Prezentacja produktu w e-commerce. Jak zadbać o spójną komunikację?

Nawet najdroższe kampanie reklamowe nie wpłyną znacząco na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym, jeśli zaniedbana będzie kwestia odpowiedniej prezentacji produktu. Przyciągnięcie klienta na witrynę jest dzisiaj stosunkowo łatwe – znacznie trudniej natomiast skłonić go do decyzji o zakupie. Powodem jest ogromna podaż: te same towary są sprzedawane często w wielu miejscach w tej samej cenie i trzeba nie lada wysiłku, by przekonać konsumenta, by kupił go właśnie u nas, a nie u konkurenta. Dowiedz się, jak poradzić sobie z tym problemem za pomocą strony produktowej

autor
Maciej Tomaszyk
Udostępnij:
Prezentacja produktu w e-commerce. Jak zadbać o spójną komunikację?

Pokaż wartość swojego produktu

Jeśli chcesz wiedzieć, jak dobrze sprzedawać, przespaceruj się na pobliski targ i zobacz, u którego sprzedawcy jest najdłuższa kolejka. Możesz się zdziwić, ale z dużym prawdopodobieństwem będzie to ktoś, kto wcale nie ma najniższych cen. Będzie to estetyczne stanowisko ze starannie ułożonymi i naturalnymi owocami, które będzie proponował autentyczny sprzedawca o szerokim uśmiechu, zachwalający poszczególne towary, chętnie częstujący klientów kawałkami owoców.

Czy musi to robić? Czy kupujący musi być tak potraktowany by dokonać zakupu? Odpowiedź na oba te pytania brzmi: NIE. Dlaczego zatem najlepsi wychodzą poza standardowy format sprzedawca – klient? Sztuką skutecznej sprzedaży jest umiejętność przedstawienia wartości oferowanych produktów, które w oczach klientów przewyższają cenę, którą mają za nie zapłacić. We współczesnym handlu bardzo często kupujący cenią sobie rozwiązania ułatwiające im podjęcie decyzji zamiast komplikowania. To ważna zasada handlowa, o której niestety często zapominają właściciele sklepów online. Twoim stanowiskiem "targowym" w Internecie jest strona produktowa. To na niej musisz zaprezentować towar w taki sposób, by zachęcić konsumentów do zakupu. Wcześniej jednak musisz skłonić ich do wizyty w swoim sklepie za pomocą kanałów reklamowych. Na obu etapach konieczne jest zadbanie o spójny i przemyślany przekaz.

Komunikacja od kanałów reklamowych do strony produktowej

Kampanie reklamowe w e-commerce to w zasadzie fundament efektywnej sprzedaży w internecie. Ważne jest przecież przyciągnięcie klientów do sklepu, a to można osiągnąć przez odpowiednie działania marketingowe. Do najpopularniejszych kanałów reklamowych online należą:

  • Google Ads (banery, linki sponsorowane, Google Shopping),
  • social media np. Facebook, Instagram
  • YouTube,
  • mailing,
  • banery na portalach informacyjnych lub tematycznych,
  • artykuły sponsorowane,
  • porównywarki cenowe. 

Warto pamiętać także o SEO, dzięki któremu witryna staje się widoczna dla użytkowników wyszukiwarki. 
Wymienione wyżej kanały reklamowe służą do bezpośredniego zachęcenia konsumentów do odwiedzenia sklepu albo zakupu konkretnego produktu. Teoretycznie więc mogą mieć duży wpływ na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Tak naprawdę jest to jednak pierwszy element komunikacji produktowej, czyli działań mających na celu budowę wizerunku towaru i marki. Konsument trafi bowiem w końcu na stronę produktu i tutaj musi uzyskać równie satysfakcjonujący przekaz, jak w reklamie, która skłoniła go do wizyty na witrynie.

Jak elementy karty produktu wpływają na wzrost konwersji?

Wzrost konwersji e-commerce

Reklama ma głównie za zadanie wzbudzić w potencjalnym kliencie ciekawość i zainteresowanie towarem. To, czy go kupi, zależy od tego, czy jego opis i sposób prezentacji będą skutecznie przekonywać do podjęcia decyzji zakupowej. „Sprzedająca” karta produktu potrafi istotnie zwiększyć konwersję sprzedaży, a najważniejsze jej elementy mające na to wpływ to przede wszystkim:

  • czytelna struktura (UX) karty zawierająca kluczowe informacje o nazwie towaru, jego parametrach, cenie i terminie dostawy, 
  • merytoryczny, dokładny i ciekawy opis produktu,
  • wizualna prezentacja przedmiotu,
  • oceny i recenzje innych użytkowników,
  • CTA – wezwanie do działania, czyli na przykład przyciski „Dodaj do koszyka”.

Wg badania Jupiter Research bogate w treści karty produktowe zwiększają prawdopodobieństwo zakupu, aż o 25%.

Jak prezentować, by dobrze sprzedawać?

Jak ważny jest sposób prezentacji towaru, pokazał nasz przykład sprzedawcy warzyw i owoców. W sklepie online jednak nie możesz mieć bezpośredniego kontaktu z klientem, by z uśmiechem pokazać mu produkt, pozwolić mu go dotknąć czy wypróbować. Musisz jednak zrobić wszystko, by odbiorca dostrzegł wszystkie walory danego przedmiotu w takim samym stopniu, jak przy oglądaniu go „na żywo”. Jak to zrobić, by dobrze sprzedawać? Do dyspozycji masz nowoczesne technologie, by zachęcić użytkownika do interakcji z produktem, wysokiej jakości zdjęcia, które możesz wyświetlać w formie sliderów, by były łatwiejsze do przeglądania. Świetnie sprawdzają się również prezentacje interaktywne, wizualizacje 3D, czy wreszcie konfiguratory pozwalające klientowi na przykład zmieniać kolorystykę przedmiotu lub wybierać dodatki. Pamiętaj także, że na stronie produktowej ważny jest opis tekstowy – to również forma prezentacji, w której możesz przedstawić nie tylko istotne parametry towaru, ale także korzyści z jego zakupu. 

Nie trać budżetu – działaj skutecznie!

Spójna komunikacja produktowa polega na dostarczaniu klientom wiedzy na temat towarów za pośrednictwem kanałów reklamowych oraz na samej witrynie sklepu. Strona z opisem sprzedawanych przedmiotów ma tutaj wyjątkowo duże znaczenie, ponieważ dostarcza najwięcej informacji i to w trakcie jej oglądania klient podejmuje ostateczną decyzję zakupową. W Custommerce specjalizujemy się w działaniach podnoszących konwersję właśnie za pomocą kart produktów. Jeśli więc marzy Ci się zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym, skontaktuj się z nami, a te marzenia przekujemy w rzeczywistość.

Materiały powiązane
Być może zainteresują Cię także poniższe artykuły.