dlatego większość sprzedawców skupia się na stworzeniu właśnie tych treści. Jednak opisy kategorii mają bardzo duże oddziaływanie na pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce, dlatego warto poświęcić czas także na ich przygotowanie.
Przepis na dobry opis — kilka ważnych reguł webwritingu
Jak pokazuje praktyka, wiele sklepów ma duży problem z opisywaniem produktów i kategorii. Nieprawidłowo przygotowane treści niestety nie spełniają swojego zadania — nie poprawiają widoczności witryny w sieci albo, co gorsza, nie przekonują klientów do zakupu, co ma odbicie w niskiej konwersji i słabej sprzedaży.
Poniżej znajdziesz garść wskazówek, dzięki którym unikniesz błędów i dowiesz się, jak zwiększyć sprzedaż w internecie za pomocą odpowiednich treści.
Jakim językiem pisać? Komunikacja marki w sieci
Opisy produktów i kategorii w sklepie powinny być napisane w pierwszej kolejności z myślą o klientach, a dopiero potem o SEO. Ważny jest zatem odpowiedni język, czyli:
- dopasowany do grupy odbiorców –jeśli na przykład sprzedajesz narzędzia budowlane albo specjalistyczny sprzęt w modelu B2B, warto postawić na profesjonalny język, który trafi do fachowców. Jednak w przypadku sprzedaży koszulek młodzieżowych możesz zastosować mniej oficjalne słownictwo, jakim posługują się Twoi odbiorcy,
- prosty i łatwy w odbiorze — opisy powinny być zrozumiałe dla wszystkich potencjalnych kupujących, ale także przyjemne do czytania (lepiej unikać zbyt rozbudowanych zdań i rzadko używanych słów). Pamiętaj również o tym, żeby wystrzegać się “klątwy wiedzy”, która polega na przeświadczeniu, że czytelnik opisu wie to samo, co Ty. Jeśli piszesz o czymś trudnym, przedstaw tło zagadnienia, używając jak najmniej skomplikowanych zwrotów,
- język korzyści — jest on szczególnie ważny na stronie produktowej, ponieważ dzięki niemu klient dowie się, co zyska, kupując dany towar. Pisząc opis produktu czy kategorii pomyśl o tym, co sam chciałbyś w takim opisie zobaczyć, żeby podjąć decyzję o zakupie.
Pamiętaj, że język contentu na całej stronie sklepu powinien być spójny i korespondować z językiem stosowanym w komunikacji marketingowej marki (powinien on być określony w strategii marketingowej i używany we wszystkich przekazach).
Ciekawie i merytorycznie, czyli prezentacja produktów
Dobrze przygotowana prezentacja produktów to Twój klucz do zwiększania konwersji w sklepie. Chcąc skutecznie zachęcić klientów do zakupów za pomocą opisu towaru, pamiętaj o kilku ważnych zasadach jego tworzenia:
- opisz merytorycznie najważniejsze cechy produktu istotne dla klienta — np. jego parametry, sposób działania, funkcje, informacje o producencie,
- podkreśl cechy odróżniające Twój towar od tych oferowanych przez konkurencję (nie wymieniając konkretnych nazw możesz bez obaw napisać o tym, że Twój produkt różni się od innych oferowanych na rynku jakimś parametrem),
- przedstaw w ciekawy sposób możliwości i korzyści z zastosowania produktu (wykorzystaj do tego np. storytelling, który sprawi, że osoba czytająca opis poczuje, jakby już używała produktu),
- treść podziel na przejrzyste akapity, pogrubionym fontem zaznacz kluczowe dla klienta dane i zalety produktu,
- zastosuj rich content – przedstaw informacje na temat towaru w sposób atrakcyjny wizualnie i angażujący odbiorcę, stosując tabele, infografiki, zdjęcia, filmy, animacje itp.
W linku poniżej znajdziesz dowód na to, że istnieje znacząca różnica pomiędzy standardową, opisową kartą produktu, a rich contentem:
https://custommerce.pl/pl/metamorfozy?rich_content=nivea
Optymalizacja pod SEO — o czym musisz pamiętać?
Zarówno strona produktowa, jak i ta, na której znajduje się opis kategorii, mogą znacząco wpłynąć na widoczność sklepu w wyszukiwarce. Aby tak się stało, zamieść na nich treści stworzone zgodnie z zasadami SEO. Oto najważniejsze wskazówki, jakimi warto się kierować:
- treści powinny być unikalne (niepowtarzalne) — nie kopiuj opisów produktów ze stron konkurencji czy producenta, ponieważ to obniży pozycję Twojego sklepu w Google,
- zadbaj o odpowiednią długość opisów — w przypadku kategorii wystarczą 2‑3 tys. znaków ze spacjami, natomiast te dotyczące pojedynczych towarów powinny mieć minimum 1500‑2000 zzs,
- wpleć w tekst słowa kluczowe — wybierz frazę główną oraz słowa poboczne, z tzw. długim ogonem (przykładowo zamiast “buty męskie”, zastosuj frazę “sportowe buty męskie na lato”), tak aby skutecznie kierowały internautów na stronę Twojego sklepu,
- w opisach umieść śródtytuły H2 i H3 (najlepiej, gdy będą zawierać słowa kluczowe) oraz linki wewnętrzne (mogą prowadzić np. do podkategorii).
Wiesz już, jaki powinien być skuteczny content?
Już wiesz, jak zwiększyć sprzedaż w internecie za pomocą odpowiedniego webwritingu? Pamiętaj, żeby podczas tworzenia opisu kategorii skupić się głównie na aspektach związanych z SEO, natomiast oferowane w sklepie towary przedstawić przede wszystkim z myślą o swojej docelowej grupie klientów. Na naszym blogu znajdziesz wiele dodatkowych wskazówek na temat budowania stron produktowych, które przyciągną klienta.
A może potrzebujesz pomocy w przygotowaniu profesjonalnych kart produktów — atrakcyjnych wizualnie i wspomagających pozycjonowanie produktów?
Napisz do nas: