Strefa marki w e‑commerce. Buduj wizerunek marki dzięki idei shop‑in‑shop
Spis treści:
- Co to jest strefa marki w e‑commerce?
- Czy każdy producent może mieć strefę marki w dowolnym e‑sklepie?
- Jakie informacje powinny się znaleźć w strefie marki? Oferowane produkty… i co jeszcze?
- Shop in shop — dlaczego marki w nie inwestują?
- Na co zwracamy uwagę, projektując strefy marek dla naszych klientów?
- Strefy marek — przykłady
Czytaj też:
Jak budować spójny wizerunek marki w wielu kanałach?
Co to jest strefa marki w e‑commerce?
Strefa marki to specjalne miejsce w e‑sklepie, przeznaczone do sprzedaży produktów jednego producenta.
Jest to koncepcja, w której platforma e‑commerce umożliwia producentowi zajęcie szczególnego miejsca (osobnej podstrony) i sprzedawanie w nim swoich towarów. Taka podstrona składa się z kilku sekcji. Przede wszystkim zbiera całą ofertę danego producenta i przekierowuje do poszczególnych kart produktów. Poza tym posiada miejsce na banery, opis marki czy odsyłacze do strony.
Strefy producentów występują w większości renomowanych sklepów internetowych i platform typu marketplace. Znajdziemy je na Allegro, Ceneo, Media Expert czy Rossmann. Można do nich trafić na kilka sposobów. Jednym z nich jest wyszukiwarka Google, innym menu w sklepie, jeszcze innym baner na stronie głównej.
Czy każdy producent może mieć strefę marki w dowolnym e‑sklepie?
Różne platformy oferują producentom możliwość stworzenia własnej podstrony w ich obrębie. Nieraz oferta ta jest obwarowana większymi wymaganiami, kiedy indziej może to zrobić każdy producent.
Przykładowo, żeby móc prezentować swoje produkty w ramach programu Strefy Marki w Allegro, producent musi przejść pozytywną weryfikację serwisu pod kątem oceny potencjału biznesowego. W jej ramach ocenianych jest kilka kwestii. Są to m.in. częstotliwość wyszukiwania produktów danej marki, jej renoma czy atrakcyjność oferty w ramach Allegro. Dodatkowo uiszcza się serwisowi stałą miesięczną opłatę.
Korzyścią z udziału w programie jest dla producenta możliwość korzystania ze specjalnych działań promocyjnych oraz szersza gama narzędzi sprzedaży. Sklep, który dołącza do programu, otrzymuje odznaczenie „Oficjalny sklep”, czym zwiększa swoją wiarygodność w oczach klientów.
Jakie informacje powinny się znaleźć w strefie marki? Oferowane produkty… i co jeszcze?
Strefa producenta kojarzy się przede wszystkim z miejscem, w którym zebrane są oferty jednej marki w danym e‑sklepie. Pojawiają się one w postaci listy (lub kafelków) i przekierowują do poszczególnych ofert.
Jednak bardzo często na tym taka podstrona się nie kończy. Powyżej listingu produktów znajdują się z reguły także inne elementy. Dzięki nim cała podstrona nabiera charakteru — docelowo spójnego z charakterem marki.
Na stronie marki w e‑sklepie mogą się pojawić:
- Tematyczne artykuły eksperckie (Content marketing)
- Wyróżnione produkty topowe/polecane
- Zdjęcia kontekstowe produktów w użyciu
- Przedstawienie producenta
- Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Poznaj 8 elementów graficznych, które wzbogacą prezentację Twojej oferty w sieci.
Shop in shop — dlaczego marki w nie inwestują?
Obsługujemy marki z różnych branż w zakresie projektowania i wdrażania do e‑sklepów stref producentów. Argumenty, które podnoszą na korzyść inwestycji w nie, jako formę komunikacji z odbiorcami, to m.in:
- Rosnąca rola e‑commerce
Coraz więcej klientów z roku na rok robi zakupy w sieci. W związku z tym marki poświęcają coraz więcej uwagi na prowadzenie aktywnych działań mających na celu pobudzenie sprzedaży w internecie.
- Wzbudzenie zaufania
Rozwój technologii przyczynia się do częstszych prób oszustw, a w konsekwencji do malejącego zaufania klientów do „zwykłych sprzedawców”. Wybieramy te marki i te sklepy, którym ufamy. Producent, który posiada własną strefę w sklepie, otrzymuje od niego niejako potwierdzenie autentyczności i wiarygodności.
- Strategia księżyca
Czyli działanie polegające na bazowaniu na popularności kogoś innego, podpięciu się pod jego renomę. Dzięki wyróżnionej strefie w popularnym e‑sklepie mało znany producent może łatwiej zaistnieć w świadomości klientów. Dzieje się to np. gdy jego baner reklamowy pojawi się na stronie głównej sklepu.
- Niższe koszty, niż budowanie własnego sklepu
Tworzenie własnej platformy e‑commerce to nierzadko inwestycja pochłaniająca dziesiątki (lub nawet setki) tysięcy złotych. Tworząc podstronę marki producent otrzymuje zamiennik własnego sklepu, prywatną przestrzeń handlową w sieci. Może ją spersonalizować, a następnie do niej linkować.
- Wyróżnienie marki
Dobrze i starannie zaprojektowana strona marki pozwoli wyróżnić ją na tle konkurencji. Producent ma możliwość umieszczenia w niej swoich elementów brandingowych, takich jak hasła, grafiki czy motywy wizualne. Wpływają one pozytywnie na budowę świadomości marki wśród odbiorców.
Poza tym, gdy taka podstrona wygląda nowocześnie oraz atrakcyjnie, może się przyczynić do zwiększenia prestiżu marki.
- Większa kontrola nad prezentacją oferty u dystrybutora
Dzięki zastosowaniu shop in shop producent przejmuje kontrolę nad tym, jak wygląda jego oferta w danym e‑sklepie. Jest to bowiem jego podwórko, na którym może pokazać asortyment, dzielić go na kategorie, wskazywać produkty polecane i wszystko, co tylko jest z jego punktu widzenia ważne.
- Pozytywny wpływ na SEO
Linkowanie między podstronami, kategorie produktowe, zoptymalizowane opisy, grafiki ze znacznikami meta, nagłówki H1, H2 itd. To tylko niektóre czynniki zwiększające widoczności strony w Google. Wszystkie te elementy można zastosować, projektując własny SIS.
Kiedy użytkownik szuka w internecie grupy produktów, z większym prawdopodobieństwem trafi na dobrze zoptymalizowaną podstronę producenta u kluczowego partnera.
Interesuje Cię tematyka SEO?
Przeczytaj jeden z naszych ostatnich wpisów o tym, jak przygotować opis produktu, który zajmie wysokie pozycje w Google.
Na co zwracamy uwagę, projektując strefy marek dla naszych klientów?
Jakie są ważne elementy do wzięcia pod uwagę przy tworzeniu projektu shop in shop? Na co graficy Custommerce zwracają uwagę przy ich projektowaniu?
- Charakterystyka grupy docelowej
- Wizerunek marki (strefa w e‑sklepie musi być z nim spójna)
- Używane przez markę hasła, kolory, motywy wizualne i fonty
- Na jakie kategorie produktowe lub kolekcje podzielona jest oferta
- Które produkty są najistotniejsze z punktu widzenia producenta
- Na stosowanie jakich elementów interaktywnych pozwala platforma
- Zasada „mobile first” (tak, by tworzone projekty były w pełni responsywne na różnych urządzeniach)
Poza samymi strefami marek przygotowujemy też dla naszych klientów banery na stronę główną sklepu, które do nich prowadzą. Wszystko po to, by zachować komunikacyjną spójność pomiędzy nimi.
Strefy marek — przykłady
Zastanawiasz się, jak w praktyce wygląda to, o czym czytałeś w artykule?
Kliknij w poniższe nazwy brandów i zobacz, jak wyglądają SIS‑y, które dla nich zaprojektowaliśmy. Zwróć szczególną uwagę na rozkład poszczególnych elementów i komunikacyjną spójność. Każdy shop in shop jest inny — zaprojektowany w duchu producenta, który za nim stoi.
Chcesz poznać naszą ofertę stworzenia tego typu strefy marki dla Ciebie? Chcesz wiedzieć, w jakich sklepach może się ona znaleźć i jak przebiega proces współpracy?
Napisz lub zadzwoń do nas!