Content w oczach kupujących. Jak budować strony produktowe, by przyciągnąć klienta?

Jeśli zastanawiasz się, jak przyciągnąć klienta i zachęcić go do zakupu swoich produktów w internecie, zwróć uwagę na content, którym je promujesz. Ma on kluczowe znaczenie dla komunikacji z konsumentem oraz całej jego ścieżki zakupowej. Szczególną rolę natomiast odgrywa strona produktowa. Dowiedz się, jaką dokładnie pełni funkcję w e-sklepie oraz jak powinna wyglądać, by pozytywnie wpływać na wyniki sprzedaży.

autor
Maciej Tomaszyk
Udostępnij:
Content w oczach kupujących. Jak budować strony produktowe, by przyciągnąć klienta?

Droga do informacji o produktach i decyzji zakupowej

Żeby efektywnie sprzedawać w internecie, nie wystarczy stworzyć atrakcyjną witrynę sprzedażową. Przede wszystkim należy sprawić, by klienci dowiedzieli się o produktach, następnie odwiedzili stronę sklepu i w końcu dokonali na niej zakupu. Wiele firm skupia się głównie na pierwszym etapie ścieżki zakupowej konsumentów, inwestując w liczne akcje marketingowe mające na celu poinformowanie o marce, towarze lub sklepie. Należy jednak pamiętać, że to dopiero połowa sukcesu – sam fakt, że klient odwiedzi witrynę i zapozna się z asortymentem, nie gwarantuje, że zdecyduje się na dokonanie transakcji. Na decyzje zakupowe konsumentów duży wpływ ma product content, a więc strona produktowa. Wbrew pozorom służy ona nie tylko do przekazania informacji klientowi o sprzedawanym towarze.

Jaka jest funkcja contentu w e-sklepie?

Content w e-sklepie, czyli znajdujące się na jego stronie treści, to podstawowe narzędzie do komunikowania się z klientem. W sklepie stacjonarnym rolę tę odgrywa żywa osoba – sprzedawca, który prezentuje towar, mówi o jego zaletach, doradza przy wyborze odpowiedniego produktu i w końcu zachęca do jego nabycia. W wirtualnym świecie funkcje tę pełni content, zwłaszcza podstrona produktowa. To podczas jej odwiedzin klient dokonuje ostatecznej decyzji zakupowej. Dobrze przygotowana karta produktu powinna zatem:

  • dostarczać wyczerpujących informacji,
  • prezentować towar w sposób atrakcyjny dla odbiorcy,
  • wzbudzać zainteresowanie klienta,
  • wyeliminować w odbiorcy chęć dalszych poszukiwań na stronach konkurencji,
  • zachęcić do dokonania transakcji (CTA).

Warto pamiętać, że content w sklepie pełni jeszcze jedną ważną funkcję. Treść zawiera bowiem słowa kluczowe, dzięki którym internauci trafiają na stronę sklepu z poziomu wyszukiwarki. I jak pokazują badania, najczęściej „lądują” od razu na karcie produktu. Content wpływa zatem na pozycję sklepu w Google, a więc od niego zależy, czy klient w ogóle odwiedzi witrynę sklepu. 

Wizualna prezentacja produktów

W sklepach online konsumenci w pierwszej kolejności „kupują oczami”. Dlatego równie ważne jest wizualne przygotowanie witryny oraz samych kart produktów. 

Najważniejsze są zdjęcia towarów, które są prezentowane w wynikach wyszukiwania zarówno w zewnętrznych wyszukiwarkach, jak i bezpośrednio w e-sklepie. Powinny być one najwyższej jakości i, co ważne, dobrze się wyświetlać nie tylko na komputerach, ale też na urządzeniach mobilnych (już 69% internautów robi zakupy przez smartfona!). Od atrakcyjności zdjęć zależy, czy klient w ogóle zainteresuje się towarem i zechce zapoznać się z jego szczegółowym opisem. Badania jednoznacznie pokazują, że większość osób podejmuje decyzje zakupowe właśnie na podstawie fotografii.

Wizualna prezentacja produktów nie powinna się jednak kończyć na zdjęciu głównym. Warto tutaj zastosować rich content, a więc dodatkowe treści graficzne, które skutecznie przykuwają uwagę, budzą ciekawość i angażują. Za pomocą atrakcyjnych slajdów, infografik, materiałów video można przekazać klientowi kluczowe informacje o produkcie oraz jego zaletach w przyjazny i łatwy w odbiorze sposób.

Treści, które konsument chce widzieć na stronie

Content marketing w ecommerce

Jak już wspomnieliśmy wyżej, content, który zawiera strona sprzedażowa, ma znaczenie w pozycjonowaniu witryny i dlatego niezbędna jest wartościowa treść. To w niej należy umieścić odpowiednie frazy kluczowe, poprzez które internauci trafią do e-sklepu z poziomu wyszukiwarki. Dzięki nim klient może też poznać szczegółowe informacje na temat produktu, szczególnie te, których nie da się przekazać za pomocą zdjęć. Powinny być to przede wszystkim treści dotyczące:

  • danych technicznych,
  • specyficznych cech i zalet wyróżniających przedmiot,
  • sposobu i korzyści z użytkowania towaru,
  • ceny,
  • formy i terminu dostawy,
  • gwarancji, certyfikatów, atestów itp.

Warto pamiętać, że strona produktowa ma zastąpić rozmowę klienta ze sprzedawcą w sklepie stacjonarnym. Zamieszczona na niej treść powinna zatem odpowiedzieć na wszystkie potencjalne pytania osoby zainteresowanej towarem i skutecznie zachęcić ją do zakupu. Ma być łatwa w odbiorze, czytelna, zrozumiała i atrakcyjna. 

Wiesz już, jakie strony produktowe naprawdę sprzedają?

Wyjaśniliśmy Ci pokrótce, jak przyciągnąć klienta za pomocą treści znajdującej się na stronie produktowej w sklepie. Pamiętaj, że to właśnie karty produktu odgrywają dzisiaj kluczową rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych konsumentów, dlatego tak ważny jest znajdujący się na nich content. Jeśli chcesz zapewnić lepsze wyniki sprzedaży swojej marce, postaw na rich content, który jest obecnie najlepszym sposobem na zachęcenie odbiorców do zakupów za pomocą treści. 

Materiały powiązane
Być może zainteresują Cię także poniższe artykuły.